סטארט-אפ הכנסים ביזאבו במסע רכישות: קונה חברה שנייה תוך חודש

אחרי שלפני שבועיים רכשה חברת שוודית המוסיפה אלמנטים אינטראקטיביים לאירועים וירטואליים, מודיעה היום ביזאבו על רכישה נוספת – הפעם של חברה אמריקאית לתיאום פגישות אוטומטי • ביזאבו נבחרה לסטארט-אפ המבטיח של גלובס ל-2020

מייסדי ביזאבו, בועז כץ, ערן בן-שושן ואלון אלרואי / צילום: Bizzabo
מייסדי ביזאבו, בועז כץ, ערן בן-שושן ואלון אלרואי / צילום: Bizzabo

הסטארט-אפ הישראלי ביזאבו, המפתח פלטפורמה טכנולוגית לכנסים פיזיים, וירטואליים והיברידיים (כנס פיזי בו חלק מהמשתתפים מצטרפים אונליין), הודיע היום (ה') על רכישת החברה האמריקאית x.ai. החברה הנרכשת מפתחת כלי אוטומציה לתיאום פגישות, כולל מציאת לוחות זמנים מתאימים לקבוצות גדולות, שליחת תזכורות ואפשרות למעקב לפני פגישות, לצד ניהול ביטולים ובקשות לזימון מחדש. מטה x.ai ממוקם בניו יורק, והחברה גייסה עד כ-44 מיליון דולר.

רכישת x.ai היא הרכישה השנייה של ביזאבו בחודש האחרון, כאשר לפני שבועיים רכשה את חברת Whalebone השוודית. החברה השוודית מפתחת טכנולוגיות ״העצמת הקהל״ ו״ויזואליזציית קהל״, שמסייעות להפוך אירועים דיגיטליים ליותר אינטראקטיביים ואנושיים, דרך הוספת אפשרות למשל להביע תמיכה ועידוד לדובר.

בשני המקרים סכום הרכישה לא נמסר אך ככל הנראה מדובר בעסקאות קטנות יחסית. חברת x.ai מעסיקה 10 עובדים שייקלטו בביזאבו וגם בעקבות רכישת החברה השוודית נקלטו מספר עובדים בודדים בסטארט-אפ הישראלי. שני המוצרים ישולבו בתוך הפלטפורמה של ביזאבו, כאשר הפיתוח של x.ai יאפשר בין השאר למשתתפים בכנסים לתאם בקלות פגישות פיזיות או וירטואליות אחד עם השני.

הסטארט-אפ ביזאבו זכה במקום הראשון ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס לשנת 2020. הזכייה הגיעה לאחר שביזאבו הצליחה להמציא את עצמה מחדש בקורונה. לפני הקורונה, הציעה ביזאבו פלטפורמה טכנולוגית לניהול כנסים פיזיים כולל מערכת רישום ותשלומים, ניהול האג'נדה ותובנות מדידות על הצלחת האירוע. אולם לאחר התפרצות המגפה, שהרגה בין לילה את תעשיית הכנסים העולמית שגלגלה טריליון דולר בשנה, ביזאבו הצליחה לפתח בתוך שבועיים מוצר ראשוני לכנסים וירטואליים שאפשר לה לסיים את 2020 בצמיחה משמעותית.

ביזאבו נוסדה ב-2012 על ידי בועז כץ, אלון אלרואי וערן בן-שושן, שהחלו את דרכם המשותפת במסגרת תכנית Zell ליזמות במרכז הבינתחומי. כיום ביזאבו מפעילה משרדים בניו יורק, בקייב ובתל אביב ומעסיקה למעלה מ-290 עובדים . בדצמבר 2020 הובילה קרן אינסייט פרטנרס השקעה של 138 מיליון דולר בביזאבו, כשיותר ממחצית מהסכום הלך למכירת החזקות של בעלי מניות קיימים והשאר הוזרם לחברה .

הרכישות הנוכחיות אמורות לסייע לביזאבו להתמודד מול המתחרות בשוק הטכנולוגיה לכנסים ובראשן הסטארט-אפ הלונדוני הופין (Hopin). הופין גייסה 400 מיליון דולר לפי שווי של 5.65 מיליארד דולר בחודש מרץ האחרון. גם זום הענקית הודיעה כי תשיק בקרוב פלטפורמה בשם "זום אירועים", להפקה וניהול אירועים וירטואליים.

״ייסדנו את החברה כדי לנצל את הפוטנציאל העצום החבוי באירועים עסקיים לבנייה של מערכות יחסים בין משתתפים ובין חברות״, מסר ערן בן-שושן, מנכ״ל ומייסד שותף של ביזאבו. ״טכנולוגית ה-AI של x.ai תאפשר למשתתפים לפגוש את האנשים והתכנים המתאימים בזמן הנכון ולהפוך כל אירוע להרגיש כמו חווית נטפליקס. חוויית אירועים מותאמת אישית מאפשרת למשתתפים ללמוד, לחלוק ידע וחשוב מכך לבנות קשרים בעלי משמעות. בייחוד בתקופה זו, בה אירועים מקצועיים מוגדרים מחדש באמצעות חוויות ווירטואליות והיברידיות, אנו רוצים לספק את מנוע הפרסונליזציה הטוב ביותר בשוק שיתמוך באירועים המשתייכים לדור החדש. מטרתנו ברכישה היא למנף את הטכנולוגיה והאנשים הייחודיים של x.ai כדי להפוך כל אירוע של 5,000 איש לאירוע עם 5,000 חוויות שונות ואישיות״.