מחיר הדוג'קוין מזנק לאחר שבורסת Coinbase תרשה לסחור במטבע הקריפטו

המטבע שהחל כבדיחה עלה ביותר מ-20% אחרי שמפעילי הבורסה הודיעו שירשו מסחר בו • מנכ"ל טסלה אלון מאסק תומך במהלך

דוג'קוין. החל את דרכו כמחווה סטירית לביטקוין / צילום: Shutterstock, Siraj Ahmad
דוג'קוין. החל את דרכו כמחווה סטירית לביטקוין / צילום: Shutterstock, Siraj Ahmad

דוג'קוין חזר לחיים ביום רביעי, לאחר ראלי משמעותי במטבע שבא בעקבות הכרזת בורסת הקריפטו Coinbase Global, שהודיעה שתרשה מסחר במטבע הבדיחה על גבי הפלטפורמה שלה, המיועדת לסוחרים מנוסים יותר. ציוצים חדשים של מנכ"ל טסלה אלון מאסק נתנו למטבע עידוד נוסף.

מחיר הדוג'קוין זינק ב-21% מהרמה שלו במסחר ביום שלישי ב-5 אחה"צ ונסחר בכמעט 41 סנט, המחיר הגבוה ביותר אליו הגיע מזה שבועיים, על פי CoinDesk. זה נותן למטבע הקריפטו, שתוכנן בלי מטרה אמיתית כלשהי, שווי שוק של כ-53 מיליארד דולר. עדיין, המטבע איבד כמעט חצי מערכו מאז השיא שהיה במאי.

הצגת המטבע בבורסה Coinbase Pro משמעותה שסוחרים הנמצאים בבורסת הקריפטו הפופולרית יכולים כעת לסחור בדוג'קוין על ידי הירשמות לפלטפורמה המקצועית שלה בחינם, מה שנותן להם כלים מתקדמים לאנליזות וטבלאות. הפלטפורמה מהווה חלופה לפלטפורמות הזמינות מהחברות Robinhood Markets, Bittrex Global ו-Kraken מבית Payward.

סוחרים אינדיבידואליים קיוו השנה ש-Coinbase תתחיל לתמוך במטבע הקריפטו, שכן ראלי חזק העלה את מחיריהם של מגוון נכסים דיגיטליים כולל ביטקוין, אתר, SafeMoon ודוג'קוין לשיאים חדשים. הבורסה נכנסה לבהלת המסחר בקריפטו בכך שהנפיקה מניות משלה באפריל, צעד שדחף את מחיר הביטקוין לשיא של 64,802 דולר ליחידה.

הדוג'קוין האמיר בפופולריות השנה למרות שהחל את דרכו כמחווה סטירית לביטקוין ב-2013, ונועד על ידי הממציאים בזמנו ללעוג לטירוף סביב מטבעות הקריפטו. בתור הדגשה עד כמה מגוחך הרעיון, קבעו הממציאים בזמנו שלא תהיה מגבלה על כמות הדוג'קוין שניתן ליצור, שלא כמו המספר הסופי של מטבעות הביטקוין שיכולים להתקיים. כורי דוג'קוין המפעילים מחשבים מהירים יכולים להטביע מטבעות חדשים על ידי פתרון חידות מתמטיות מסובכות.

מחיר הדוג'קוין התרסק מתחילת מאי, כשמאסק אמר בתוכנית של "סטרדיי נייט לייב" שהגיש כמנחה אורח שהמטבע הוא "תרמית". זה הפתיע משקיעים רבים: ציוצים של מאסק שנראה היה שמקדמים את מטבע הקריפטו משכו תשומת לב לדוג'קוין ועזרו להניע ראלי של כמעט 9,000% השנה.

אחרי ש-Coinbase הודיעה ביום שלישי שתתמוך במסחר בדוג'קוין, שיתף מחדש מאסק מם מ-2020 המראה את המטבע בולע את המערכת הפיננסית העולמית, עם ההערה "זה בלתי נמנע". הוא גם רמז ששקל לאמץ כלב מגזע שיבה אינו - הגזע היפני של הכלב שנתן השראה למם ולמטבע שצמח בעקבותיו - בהמשך השנה.

תמיכתו במטבעות קריפטו קנתה לו מעריצים בקהילה, במיוחד תומכי דוג'קוין שעודדו את המטבע "להגיע לירח", אבל גם הביאו למכה נגדית כשדברים שאמר גרמו למשקיעים אינדיבידואליים לספוג הפסדים גדולים.

הצייצנות של מאסק הרגיזה גם את הרגולטורים ברשות הבורסות וניירות הערך בארה"ב, מכיוון שהיא משפיעה על מניות טסלה. רגולטורים אמרו ליצרנית המכוניות החשמליות בשנה שעברה ששימושו של מאסק בטוויטר הפר פעמיים מדיניות שניתנה בצו בית משפט על פיה הציוצים שלו צריכים לעבור אישור מראש על ידי עורכי הדין של החברה, כך ניתן ללמוד מרשומות שהושגו על ידי הוול סטריט ג'ורנל.

דבריו של מאסק מתייחסים לעתים קרובות לנושאים שחורגים בהרבה מטסלה וממטבעות קריפטו והוא משפיע גם על תחומים אחרים בשוק. ביום רביעי, מניות Samsung Publishing, שיש לה נתח בהפקת הסרט "Baby Shark", טיפסו ביותר מ-6% במסחר בדרום קוריאה אחרי שמאסק צייץ את שיר הילדים הויראלי וכתב "בייבי שארק מוחץ הכל! יותר צפיות מאנשים".

המסחר בדוג'קוין יכול להתחיל על גבי Coinbase החל מהשעה 12 בצהריים ביום חמישי לפני שעון מזרח ארה"ב, כך הודיעה החברה. אבל זה יקרה רק אם לקוחות יעבירו את אחזקותיהם במטבע לבורסה Coinbase Pro על מנת לייצר את היכולת לקנות ולמכור את הנכס. לעת עתה, דוג'קוין לא יהיה זמין בפלטפורמה הכללית של Coinbase, שיש לה ממשק פשוט יותר, היא מיועדת לסוחרים חדשים יותר ויש בה פחות אפשרויות מסחר.

תשואות במטבעות קריפטו אחרים היו קטנות יחסית ביום רביעי, עם עלייה של 3.9% בביטקוין לעומת הסגירה ביום שלישי אחה"צ, על מחיר של 37,738.98 דולר ליחידה, והאתר עלה ב-5.7%.