בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; AMC צנחה ב-18%, טסלה ב-5.3%

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת • גילת זכתה בחוזה בהיקף של 13 מיליון דולר בפרו • התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע האחרון בארה"ב עמדו ברמה של 385 אלף • מחר יתפרסם דוח התעסוקה לחודש מאי

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בבורסות של ארה"ב הסתיים במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.1% בעוד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-1%. 

AMC סיימה יום תנודתי בירידה של 18%. עוד בלטו בירידות חדות טסלה , צים , סטרטסיס, פייבר, פרוטליקס, סאפיינס ופלייטיקה. 

20:55

רשת בתי הקולנוע AMC מנצלת את טירוף מניות המם והודיעה שהשלימה היום בהצלחה גיוס בזק של כ-587 מיליון דולר. בעקבות הדיווח עברה המניה לעלייה של כ-4% לאחר שמוקדם יותר צנחה בכ-30%. מוקדם יותר דיווחה החברה ל-SEC (רשות ניירות הערך האמריקאית) כי בכוונתה למכור מניות במאות מיליוני דולרים באמצעות מכירה של כ-11.5 מיליון מניות. החברה עדכנה כי הנפיקה את המניות במחיר של 50.85 דולר למניה.

18:55

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. גם בוול סטריט המגמה מעורבת כשמדד הדאו ג'ונס עבר לעלייה קלה ואילו הנאסד"ק נסוג בכ-1%. 

עליות בולטות רושמות מניות פורד מוטורס  וג'נרל מוטורס. 

17:30

ירידות של עד 1% בוול סטריט. בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות פייבר , פלייטיקה, קמטק  וראדא. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה שלילית והמדדים המובילים יורדים ב-0.5%-0.8%.

מניית AMC צונחת לאחר שהחברה דיווחה ל-SEC (רשות ניירות הערך האמריקאית) כי בכוונתה למכור כ-11.5 מיליון מניות בסך הכל, באמצעות מכירות "מעת לעת". מניית החברה, שאת שנת 2020 סיימה בשווי של 2 דולר בלבד, סגרה את יום המסחר אמש בשווי שיא של 62.5 דולר למניה.

15:30

היום פורסמו בארה"ב התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע האחרון שעמדו ברמה של 385 אלף לעומת צפי כלכלנים לכ-393 אלף תביעות. זאת, לקראת פרסום נתון האבטלה החודשי מחר. 

חברת גילת  הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של 13 מיליון דולר של חברת Pronatel לאספקת שירותי אינטרנט למאות אתרים בפרו. 

13:05

המגמה השלילית נמשכת בבורסות אירופה, כאשר הפוטסי מאבד קרוב ל-0.7% והקאק והדאקס משילים 0.1% כל אחד. בגרמניה בולטות המניות של ב.מ.וו (1.9%+) ודויטשה בנק (0.2%+). 

לקראת החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי (ECB) בעוד שבוע, קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון, ציין שאירופה נמצאת בנקודת החלטה חשובה, ושהחלטת הריבית הקרובה "צפויה להיות דרמטית". להערכת לוי, "הצמצום המוניטרי במדינות שונות בעולם המערבי יתחיל בקרוב. הצמצום יבוא לידי ביטוי ראשית בהפחתת השימוש בכלים לא קונבנציונליים שהופעלו במהלך המשבר, ובראשם הקטנה של קצב רכישות האג"ח, והעלאת ריבית שאינה ריבית הבסיס. בהמשך, אך לא בשנה הקרובה, בחלק ממדינות G7 יחל גם צמצום מוניטרי באמצעות כלי הריבית. המסחר בריביות ימשיך להיות תנודתי ולהיות מושפע מצמצום מוניטרי זה, תוך שונות במדיניות בין הבנקים המרכזיים בעולם.

