הנעליים של ג'קי בן זקן: הכפיל שווי השקעתו בבריל בפחות מחודש

ההשקעה בחברת האופנה והנעליים בריל הניבה לבן זקן רווח של כ-7 מיליון שקל "על הנייר" • ומה הרווח מהפיכתו לבעל עניין בארנה גרופ?

ג'קי בן זקן / צילום: שלומי יוסף
ג'קי בן זקן / צילום: שלומי יוסף

מניית יצרנית ומשווקת הנעליים ומוצרי האופנה בריל מפגינה ביצועים מרשימים בתקופה האחרונה, ומי שרושם כתוצאה כך רווח מהיר במיוחד של כ-7 מיליון שקל "על הנייר" הוא איש העסקים ג'קי בן זקן, שהפך מוקדם יותר החודש לבעל עניין בחברה.

כבר במועד שבו רכש בן זקן את החזקותיו בבריל , המניה הציגה זינוק של כ-19%, ובסך הכול השלימה הכפלה של ערכה תוך שלושה שבועות בלבד, כך שהיא משקפת לחברה  שווי שוק נוכחי של יותר מ-110 מיליון שקל.

בן זקן השקיע קרוב ל-8 מיליון שקל ברכישת נתח של כ-13.5% ממניות בריל בתחילת חודש מאי, בעסקה שבוצעה לפי מחיר מניה של כ-9.5 שקלים (לעומת 19 שקל היום), כך ששווי החזקותיו מגיע כבר ל-15 מיליון שקל.

 בריל עברה לרווח ברבעון הראשון 

בריל, שבשליטת אליעזר בוסקילה, עוסקת בין השאר בהפעלת רשתות החנויות גלי וסולוג, וכן ביבוא ושיווק מותגי אופנה והנעלה, בין היתר של המותגים איזי ספיריט, ניין ווסט, קאטרפילר, לי קופר, נאוטיקה וטימברלנד.

את הרבעון הראשון של השנה סיכמה החברה בימים האחרונים בכיוון חיובי. למרות שחיקה קלה בשורה העליונה, עם הכנסות רבעוניות של 98 מיליון שקל, בריל צמצמה את הוצאותיה, עברה לשורה תפעולית חיובית והציגה רווח נקי של כ-6 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל, והפסד של קרוב ל-6 מיליון שקל בסיכומה של 2020 כולה.

רווחים נאים "על הנייר" גם בארנה

אחרי היעדרות של כמה שנים משוק ההון המקומי, בן זקן חזר לבורסה מוקדם יותר השנה, עם הפיכתו לבעל עניין בחברת הנדל"ן המניב ארנה סטאר גרופ.

גם במקרה זה נהנה בן זקן מרווח גדול "על הנייר", חלק משמעותי מכך כבר עם רכישת המניות - בהנחה משמעותית על מחירן בשוק, ובהמשך בזכות זינוקים מהם נהנית גם מניית ארנה גרופ בשבועות האחרונים.

בסך הכול רכש בן זקן בחודשים פברואר ומרץ 21.5% ממניות ארנה, עיקרן ממי שהיה שותפו בחברה בעבר, אברהם נניקשוילי, בהשקעה כוללת של כ-16 מיליון שקל.  העסקאות בוצעו בהנחה של כ-50% על מחיר השוק של המניה באותה עת, כ-11 אגורות.

כאמור, בדומה למניית בריל, גם זו של ארנה נהנית בשבועות האחרונים מסנטימט חיובי במיוחד, ותוך שלושה שבועות זינקה ביותר מ-90% לשווי נוכחי של יותר מ-20 אגורות, המשקף לחברה שווי שוק המתקרב ל-300 מיליון שקל. מכאן, ששווי החזקותיו של בן זקן האמיר כבר ליותר מ-60 מיליון שקל.

את עיקר הרכישות של מניות ארנה ביצע בן זקן לקראת סוף פברואר, לצד העסקה להעברת השליטה בחברה מידיו של מרכוס וובר לידי צחי אבו ולאביו יחיאל.