גנץ הביא לאישור הממשלה החלטה למתן סיוע ותגמול לחיילי המילואים ב"שומר החומות"

 לפי הצעת ההחלטה, הביטוח הלאומי ורשות המסים ידחו את מועדי החיובים של חיילי מילואים שנקראו לשירות עד ליולי • בנוסף, תקום קרן לפיצוי בגין נזקים כלכליים שנגרמו למשרתי המילואים

חיילי צה"ל בגבול עם עזה בזמן מבצע "שומר חומות" / צילום: Reuters, Amir Cohen
חיילי צה"ל בגבול עם עזה בזמן מבצע "שומר חומות" / צילום: Reuters, Amir Cohen

שר הביטחון בני גנץ הביא לאישור הממשלה בהצבעה טלפונית החלטה למתן סיוע ותגמול לחיילי המילואים ששירתו במבצע "שומר החומות". לפי הצעת ההחלטה, הביטוח הלאומי ורשות המסים ידחו את מועדי החיובים של חיילי מילואים שנקראו לשירות, עד לחודש יולי. עוד נקבע, כי הממשלה תפנה אל המועצה להשכלה גבוהה בכדי לבצע התאמות לחיילי המילואים שהחסירו ימי לימודים.

בנוסף, יקים שר הביטחון צוות ייעודי, שיעניק פיצויים בגין נזקים כלכליים שנגרמו למשרתי מילואים ובראשם לעצמאים, שהתגייסו לשרת במבצע, בדומה לקרן הסיוע שהוקמה לאחר מבצע "צוק איתן" ומלחמת לבנון השנייה. התקציב שיועמד לקרן עומד על 6 מיליון שקל.

ההחלטה גובשה בצוותא עם שר האוצר ישראל כ"ץ, שר הרווחה איציק שמולי ושר החינוך יואב גלנט, והיא צפויה לעבור ללא מתנגדים.

גנץ מסר: "מבצע שומר החומות, הוכיח שוב את המסירות והחשיבות של משרתי המילואים, שנקראו בתוך שעות להתייצב, ולהגן על העורף הישראלי. ההחלטה היא המעט שאנו מחוייבים לעשות עבורם, וזו הזדמנות להביע הערכה ענקית להם, למשפחותיהם ולכלל משרתי המילואים בצה"ל, שהם חלק בלתי נפרד מהיכולת של מדינת ישראל להבטיח את ביטחון אזרחיה- בחירום, ובשגרה".