נתניהו לבנט: "איש לא היה מצביע עבורך לו היה יודע מה אתה מתכוון לעשות"

נתניהו הגיב לכוונתו של יו"ר ימינה להקים ממשלת אחדות עם יאיר לפיד ותקף: "שמעתי את נפתלי בנט מוליך שולל את הציבור. שקרים ובסיסמאות על שנאה. הוא מבצע הונאת על - הבטיח שלא יעלה את לפיד לראשות ממשלה ולא יכהן בממשלתו"

בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

בתגובה לדבריו של יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט, אמר הערב (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אני עומד כאן הערב כשליח ציבור נאמן שנבחר על ידי כמעט שני מיליון בני אדם ליכודניקים ואחרים שרצו בי כראש ממשלת ימין.

"הם יודעים היטב שהמצפן שלי לא השתבש. שמעתי את נפתלי בנט מוליך שולל את הציבור. שקרים ובסיסמאות על שנאה. הוא מבצע הונאת על - הבטיח שלא יעלה את לפיד לראשות ממשלה ולא יכהן בממשלתו.

"לערכים שלך נפתלי אין משקל נוצה - איש לא היה מצביע עבורך לו היה יודע מה אתה מתכוון לעשות. מיד אחרי הבחירות החל לדהור בריצת אמוק לממשלת שמאל עם לפיד. וראשות הממשלה הדבר היחיד המעניין אותו.

"אחר כך עשה פליק פלאק ואמר שלא ילך עם לפיד ועכשיו עוד אחד והוא טוען שאינו רוצה בחירות חמישיות. מה השתנה? מה שאמר במערכת הבחירות  הם דברי סרק שנועדו להעביר קולות ימין שמאלה. במקום להקים ממשלת שמאל המסוכנת לישראל אפשר להקים ממשלת ימין.

"דרך 1: ההצעה שנתנו היום - סער ראשון אחר כך אני ואחר כך נפתלי. כל ראשי הסיעות שותפי הסכמנו - לא שגרתי ואפילו מעוות, אבל טובת המדינה לנגד עיננו. ואפשרות ממשלת שמאל גרועה הרבה יותר. במקום לקבל את הצעתי הנדיבה הם הולכים לשמאל.

"יש עוד אפשרות - אנחנו מדברים עם ח"כים שיכולים להשלים לנו ל 61 ויותר - שהבטיחו שיבואו לממשלת ימין. הח"כים הללו ממתינים שיסתיים המנדט של לפיד.

"לבנט אכפת לו רק מעצמו והוא חושש כי ימחק בבחירות. אם חלילה תקום ממשלת שמאל בעוד כמה ימים בישיבת הקבינט הביטחוני ישבו הורוביץ, מיכאלי זנדברג ולפיד. מה יעשו באירן מה יחשבו בוושינגטון. לפיד זנדברג ושות' יאבקו באיראן, הם תומכים בהסכם הגרעין. הם יגנו על חיילי צהל מול בית הדין בהאג?

"הם קוראים לממשלת השמאל ממשלת אחדות - ממשלה עם 40 מנדטים של שמאל ושמאל קשה התלויים בקולות אנטי ציוניים - ולזה הם קוראים ממשלת אחדות. איזו שנאה והתנשאות הם מפגינים כשקוראים לזה ממשלת ריפוי.

"הם רוצים להעביר חוקים פרסונליים נגדי - זו דמוקרטיה, זה כמו איראן וסוריה וצפון קוריאה. ממשלת אופוטרטוניסטים, ממשלת כניעה. חכים שנבחרו בקולות הימין אל תרמו את הציבור שבחר בכם ואת עצמכם".