הלחימה נגמרה וירדה מהמסך, ההומור והקלילות חזרו לברייק הפרסומות

שתי פרסומות חדשות אומנם עושות שימוש בפרזנטורים מוכרים, אך משיגות את הבולטות שלהן מסיבה אחרת • למרות סיום מבצע "שומר החומות", עדיין נרשמת אהדה לקמפיין משרד הבריאות, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה

ליהי קורנובסקי בפרסומת של תפוזינה / צילומ מסך מתוך הפרסומות
ליהי קורנובסקי בפרסומת של תפוזינה / צילומ מסך מתוך הפרסומות

החזרה לשגרה אחרי מבצע שומר חומות מתחילה לתת את אותותיה בברייק הפרסומות, וכפועל יוצא מכך, גם בדירוג הפרסומות והאהובות, שבו מתפנה הפעם מקום גם לפרסומות קלילות והומוריסטיות שירדו או הוקפאו לפני המבצע.

השבוע בולטות שתי פרסומות חדשות שעושות שימוש בהומור: של תפוזינה ושל מעדן soom. אומנם בשתיהן נעשה שימוש בפרזנטורים מוכרים - ליהי קורנובסקי בתפוזינה, ועוז זהבי ב-soom - אולם המוכרות של הפרזנטורים איננה העניין, אלא התפקיד שהם משחקים.

רותם סלע וטורנדו / צילום: צילומ מסך מתוך הפרסומות
 רותם סלע וטורנדו / צילום: צילומ מסך מתוך הפרסומות

קורנובסקי נכנסת לנעליה של נערת תפוזינה, שעם המעבר למשרד הפרסום מקאן תל אביב, עברה שינוי מהותי מהאישה הסקסית במודגש לצעירונת ה"מגניבה" שעושה מה שהיא רוצה, חיה בתוך בועה משל עצמה, אך מנסה לשלב את העולם בתוך הכיף שיש בה.

גם האסטרטגיה הפרסומית שונתה, ובמקום לייחס למותג ערכים של בריאות (כפי שהיה בקו הקודם, שהובילה רותם אבוהב), קורנובסקי פשוט מוכרת שמחת חיים בריאה ומדבקת. גם אם זו לא תגרום לחובבי הבריאות להושיט את היד למדף, היא גורמת להם לפחות לחבב את הפרסומת.

הפרסומת עלתה רק השבוע, וזוכה לשיעורי אהדה של 14.4% - כמעט כמו הפרסומת של מזגני טורנדו עם מי שהפכה בשנים האחרונות ל"מאמי הלאומית", רותם סלע, הזוכה לשיעורי אהדה של 15.9%. הפרסומת באמצעות מקאן תל אביב היא גם הזכורה ביותר, עם שיעור זכירות של 7.9% - גבוה מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות הזכורות, שעומד על 7.6%.

כאמור, גם עוז זהבי מגלם תפקיד - מנטור שאומר לקהל שלו שאם סומסום יכול להיות כל מה שבא לו - טחינה, חלבה, ואפילו משקה חלב - גם הם יכולים להיות כל מה שהם רוצים. הצלחתה של הפרסומת לבלוט ולהשתלב בדירוג איננה מובנית מאליה. תקציבי הפרסום שמופנים למותג אינם גבוהים, וכדי להיחרת בזיכרון ולזכות באהדה נדרש משרד הפרסום מנצ' לייצר עבודות מדויקות.

קמפיין החרדה של משרד הבריאות / צילום: צילומ מסך מתוך הפרסומות
 קמפיין החרדה של משרד הבריאות / צילום: צילומ מסך מתוך הפרסומות

על אף שמבצע "שומר החומות" כבר מאחורינו, הפרסומת של לפ"מ עבור משרד הבריאות - שנועדה להדריך את הציבור איך מתמודדים עם אדם הסובל מהתקף חרדה - היא עדיין הפרסומת האהובה ביותר, עם שיעור אהדה של 19.1%. עם זאת, דווקא רמת הזכירות של הפרסומת היא מהנמוכות. כלומר, ההתרחקות מהמבצע עושה את שלה: הציבור פחות זוכר את הפרסומת, אולם משהוא נזכר בה, היא מעוררת אהדה.