מנצלת את הגאות: AMC השלימה גיוס בזק של 587 מיליון דולר

רשת בתי הקולנוע מנצלת את הראלי המטורף שהקפיץ אותה אלפי אחוזים השנה, והנפיקה 11.5 מיליון מניות • הגיוס היום בוצע בהנחה של כ-19% על מחיר הסגירה אתמול

קולנוע של רשת AMC / צילום: Shutterstock
קולנוע של רשת AMC / צילום: Shutterstock

רשת בתי הקולנוע AMC מנצלת את טירוף מניות המם והודיעה שהשלימה היום בהצלחה גיוס בזק של כ-587 מיליון דולר. מוקדם יותר דיווחה החברה  ל-SEC (רשות ניירות הערך האמריקאית) כי בכוונתה למכור מניות במאות מיליוני דולרים באמצעות מכירה של כ-11.5 מיליון מניות.

החברה עדכנה כי הנפיקה את המניות במחיר של 50.85 דולר למניה. 

מניית החברה, שאת שנת 2020 סיימה בשווי של 2 דולר בלבד, סגרה את יום המסחר אמש בשווי שיא של 62.5 דולר למניה כך שהגיוס היום בוצע בהנחה של כ-19% על מחיר הסגירה אתמול. שוויה של החברה הגיע אתמול לכ-28 מיליארד דולר לאחר הראלי האחרון. 

בעקבות ההודעה, מניית AMC צנחה היום במהלך המסחר עד ל-37.7 דולר ולאחר שהחברה עדכנה על הצלחת והשלמת הגיוס היא התאוששה עד ל-53.5 דולר כעת.

אמש, המסחר במניה התנהל בעליות חדות של 70% עד 110%, והמסחר בה אף הופסק למספר דקות מספר פעמים במהלך היום על מנת למתן את העליות. בשיא, המניה זינקה 108% ורשמה שער של 66.9 דולר, אך את יום המסחר סיימה בעלייה "צנועה" יותר של 95%.

 
  

רק שלשום הודיעה AMC שמכרה 8.5 מיליון מניות לחברת ההשקעות מודריק קפיטל תמורת 230 מיליון דולר. עם זאת, בבלומברג דווח עוד באותו ערב שמודריק מכרה את כל החזקותיה בחברה (ברווח), וכבר לא מחזיקה במניותיה.

ותודה לראלי מניות המם

עד לפני מספר חודשים החברה עדיין עמדה בפני פשיטת רגל בעקבות משבר הקורונה,  שהביא לסגירת בתי הקולנוע במדינות רבות בארה"ב. בדומה לטירוף שזכתה לו חברת גיימסטופ, גם AMC הורצה בפברואר האחרון על ידי סוחרים צעירים מהרשת החברתית רדיט. מתחילת השנה המניה זינקה כבר 2,850%.

בשבוע שעבר שם החברה היה חם ביותר בפורום WallStreetBets ברדיט ובחדרי צ'ט ב־Discord, ואפילו בטוויטר צצו תגיות כמו #AMCSTRONG כדי למשוך משקיעים נוספים. לפי הוול סטריט ג'ורנל, השיח ברשתות עזר להניע 209 מיליון דולר בתזרים נטו למניה ממשקיעים יומיים בין יום שני ליום חמישי, יותר מפי 15 מהכמות שנצפתה באותם ימים בשבוע האחרון של אפריל.

החברה, באופן טבעי, מאוד שמחה מהתרחקות פשיטת הרגל ואפילו דואגת להטבות למשקיעיה: אתמול השיקה שירות בשם AMC Investor Connect שמעניק הטבות שונות למשקיעים, בהן פופקורן חינם ואפשרות יצירת קשר ישיר עם המנכ"ל, אדם ארון.