כ-50 מיליון דולר בסופ"ש: קופות הוליווד מתחילות להתאושש

בסוף השבוע האחרון חל יום הזיכרון האמריקאי, ובזכותו הרוויחו הסרטים שבקולנוע סכומים שלא נראו מאז מרץ 2020 • במקום הראשון "מקום שקט 2" צפוי להרוויח 48.3 מיליון דולר, ומתחתיו "קרואלה" עם 21 מיליון

מתוך הסרט "מקום שקט 2" / צילום באדיבות פורום פילם
מתוך הסרט "מקום שקט 2" / צילום באדיבות פורום פילם

סוף השבוע האחרון סימן נקודת מפנה נוספת בחזרה לשגרה: לראשונה מאז פברואר 2020, תחילת משבר הקורונה, סרט הוליוודי הרוויח כ-50 מיליון דולר. ואם זה לא מספיק, הסרט במקום השני הרוויח 21 מיליון דולר.

בתי הקולנוע של הרשתות הגדולות נסגרו לאורך רוב תקופת הקורונה ופתחו את שעריהם רק במרץ, אך בתי קולנוע קטנים (ובהם אולמות דרייב-אין) היו פתוחים לאורך כל תקופת המגפה. רשתות הקולנוע הגדולות התחילו להיפתח ברחבי ארצות-הברית החל מתחילת מרץ, וככל שהזמן עובר, נפתחים יותר ויותר בתי קולנוע, וגם הקהל בא בהתאמה. 

הסכומים המרשימים מגיעים בזכות סוף השבוע החגיגי האחרון, שמציין את יום הזיכרון האמריקאי. את המקום הראשון הגדול כבש "מקום שקט 2", סרט המשך ללהיט האימה המפתיע מ-2018, שהיה אמור לצאת ב-2020 רגע לפני שהמגפה התפשטה בארה"ב, וכתוצאה מכך נדחה ונדחה - עד שיצא בסוף השבוע הזה. סכומים סופיים יהיו רק ביום שני בערב, אך כרגע מעריכים שהסרט הרוויח כ-48.38 מיליון דולר.

הסכום שהרוויח סרט ההמשך בסוף השבוע דומה לסכום שהרוויח הסרט הראשון - 50.2 מיליון דולר. אומנם רוב סרטי המשך מצופים להרוויח יותר מסרט המקור, אך לאחר שנה שבה שוברי הקופות נתקלו בתקרת זכוכית של 30 מיליון דולר, נראה כי "מקום שקט 2" הצליח לפרוץ את המחסום. 

מתחתיו, "קרואלה", סרטם החדש של דיסני שמספר את סיפורה של קרואלה דה-ויל, הנבלית מ"על כלבים וגנבים", הרוויח 21.3 מיליון דולר (כאמור, בהערכות). בסך-הכול הרוויחו הסרטים שמוקרנים ברחבי ארצות-הברית כ-80 מיליון דולר (וביחד עם יום שני כחלק מסוף שבוע ארוך, הסכום צפוי לעלות לכ-100 מיליון) - סכום שלא נראה בדיווחי הקופות מאז 8 במרץ. 

עם זאת, יש לציין כי שאר הסרטים בבתי הקולנוע עדיין הרוויחו סכומים קטנים יחסית לתקופה שלפני הקורונה: רק עוד שלושה סרטים ("המסור: המעגל נסגר", "שומר טינה" ו"ריה והדרקון האחרון") הרוויחו סכום העולה על מיליון דולר. 

בשבוע הבא צפוי לצאת סרט אימה נוסף, "לזמן את הרוע 3: בשליחות השטן", ומעניין יהיה לראות האם גם הוא ירוויח סכומים דומים שמזכירים את הימים שלפני המגפה.