הדור הבא של הפיקנטו נוחת בישראל וב.מ.וו מציגה מתחרה חדשה לטסלה

עולם הרכב מתחדש בקצב גבוה: רק לאחרונה חשפה ב.מ.וו את המתחרה שלה למכונית היוקרתיות של טסלה, והיא לא היחידה שמציגה חידושים בתחום • הפיקנטו הפופולרית מבית קיה עולה על הכביש עם תיבת הילוכים רובוטית • וגם מותגי היוקרה פורשה וג'נסיס משיקים בישראל דגמים שטרם נחתו פה

ב.מ.וו מציגה מתחרה חדשה לטסלה. השבוע בעולם הרכב / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
ב.מ.וו מציגה מתחרה חדשה לטסלה. השבוע בעולם הרכב / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ב.מ.וו חושפת את המתחרה שלה לטסלה S עם טווח של כמעט 600 ק"מ

חברת ב.מ.וו חשפה רשמית את ה-I4, המתחרה הראשונה שלה בפלח מכוניות הספורט-סאלון החשמליות, שמיועדת להתחרות מול חלק מגרסאות העילית של טסלה 3. המכונית ניצבת על הפלטפורמה של ב.מ.וו סדרה 4 שעברה התאמה מיוחד להנעה חשמלית.

בשלב הראשון נחשפו שתי גרסאות של הרכב. הראשונה היא גרסת הנעה אחורית עם מנוע חשמלי בהספק 340 כ"ס שמאיצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות ומשיגה טווח של עד 590 ק"מ בתקן WLTP - טווח ארוך יותר משל גרסת "לונג ריינג'" של טסלה 3.

השנייה היא גרסת "M PERFORMANCE" עם הנעה כפולה ושני מנועים בהספק משולב של 544 כ"ס ומומנט של 81 קג"מ. הדגם מאיץ מאפס ל-100 ב-3.9 שניות ומשיג טווח של עד 510 ק"מ. הנדסת השלדה מתקדמת וספורטיבית על פי מסורת המותג עם בולמי זעזועים מתכווננים אלקטרונית, עם אופציה למתלה אוויר אחורי, שימוש נרחב באלומיניום וחומרים מתקדמים ועוד.

כל הרכיבים כולל המנועים והסוללות הם מפיתוח עצמי של ב.מ.וו ושתי הגרסאות מצוידת בסוללה בקיבולת של כ-84 קילוואט-שעה, תומכים בטעינה מהירה של עד 200 קילוואט (תוספת טווח של כ-164 קילומטרים ב-10 דקות של טעינה). המחירים בגרמניה, לפני סובסידיה, מתחילים ב-58 אלף אירו, מחיר כמעט זהה לגרסת הלונג-ריינג' של טסלה עם סוללה של 70 קילוואט.

סוזוקי ויטארה וקרוסאובר מצטיידים בהנעה היברידית "קלה"

חברת מכשירי תנועה השיקה השבוע בישראל את הגרסאות ההיברידיות "הקלות" של שני דגמי הפנאי של סוזוקי, ויטארה ו"קרוסאובר". הדגמים מצוידים במערכת חשמלית של 48V ובסוללה קומפקטית, שתפקידם העיקרי הוא שיפור צריכת הדלק והפחתת הפליטה.

המנוע הוא ה-1.4 ליטר טורבו בנזין המוכר, אם כי בהספק של 120 כ"ס לעומת 140 כ"ס בגרסה הלא היברידית והזינוק מאפס ל-100 קמ"ש אורך 9.5 שניות בקרוס אובר ו-9.9 שניות בוויטארה. המערכות החשמליות משפרות את צריכת הדלק הממוצעת שלו ל-17.5 ק"מ לליטר ואת קבוצה הירוקה מ-8 ל-4.

מחיר הקרוסאובר טורבו ההיברידי מתחיל בכ-135 אלף שקל. מחיר הויטארה עם אותה מערכת הנעה ועם הנעה קדמית נע בין 137 ל-142 אלף שקל בהתאם לרמת האבזור. גרסת הנעה כפולה תופיע בהמשך. רמת האבזור שופרה בכל הדגם אם כי בקרוס-אובר עדיין אין סיוע אקטיבי להיגוי.

הדור החדש של קיה פיקנטו עולה על הכביש

חברת טלקאר השיקה רשמית את הדור החדש של המכונית העירונית הפופולרית "פיקנטו". המכונית עברה מספר שינויי עיצוב ומצוידת במנוע 1.2 ליטר חדש, שמייצר 84 כ"ס ומשודך כעת לתיבת הילוכים רובוטית בת 5 מהירויות.

צריכת הדלק הממוצעת בדגם החדש השתפרה ל-17.2 ק"מ לליטר אך זמן התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ארוך יותר ועומד על 15.7 שניות. תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי עם מערכת מולטימדיה גדולה יותר, לוח מחוונים חדש וחבילה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות כולל בקרת סטייה מהנתיב. המכונית תשווק בארבע רמות גימור במחירים שנעים בין כ-84 אלף ל-87 אלף שקל.

