משטרה הוזמנה למערכת תאגיד השידור בחיפה בעקבות קטטה בין עובד ערבי ליהודי

הרוחות סוערות בחטיבת המדיה בערבית "מכאן" של תאגיד השידור הציבורי, לאחר שאתמול התרחש אירוע אלים, במהלכו עובד ערבי ועובד יהודי החליפו ביניהם מהלומות על רקע ויכוח שפרץ סביב דגלי ישראל • התאגיד: "האירוע בבדיקה"

אולפן "כאן "בערבית / צילום: יח"צ
אולפן "כאן "בערבית / צילום: יח"צ

הרוחות סוערות בחטיבת המדיה בערבית "מכאן" של תאגיד השידור הציבורי, לאחר שאתמול (ג') התרחש אירוע אלים, במהלכו עובד ערבי ועובד יהודי החליפו ביניהם מהלומות על רקע ויכוח שפרץ סביב דגלי ישראל.

תחילת הפרשה במפיק ערבי שעובד במערכת שבחיפה (שם המפיק שמור במערכת), שהתחיל להסיר שרשרת דגלוני ישראל שהייתה תלויה בפרוזדור מאז יום העצמאות האחרון. שלא לייחוס מספרים מקורות כי אחד מאנשי המינהלה (גם שמו שמור במערכת) ניגש אל המפיק וביקש להבין ממנו מדוע הוא מסיר את הדגלים, והתשובה שקיבל, לפיה המפיק מבקש לתת אותם לבן שלו, לא סיפקה אותו. תוך דקות הוויכוח המילולי הפך להחלפת מהלומות בהן החל המפיק הערבי. המינהלן זעם על המאבטחים שלא התערבו, גידף אותם נמרצות, ובסופו של דבר הוזמנה למקום משטרה.

"מכאן" היא חטיבת המדיה בערבית של תאגיד השידור הציבורי, המאחדת תחת קורת-גג אחת את כל הפעילויות של התאגיד לחברה הערבית - בטלוויזיה, ברדיו ובדיגיטל. במערכת בחיפה מועסקים כ-50 עובדים, רובם ערבים.

כפי שנחשף בגלובס, עתידה של חטיבת המדיה בערבית נבחן בימים אלה במועצת תאגיד השידור הציבורי, שדנה באפשרות לפרק את החטיבה ולפצל את פעילותה בין מחלקות התאגיד. 

המהומה במערכת בחיפה מגיעה זמן קצר לאחר שמנהל חטיבת המדיה בערבית, יאסר עטילה, התפטר מתפקידו, ואת מקומו - עד להכרעת המועצה על עתיד החטיבה - תפסו העיתונאי פיראס חאמד, שמונה לממלא-מקום ראש מחלקת החדשות; והעיתונאית רובא ורור, שתנהל באופן זמני את כל התוכן שאינו חדשותי.

מתאגיד השידור נמסר בתגובה: "האירוע בבדיקה. 'כאן' מקפידים על סביבת עבודה בטוחה לעובדים ועל אפס סבלנות לאלימות מכל סוג".