בזכות בדיקות הקורונה: רבעון חזק לאילקס מדיקל

אילקס רשמה ברבעון הכנסות של 284 מיליון שקל, גידול של 66% לעומת התקופה המקבילה • פעילות הבדיקות של החברה קפצה: מ-87 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ל-186 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2021

משה בן שאול ותמי גלילי. מנהלים חברה בתחום הבדיקות הדיאגנוסטיות / צילום: שלומי יוסף
משה בן שאול ותמי גלילי. מנהלים חברה בתחום הבדיקות הדיאגנוסטיות / צילום: שלומי יוסף

הכנסות חברת אילקס מדיקל , משווקת בדיקות וציוד רפואי, שצמחו משמעותית לאורך כל תקופת הקורונה, המשיכו לצמוח ברבעון הראשון של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כפי שצמחו במהלך 2020. אילקס רשמה ברבעון הכנסות של 284 מיליון שקל, גידול של 66% לעומת התקופה המקבילה.

אילקס נסחרת לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל לאחר שבשנה האחרונה עלתה מנייתה 12%. מנייתה לא הגיבה משמעותית לדו"חות. החברה מנוהלת על ידי היו"ר והמייסד משה בן שאול והמנכ"ל תמי גלילי.

שיעור הרווח הגולמי נותר דומה לתקופה המקבילה, כ-29%, אז בזכות העלייה בהכנסות צמח הרווח הגולמי ב-62% ל-83 מיליון שקל. הרווח התפעולי עמד על 52 מיליון שקל, לעומת 17.4 מיליון בתקופה המקבילה, ואילו הרווח הנקי היה 39 מיליון שקל, לעומת רק 7.6 מיליון בתקופה המקבילה.

אילקס משווקת בדיקות רפואיות, בעיקר בישראל ובאפריקה, וציוד רפואי, בעיקר בישראל, והיא החלה השנה להפעיל מעבדת בדיקות קורונה בסמיכות לנתב"ג. החברה הבת שלה, פלייט מדיקל, אשר הפכה לאחרונה לפרטית בבעלותה המלאה לאחר שהייתה בורסאית, משוות מכונות הנשמה וגם למוצריה היה ביקוש רב עקב מגפת הקורונה.

כל הפעילויות הללו צמחו בשנה האחרונה, אך פעילות הבדיקות היא זו שקפצה באופן הדרמטי ביותר - מ-87 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ל-186 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2021. אילקס עורכת בדיקות קורונה בישראל ובדרום אפריקה וכן בדיקות סרולגויות בשתי המדינות.

גם תחום שיווק הציוד הרפואי "נהנה" מהעלייה במספר המאושפזים בישראל ברבעון הראשון של 2021, אולם העלייה כאן היא פחות דרמטית, 87 מיליון שקל לעומת 76 מיליון, ועליה זו שחקה את הרווחיות הגולמית, שירדה מ-22.9% ל-20.9%.

כעת השאלה המשמעותית לגבי אילקס היא כמה זמן תימשך הדרישה לבדיקות קורונה, והאם החברה תוכל להסב את היכולות שלה בתחום הקורונה לתחומים אחרים. בתקופה הקרובה צפוי עדיין ביקוש לבדיקות קורונה בישראל ובאפריקה, אולם במספרים הולכים ופוחתים. בשדות התעופה עדיין ידרשו בדיקות קורונה ככל הנראה לאורך השנים הקרובות.