המשטרה הגיעה לפשיטה על חוות קנאביס, וגילתה מכרה ביטקוין

שוטרי בירמינגהם שבבריטניה פשטו על מבנה תעשייתי מחוץ לעיר לאחר שחשבו שזיהו במקום פעילות של חווה בלתי חוקית לגידול קנאביס, אך במקום צמחים מצאו כ-100 מחשבים שחוברו לחשמל בצורה פיראטית

מפצל רשת דולק בחוות ביטקוין / אילוסטרציה: Reuters, Alessandro Bianchi
מפצל רשת דולק בחוות ביטקוין / אילוסטרציה: Reuters, Alessandro Bianchi

מכרה ביטקוין בלתי חוקי התגלה ע"י המשטרה בבריטניה בזמן שזו חיפשה חוות קנאביס. 

המכרה נמצא מחוץ לעיר בירמינגהם באנגליה, וגנב חשמל בשווי מאות אלפי ליש"ט מהזרם המרכזי. כך לפי המשטרה בבריטניה. השוטרים ערכו חיפוש במבנה תעשייתי ב-18 במאי, לאחר שמידע מודיעיני שקיבלו הוביל אותם לחשוב שנעשה שימוש במבנה בתור חווה לגידול קנאביס.

אנשים רבים ביקרו ביחידה בזמנים שונים ביום, נמסר מהמשטרה, ונמצאו במקום אינספור חיווטים ותעלת איוורור. מל"ט משטרתי שנשלח לאזור זיהה כמויות בלתי רגילות של חום שיוצאות מתוך המבנה. עפ"י המשטרה בבריטניה, מדובר ב"סימנים קלאסיים" של חוות קנאביס. עם זאת, כאשר השוטרים הגיעו למקום, הם גילו כמאה מחשבים ואפס קנאביס.

"זה בהחלט לא מה שציפינו לו", אמרה ג'ניפר גריפין, סמלת במשטרה האזורית, "היו למקרה את כל הסימנים המקדימים למתקן לגידול קנאביס ואני סבורה גם שזה רק מכרה הקריפטו השני בו נתקלנו באזור הזה".

כורי ביטקוין משתמשים במחשבים שנבנים במיוחד על מנת לפתור משוואות מתמטיות, זאת כדי לאפשר להעברה של ביטקוין. מאמצי הכורים נענים בעצם במטבע הדיגיטלי. עם זאת, כל ההליך גוזל כמויות עצומות של אנרגיה בשל החשמל בו משתמשים המחשבים במכרה. לביטקוין יש טביעת רגל פחמנית שניתן להשוות למדינת ניו זילנד, הוא מפיק 36.95 מגה-טון של פחמן דו-חמצני בשנה.

"להבנתי כריית מטבעות קריפטו עצמה אינה בלתי חוקית, אבל גניבת חשמל מהאספקה המרכזית הינה בהחלט כן", הוסיפה סמלת המשטרה גריפין. הציוד שנמצא במכרה הפיראטי הוחרם אך עדיין לא בוצעו מעצרים.

נזכיר כי ביום רביעי האחרון, ממשלת איראן הודיעה כי היא מטילה חרם על כריית ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים, כאשר בכירים בממשל האשימו את תהליך הכרייה גוזל האנרגיה בהפסקות חשמל בכמה ערים במדינה. כ-4.5% מתוך כריית הביטקוין הגלובלית נרשמה השנה באיראן בין החודשים ינואר-אפריל, מה שהקפיץ את המדינה לעשרת המדינות המובילות בעולם בכריית המטבע הדיגיטלי. סין עדיין חולשת על המקום הראשון עם כ-70% מתוך הכרייה העולמית.

גם בחבל ארץ מונגוליה מתכננים להטיל איסור על הקמת פרויקטי כריית קריפטו חדשים ולסגור את כל הקיימים, זאת בנסיון לקצץ משמעותית בפעילויות גוזלות אנרגיה.