התעשייה האווירית חתמה על חוזה בהיקף 200 מיליון דולר עם מדינה באסיה

במסגרת החוזה תמכור התעשייה האווירית מל"טים ממשפחת ההרון ותספק שירותים בתחום המל"ט • זוהי העסקה הרביעית של החברה בתחום המל"טים ב-2021

מל"ט מסוג הרון / צילום: דוברות התעשייה האווירית
מל"ט מסוג הרון / צילום: דוברות התעשייה האווירית

התעשייה האווירית חתמה על חוזה בהיקף של כ-200 מליון דולר, במסגרתו תספק שירותים בתחום המל"ט למדינה באסיה. העסקה כוללת מכירה של מערכות מל"ט ממשפחת הרון, מל"ט הדגל של התעשייה האווירית ובהם הדגם המתקדם ביותר MK II.

זוהי העסקה הרביעית של החברה בתחום המל"טים ב-2021, לאחר שמוקדם יותר השנה זכתה במכרז של ארגון פרונטקס של האיחוד האירופי, וחתמה על שתי עסקאות סביב מערכות הרון MK II למדינה באסיה גם כן. שלוש העסקאות הללו הן בהיקף של 140 מיליון דולר.

מל"טי משפחת ההרון, הם הבולטים מבין המל"טים של התעשייה האווירית, ומילאו תפקיד חשוב ומכריע באיסוף מודיעין גם במבצע "שומר החומות". בתעשייה האווירית אומרים כי בכל מהלך המבצע היו מל"טים כאלה בשמיים. בנוסף, הם מופעלים מבצעית באופן שוטף על ידי למעלה מ-20 לקוחות ברחבי העולם.

מל"ט ההרון, על כל סוגיו, מיועד גם לתמוך במשימות יבשתיות וימיות נגד צוללות ומשמר חופים, הנשלטות מספינות קרב ומהחוף, כמו כן, הוא בעל יכולת להעביר מידע בים בין כלל הכלים המשתתפים במשימה. המל"ט מצויד בתקשורת קו ראייה (LOS) או תקשורת לוויינית (SATCOM), בעל גמישות מבצעית ויכולת המראה, נחיתה ושליטה מרחוק ללא צורך בפריסת תחנת שליטה בקרבת המסלול (Long Runner).

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, מסר כי "חתימה עסקה זו, מבטאת באופן מובהק את שביעות הרצון של לקוחותינו ברחבי העולם, מהביצועים המבצעיים והטכניים של מערך מל"טי ההרון. לקוחותינו בוחרים בו לביצוע למילוי מגוון רחב של משימות איסוף מודיעין, במגוון מתארי קרקע ומזג אוויר בהם הוא פועל מבצעית."

המכירות הראשונות של ההרון למדינות באסיה החלו כבר מ-1999. הדגם המתקדם MK II מאופיין ביכולת קשר ותמיכה בפלטפורמות הפעלה שונות ומאפשר ניידות רבה של המפעילים בשדה הקרב. היתרון הגדול שלו הוא יכולת תקשורת עם גורמים רבים בזמן אמת, והעברת המידע במגוון דרכים לכוחות בשטח ולמפקדות.