לפי שווי עצום של 4 מיליארד דולר: אלה החתמים שיובילו את הנפקת התעשייה האווירית

ההנפקה צפויה להיות אחת הגדולות שנעשו בשוק ההון המקומי, בהיקף מוערך של כ-1 מיליארד דולר • החתמים שנבחרו:  דיסקונט, פועלים אי.בי.אי, לידר וברק קפיטל • על פי הערכות, ההנפקה תיועד למשקיעים מקומיים בלבד

מל"ט ההרון של התעשייה האווירית. מערכות מל"טים ורחפנים היוו 6% מהעסקאות ב-2020 / צילום: אלון רון, התעשייה האווירית
מל"ט ההרון של התעשייה האווירית. מערכות מל"טים ורחפנים היוו 6% מהעסקאות ב-2020 / צילום: אלון רון, התעשייה האווירית

התקדמות לקראת הנפקת המניות של התעשייה האווירית, עם בחירת ארבע חברות החיתום שיובילו את גיוס ההון - דיסקונט קפיטל, פועלים אי.בי.אי, לידר וברק קפיטל. מהלך הגיוס של התעשייה האווירית, לכשייצא לפועל, צפוי להיות אחד הגדולים שנעשו בשוק ההון המקומי, בהיקף מוערך של כ-1 מיליארד דולר.

ככל הידוע, ההנפקה תיועד למשקיעים מקומיים בלבד, ולא ייקחו בה חלק חתמים זרים ומשקיעים זרים - נוכח עמדת משרד הביטחון בנושא. בזכות הסכום הגדול המתוכנן להיות מגויס, הנפקה זו צפויה להניב עמלות נאות לחתמים שייקחו בה חלק, אשר עשויים להיעזר בחברות נוספות כחתמי משנה.

יחד עם זאת, כשיעור מהגיוס, עמלות החיתום בהנפקה לא צפויות להיות בטווח הגבוה ביחס לעמלות המשולמות בגל הנפקות האקוויטי הנוכחי, הנמשך זה כשנה בבורסה בתל אביב.


מחכים לממשלה חדשה

מהלך הנפקת מניותיה של התעשייה האווירית כבר קיבל בחודשים האחרונים את האישור הנדרש מהממשלה, אולם הצעדים לגיוס ההון הראשוני הציבורי לא צפויים להתקדם לפני שתקום ממשלה חדשה.

העובדה כי התעשייה האווירית היא כבר חברה בורסאית כיום, עם אג"ח נסחרות (בהיקף של כ-460 מיליון שקל) תקל על קידום מהלכי הגיוס, בזכות העובדה כי לחברה כבר תשקיף קיים.

יחד עם זאת, לצורך ההנפקה, התעשייה האווירית עוד תידרש ככל הנראה להציג מסמכים משלימים, בהם הערכות שווי, מצגות ואולי גם פירוט נוסף על אודות הפעילות.

כיום נמצאת התעשייה האווירית בבעלות ממשלתית מלאה, והנפקת מניותיה אושרה על-ידי הממשלה כבר בסוף השנה שעברה.


עלייה של 24% ברווח

התעשייה האווירית הוקמה בשנת 1953, והיא מחלקת את פעילותה לארבעה תחומים עיקריים - תעופה, מוצרי אלקטרוניקה צבאית (אלתא), כלי טיס צבאיים ומערכות טילים וחלל.

עיקר פעילותה מיועדת לשוק הצבאי והביטחוני, ומרבית מכירותיה נעשות ללקוחות מחוץ לישראל.

הדוחות הכספיים של החברה, שפורסמו בשבועות האחרונים, הראו כי את הרבעון הראשון של השנה היא סיכמה עם יציבות בהכנסותיה, שעמדו על כ-1 מיליארד דולר, ולמרות שחיקת הרווח הגולמי היא הצליחה לצמצם הוצאות, כך שהרווח התפעולי השתפר, ובשורה התחתונה הרווח הנקי שלה לרבעון הראשון עלה ב-24%, ל-41 מיליון שקל.