עדיקה צנחה ב-14% לאחר שפרסמה דוחות חלשים לרבעון הראשון

עלייה חדה בהוצאות שונות הביאה לשחיקה חדה ברווח הגולמי של עדיקה ומעבר להפסד תפעולי של כ-12.6 מיליון שקל • בעלת השליטה בחברה, גולף, הודיעה כי תעמיד לה הלוואה בהיקף של עד 20 מיליון שקל

Adika עדיקה חנות דיזינגוף סנטר / צילום: ערן סלם, יח"צ
Adika עדיקה חנות דיזינגוף סנטר / צילום: ערן סלם, יח"צ

מניית עדיקה צנחה היום ב-14% לאחר שהחברה פרסמה דוחות חלשים לרבעון הראשון. עדיקה, החברה נסחרת לפי שווי שוק של 196 מיליון שקל, לאחר עלייה של 207% בשנה האחרונה. 

עדיקה היא קמעונאית אופנה מקוונת שפועלת גם באמצעות חנויות פיזיות, ומאז 2019 נכנסה גם לפעילות בארה"ב , ולאחר מכן הקימה גם אתר אונליין למכירה בבריטניה . 

עדיקה דיווחה היום על עלייה של כ-18% בהכנסות הרבעון הראשון של 2021, לעומת הרבעון המקביל ב-2020, לרמה של כ-57 מיליון שקל. עם זאת, עלייה חדה בהוצאות שונות הביאה לשחיקה חדה ברווח הגולמי ומעבר להפסד תפעולי של כ-12.6 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 325 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בעדיקה מסבירים כי "הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית נובעת בעיקר מגידול מהותי בעלויות הלוגיסטיקה ושילוח מוצרי החברה, מיקוד מאמצי השיווק והפרסום וחדירה לשוק הבינלאומי (לרבות בדרך של העמקת מבצעים והנחות), לצד מיצוי התשתית הלוגיסטית של החברה ומסגירת החנויות במהלך תקופת הסגר".

בשורה התחתונה רשמה עדיקה  הפסד נקי של כ-12 מיליון שקל ברבעון זה לעומת הפסד של כ-900 אלף שקל ברבעון המקביל.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה בעלת השליטה בחברה, גולף, כי תעמיד לה הלוואה בהיקף של עד 20 מיליון שקל. 

בתחילת החודש הודיעה עדיקה כי רועי הסל מסיים את תפקידו כמנכ"ל החברה. על פי ההסכם בין הצדדים בתחילת מאי 2020, הסל הגיע מלכתחילה לקדנציה של שנה. מי שיחליף את הסל הוא אריאל אלפסי, שמונה לממלא מקום המנכ"ל. אייל גרינברג, דירקטור בחברה, מונה לראש ועדה אקזקוטיבית שתלווה את החברה עד למינוי מנכ"ל קבוע.

באפריל 2020 עזב את עדיקה המייסד והמנכ"ל שלה, דדי שוורצברג, על רקע חילוקי דעות עם בעלת השליטה בחברה, גולף שבשליטת כלל תעשיות. אחריו עזבו שורה ארוכה של בכירים בהנהלה , ביניהם סמנכ"ל הכספים.