"במקרה של החלטת הריבית של ה-ECB ב-10/6, הכרזה על צמצום הרכישות בחזרה לרמה של כ-60 מיליארד אירו עשויה להוביל לעליה בתשואות לרמה שראינו באמצע חודש מאי. לעומת זאת, המשך רכישות בקצב הנוכחי עשויה לתמוך בהפחתת התשואה בשיעור של כ 5-10 נ"ב לתקופה של 10 שנים".

11:45

נעילה מעורבת בבורסות אסיה. מדד הניקי התחזק ב-0.39%, הקוספי עלה 0.7%. מדד שנחאי ירד 0.36%, בורסת שנזן נחלשה ב-0.65% ומדד הונג קונג נסוג 1.1%.

באירופה נמשכת מגמה שלילית כשמרבית המדדים נסחרים בירידות של עד 0.1%. מדד הפוטסי הלונדוני נחלש מעט יותר, ומשיל 0.6%. מניית רולס רויס, שאתמול עלתה בוול סטריט, דווקא נחלשת בבריטניה ומאבדת 0.5%.

שוק הקריפטו ממשיך להיות תנודתי, עיקר התנודות כלפי מעלה. הביטקוין התחזק לרמה של 38 אלף דולר ליחידה, האת'ריום נסחר תמורת 2,800 דולר והדוג'קוין על 42 סנט.

10:15

בורסות אירופה נפתחו הבוקר עם ירידות שערים. מדד הפוטסי הלונדוני מאבד 0.3%, הדאקס הגרמני משיל 0.2% והקאק נסחר ביציבות, על הצד השלילי.

אסיה עברה למגמה מעורבת, ובעוד שהניקיי מתחזק בקרוב ל-0.4%, מדדי שנחאי ושנזן נסוגים בשיעור דומה. בורסת הונג קונג מעמיקה את הירידה ומאבדת 1.1%. הבורסה בסידני אוסטרליה מתחזקת ב-0.6%.

חברת מיטק, שמפתחת טכנולוגיות לייצור וגידול מוצרי בשר מתורבתים ונסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, דיווחה הבוקר שהגישה בקשה לרישום פטנט במשרד הפטנטים של ארצות הברית (USPTO) עבור שיטת הדפסה ביולוגית חדשנית.

8:15

בורסות אסיה נסחרות הבוקר במגמה חיובית. הניקיי היפני ושנחאי הסיני מוסיפים כ-0.4%, הקוספי מתחזק בקרוב ל-1%. הונג קונג מאבד 0.4%. מניית שיאומי עולה 2%, גם סמסונג ו-LG מטפסות.

מטבע הדוג'קוין, שהחל להיסחר בבורסת הקריפטו הכי גדולה בארה"ב, טיפס לרמה של 42 סנט ליחידה. הביטקוין עדיין נע סביב 37 אלף דולר ליחידה, האת'ריום נסחר תמורת 2,700 דולר. הריפל עדיין מעל קו הדולר.

נפט מסוג ברנט מתחזק ב-0.5% ומחיר לחבית עומד כעת על 71.7 דולר. הזהב נחלש קלות למחיר של 1,906 דולר לאונקייה.

מדדי וול סטריט הגדולים נסחרו אמש ביציבות יחסית, כאשר מדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק עלו 0.1% והדאו ג'ונס ננעל ללא שינוי מהותי. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות. כשעה וחצי לפני תחילת המסחר יפורסם מדד התעסוקה

הראלי של מניות המם המשיך לסחוף את המשקיעים גם אתמול, ומניית AMC זכתה ליום מסחר דרמטי ביותר שמבהלכו כמעט הכפילה את שוויה. במהלך שעות המסחר המניה המריאה בעליות שבין 70% ל-110%, ובסוף היום ננעלה בקפיצה של כ-95%. מניות נוספות שהפכו לוויראליות וריכזו עניין אתמול בוול סטריט הן בד באת' אנד ביונד שזינקה 62% ו בלקברי שעלתה 32%.