מותג הפרמיום ג'נסיס משיק בישראל ספורט-סדאן חדשה

מותג הפרמיום ג'נסיס של קבוצת יונדאי השיק בישראל את מכונית הספורט-סאלון ההתחלתית שלו, ג'נסיס G70, שמיועדת להתחרות מול ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס ודומותיהן. אורכו של הרכב 4.68 מ', רוחבו 1.85 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך 2.83 מ'.

ג'נסיס G70 / צילום: יח"צ ג'נסיס
 ג'נסיס G70 / צילום: יח"צ ג'נסיס

לרכב יש שלדת הנעה אחורית עם כיול ספורטיבי והוא מוצע עם מנוע 2 ליטר טורבו-בנזין, שמייצר 252 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. הרכב מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות.

כאופציה ניתן להזמין חבילת ספורט עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור, בולמים נשלטים אלקטרונית, מערכת בלימה משודרגת ומערכת פליטה קולנית יותר. תא הנוסעים שומר על הגימור המפואר של המותג ומצויד בחבילת בטיחות מקיפה מאוד כולל עשרת כריות אוויר, בלימה/שיוט אוטונומיים חיישנים היקפיים ועוד.

כמו בדגמים הבכירים של המותג, גם כאן חבילת השירות כוללת "באטלר" אישי שמלווה את הלקוח וזמין טלפונית 24/7. המחיר מתחיל ב-298 אלף שקל וחבילת הספורט מוסיפה עוד כ-40 אלף שקל.

ב.מ.וו סדרה 4 קבריולה נוחתת בישראל

חברת דלק רכב, יבואנית ב.מ.וו, השיקה השבוע בישראל את גרסת הקבריולה של סדרה 4. המכונית מצוידת כעת בגג נפתח רך במקום קשיח לטובת חיסכון משמעותי במשקל וניתן לפתוח או לסגור אותו גם תוך כדי נסיעה במהירות של עד 50 קמ"ש.

כאשר הגג סגור נפח המטען עומד על 385 ליטר. כמו גרסת הקופה של סדרה 4 המכונית החדשה גדולה משמעותית מהדור היוצא וניצבת על בסיס גלגלים באורך 2.85 מ'. היא מוצעת עם שני מנועי טורבו בנזין בנפח 2 ליטר בהספקים של 184 כ"ס ו-258 כ"ס ועם מנוע 3 ליטר טורבו בהספק 374 כ"ס, שמאיץ את הרכב מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות. המחירים מתחילים בכ-460 אלף שקל ומגיעים עד 624 אלף שקל לגרסת ה-3 ליטר עם הנעה כפולה.

פורשה פותחת הזמנות ל"טאייקן קרוס-אובר" ולקסוס חותכת עשרות אלפי שקלים מהחשמלית

אפקט מחירי הרצפה של טסלה משפיע לא רק על מכירותיה באופן ישיר אלא גם בעקיפין גם על מחירי החשמליות בשוק, בעיקר בפלח הפרימיום. החודש, למשל, החלה יבואנית פורשה לקבל הזמנות עבור הקרוס-אובר החשמלי החדש של פורשה "טאייקן קרוס טוריסמו", שמבוסס על הטאייקן שכבר משווקת בישראל.

הרכב בעל החמש דלתות מציע מרווח גחון מוגבה, יכולת מעבר על משטחים משובשים ושימושיות משפחתית בזכות תא מטען מאסיבי. הוא משווק במפרט שכולל הנעה כפולה באמצעות שני מנועים, סוללה מוגדלת של 93 קילוואט עם טווח של עד 452 ק"מ בתקן WLTP, חבילת אבזור ובטיחות מקיפה ותא נוסעים מפואר במחיר שמתחיל ב-755 אלף שקל כולל נקודת טעינה ביתית.

מדובר במחיר נמוך משמעותית מהדגם הבכיר של הטאייקן, ששווק עד כה בארץ, ובמחיר גבוה רק במעט מגרסת הבסיס של הטאייקן-קופה, שמתחילה ב-655 אלף שקל. אורכו כ-5 מטרים והוא מזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ומסוגל להגיע ל-240 קמ"ש. הוא מכסה נישה ייחודית, שטסלה S המקבילה לא מציעה לה מענה.

במקביל גם לקסוס הודיעה על "יישור קו" וחתכה את המחיר של הלקסוס UX300e החשמלית בגרסת הבסיס בקרוב ל-30 אלף שקל. הרכב יעלה כעת כ-228 אלף שקל בלבד. גרסת הפרמיום נחתכה בכ-35 אלף שקל ותעלה כעת כ-258 אלף שקל.