הממשלה אישרה: החזר ארנונה לעסקים שנפתחו החל ממרץ 2020

עסקים שיעמדו בתנאי הסף יהיו זכאים לקבל מענק החזר ארנונה דו-חודשי באופן רטרואקטיבי החל מספטמבר 2020 ועד לסיום רשת הביטחון הכלכלית

עסקים סגורים בתקופת הקורונה / צילום: כדיה לוי
עסקים סגורים בתקופת הקורונה / צילום: כדיה לוי

החלטה כלכלית אחרונה לפני שמוחלפת ממשלה? הממשלה אישרה הבוקר (ה') את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ למתן מענקי החזר ארנונה לעסקים חדשים שנפתחו החל ממרץ 2020 ונפגעו ממשבר הקורונה אך עד כה לא זכו לסיוע.

בהתאם להחלטה, עסקים חדשים שיעמדו בתנאי הסף יהיו זכאים לקבל מענק החזר ארנונה דו-חודשי באופן רטרואקטיבי, החל מחודש ספטמבר 2020 ועד לסיום רשת הביטחון הכלכלית. בנוסף, הממשלה אישרה סיוע בארנונה לעסקים בעלי מחזור שנתי של מעל 400 מיליון שקלים לתקופה האמורה, שנפגעו במהלך משבר הקורונה, ולא היו זכאים לסיוע עד כה.

העסקים הזכאים מאושרים לקבל את הבשורה, גם אם הגיעה באיחור ניכר ולאחר שנאלצו לשלם את הארנונה במלואה בחודשים בהם נפגעו ממשבר הקורונה הכלכלי. העיכוב נגרם בין היתר עקב התנגדות של כחול לבן לאשר את המהלך עד כה. היום אישר ח"כ בני גנץ את הענקת הארנונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין, כי הסיוע הנוכחי בארנונה "יביא להאצה נוספת במשק הישראלי כחלק מהיציאה ממשבר הקורונה. ישראל היא הראשונה בעולם שניצחה את מגפת הקורונה בזכות מיליוני החיסונים שהבאנו לכל האזרחים, וכך גם הכלכלה הישראלית הצומחת".

שר האוצר ישראל כ"ץ הוסיף כי "פעלתי זמן רב כדי לאפשר להצעה זו לעבור למען כל אותם בעלי העסקים החדשים שהתמודדו עם השלכות משבר הקורונה ונפגעו באופן קשה, ואני מברך על כך שהממשלה אישרה את הצעתי וכך נוכל לסייע לעסקים רבים. הסיוע הנרחב שניתן לעסקים ולמובטלים בתקופת הקורונה אפשר להם לעבור את התקופה הקשה, ומאפשר כעת למשק הישראלי לחזור במהירות לפעילות מלאה. יחד עם הירידה החדה באבטלה והתוכנית ליציאה מהחל"ת, הירידה בגירעון, הגידול הצפוי בצמיחה והנתונים הכלכליים החיוביים שמתקבלים, לצד העברת חוקי ההסדרים והרפורמות שבפתח, יש למשק הישראלי פוטנציאל זינוק מהגבוהים בעולם וחשוב שלא להשאיר מאחור את כל מי שנפגע מהמשבר".

ההחלטה ניתנה ברקע הודעת יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד מאמש (ד') לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, כי "עלה בידו", והוא סיים בהצלחה את מלאכת הרכבת הממשלה. אם המהלך יושלם בהשבעת ממשלה חדשה, נראה שמדובר בהחלטה הכלכלית האחרונה של הממשלה הנוכחית.