אלקו השלימה רכישה של 29.8% ממניות דיסקונט השקעות

תמורת התשלום תועבר ליתר נושי אי.די.בי, שקרסה בספטמבר אשתקד

אלקו / צילום: איל יצהר
אלקו / צילום: איל יצהר

חברת אלקו החזקות השלימה היום רכישה של 29.8% ממניות חברת דיסקונט השקעות, לאחר שאתמול קיבלה את אישור שר התקשורת למהלך. בתמורה למניות הנרכשות שילמה אלקו 405 מיליון שקל לכונסי הנכסים שהחזיקו בהן.

תמורת התשלום תועבר ליתר נושי חברת אי.די.בי, שקרסה בספטמבר אשתקד. לדברי אלקו, מומנה העסקה ממקורותיה העצמאים וכן באמצעות הלוואות בנקאיות.

בעקבות השלמת העסקה צפויה אלקו לקבל נציג מטעמה בדירקטוריון דסק"ש, כפי שקיבלה חברת מגה אור שרכשה 29.9% ממניות דסק"ש מכונסי הנכסים. עם זאת, בין מגה אור לאלקו לא קיים הסכם שליטה בדסק"ש ולכן היא תמשיך להיות מוגדרת כחברה ללא גרעין שליטה.

כמו מגה אור, גם אלקו נדרשה לאישור שר התקשורת למהלך, מאחר שדסק"ש שולטת בחברת סלקום. השלמת רכישת המניות בידי אלקו מהווה סיום למהלך שהחל בחודש ספטמבר אשתקד, במהלכו החליט ביהמ"ש המחוזי בת"א על מינוי מפרק לחברת אי.די.בי ועל מינוי כונסי נכסים למניות השליטה (82.26%) בחברת דיסקונט השקעות, שהיו משועבדות לטובתם של אי.די.בי ושל נושיה.

לאחר אותו מינוי הובילו הכונסים והמפרק מכרז למכירת המניות, שבסיומו נבחרה קבוצת משקיעים בראשות מגה אור לזוכה במכרז. לפני יותר מחודשיים השלימה מגה אור את רכישת חלקה בדסק"ש, לאחר שקיבלה את האישורים לכך מרשות התחרות וממשרד התקשורת.

אלקו, שהצטרפה לקבוצת הרוכשים בשלב מאוחר יותר, המתינה לקבלת האישורים הדרושים. ראשית היא קיבלה את אישור רשות התחרות ואתמול היא קיבלה גם אישור משרד התקשורת.