בזכות המשקיעים היומיים: מניות AMC עלו ביותר מ-1,100% השנה

מניות חברת בתי הקולנוע זינקו ב־116% בשבוע האחרון בלבד, כשהתלהבות המשקיעים ברשתות החברתיות עלתה

קולנוע AMC / צילום: Shutterstock
קולנוע AMC / צילום: Shutterstock

מניות חברת  AMC  סיימו ביום שישי ברווח הגבוה ביותר שלהן מזה ארבעה חודשים ועלו 116% בשבוע, ראלי שהעשיר משקיעים יומיים, הדהים אנליסטים והעניש סוחרי וול סטריט שהימרו נגד החברה.

רשת אולמות בתי הקולנוע, שמניותיה סיימו בשנה שעברה מעט מעל 2 דולר למניה, סיימו ביום שישי במחיר של 26.2 דולר למניה, מה שמעניק למניה עלייה משנה לשנה של יותר מ־1,100% ולחברה כולה שווי שוק של כ־11.8 מיליארד דולר. הראלי הזה מציין שינוי מדהים לחברה שבשנה שעברה עוד ליקקה את פצעי מגפת הקורונה ומנסה להימנע מפשיטת רגל.

ושוב, גם השבוע, היו אלה משקיעים יומיים נלהבים שהתגודדו בפורום WallStreetBets ברדיט, בחדרי צ'ט ב־Discord ובהודעות טקסט בין חברים שהניעו את הראלי של השבוע. במשך כל השבוע, תגיות כולל #AMCSTRONG ו־#AMCSqueeze היו נפוצות בטוויטר, ורבים צופים שהמניה עוד לא סיימה לטפס.

השיח ברשתות עזר להניע 209 מיליון דולר בתזרים נטו למניה ממשקיעים יומיים בין יום שני ליום חמישי, על פי מדד VandaTrack של חברת Vanda Research, יותר מפי 15 הכמות שנצפתה באותם ימים בשבוע האחרון של אפריל.

למעשה הסגירה ביום שישי הייתה נמוכה ב־1.5% מהשיא שהמניה הגיעה אליו לאחר שטיפסה ביום שישי בלבד ב־38%. אבל ההפסד לא היה גדול מספיק כדי להרתיע משקיעים יומיים. ברשתות החברתיות, משקיעים יומיים עודדו אחרים ביום שישי לשמור על הפוזיציה.

אלישה היגס, משקיעה פרטית בת 33 מלואיוויל, קנטאקי, היא סוחרת אחת כזו. אין לה תוכניות למכור בקרוב, אחרי שהרוויחה כ־13,500 דולר החזר על מניות AMC השנה. היא מעולם לא סחרה במניות לפני ינואר, אבל החלה להתעניין כשראתה מישהו אחר מספסר במניות AMC באינסטגרם.

במשך כמה חודשים מאז ינואר, החלה לצבור פוזיציה בחברה - כרגע יש לה 850 מניות בחשבון שלה ברובין הוד - מתוך אמונה שהמניה תוכל בקלות לעבור 50 דולר, ואז 100 דולר. היא נותרה יציבה בתוך ירידות ועליות במחיר המנייה בחודשים האחרונים, כך אמרה, והגדולה את הפוזיציה שלה. השבוע קיבלה פרס על הסבלנות.

"הגיע הזמן שלמשקיעים יומיים ולאדם הממוצע יהיה קצת כוח לעשות קצת כסף", אמרה היגס, העובדת בחברה ומשקיעה בנדל"ן מהצד.

לגבי התוכניות שלה לכשתקצור את הרווחים? "לא אכפת לי ממכוניות, שעונים שום דבר מכל זה", אמרה. "אני רוצה לצאת ממרוץ העכברושים".

הטירוף של מניות המם

במשך חודשים, משקיעים יומיים כמו היגס ניטרו מקרוב את פעילות מוכרי השורטים במניות כמו AMC, וקיוו להביס שוב סוחרים מוול סטריט הצופים בספקנות על מה שמכונה מניות מם. מוכרי שורט הם משקיעים המהמרים נגד חברה על ידי הלוואת מניותיה ומכירתן, מתוך תקווה שיוכלו לקנות אותן בחזרה בהמשך במחיר נמוך יותר.

אבל מוכרי שורטים יכולים להישרף על ידי הימורים כאלה, בייחוד כשמניה מתחילה לעלות, מה שמכריח אותם לקנות בחזרה על מנת להגביל את ההפסד. זה, בתורו, מניע עליית מחירים נוספת בגלל הקפיצה הפתאומית בביקוש - מה שמכונה סחיטת שורט.

מוכרי שורטים עמדו מול הפסדים עצומים בינואר לגבי מניות כמו AMC וגיימסטופ, כשהמניות היו בראלי בשיא הטירוף של מניות המם.

רבים רואים את זה קורה שוב: משקיעים שהיו בפוזיציות שורט ב־AMC הפסידו כ־1.2 מיליארד דולר בין יום שני והסגירה ביום שישי, כך לפי נתוני חברת S3 Partners. עניין השורט ב־AMC עומד על כ־20% מהמניות החופשיות.

הראלי המטורף במניות AMC השבוע קרה במקביל לפרץ של מסחר באופציות הקשור למניה, כשהפעילות עברה את הרמות שנרשמו במהלך טירוף מניות המם הראשון בינואר. יותר מ־3.2 מיליון חוזי אופציות החליפו ידיים ביום חמישי, שיא, לפי חברת הנתונים Trade Alert. חלק מהאופציות הנסחרות ביותר היו חוזי קריאה שוריים הקשורים לכך שהמניות יעלו למחיר אפילו גבוה יותר, ל־40 דולר או 59 דולר.

אופציות נותנות למשקיעים את הזכות או למכור בשלב מאוחר יותר, במחיר מסוים. קריאה נותנת אופציה לקנות, בעוד שהוראת השמה נותנת זכות למכור מניות. מסחר באופציות במניות מם מסוימות נכנס למרכז הבמה מוקדם יותר השנה, כשכמה סוחרים אמרו שהפעילות החריפה מהלכים שקרו במניות עצמן.

הראלי השבוע במניות AMC לא היה מוגבל רק לשווקי ניירות הערך. גם אגרות החוב של AMC היו בראלי. אגרות החוב הכפופות שלה ב־12% המבשילות ב־2026 נסחרו ביום שישי ב־98.75 סנט לדולר, לפי MarketAxess, עלייה מ־97.75 סנט ביום חמישי. המניות נסחרו מבחיר שירד עד כדי 5.125 סנט בנובמבר.

גונג'אן בנרג'י וסם גולדפארב השתתפו בהכנת הכתבה.