"גנבתי את הדרכון שלו": מייק בן ארי מספר לגלובס על מאחורי הקלעים של מבצע ההימלטות

הבעלים של חברת EGFE שברח מהארץ וחשוד בהונאת מאות משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים, מגיב לראשונה על מעצר חברו שחשוד כי סייע לו בבריחה • "גנבתי את הדרכון של נחום, הוא לא ידע מזה"

מיכאל בן ארי / צילום: תמונות מאירועי החברה- מתוך כתב התביעה
מיכאל בן ארי / צילום: תמונות מאירועי החברה- מתוך כתב התביעה

מיכאל (מייק) בן ארי, החשוד בהונאת מאות משקיעים, מגיב לראשונה על מעצרו של חברו נחום אייזנשטאט, שהיה משקיע שלו וחשוד כי סייע לו לברוח מהארץ. בשיחה ממקום מחבואו עם גלובס אומר בן ארי "גנבתי את הדרכון של נחום, הוא לא ידע מזה", ולמעשה מבקש לנקות אותו מכל אשמה.

אייזנשטאט נעצר אתמול על ידי רשות ניירות ערך לצורך חקירה ושוחרר היום בצהריים. מהחקירה עלה חשד כי הוא סייע לבן ארי לצאת מהארץ, לאחר שהתברר כי איש העסקים יצא מישראל עם דרכונו של המשקיע. לפי החשד, בן ארי זייף את הדרכון על ידי כך שהחליף תמונה. "בחקירה התגלו ממצאים המחזקים את החשדות בנוגע למעורבותו של אייזנשטאט בביצוע עבירות של שיבוש מהלכי משפט וזיוף בנסיבות מחמירות", טענה הרשות בביהמ"ש. בן ארי כאמור טוען אחרת.

לאחר המעצר טען בא כוחו של אייזנשטאט, עו"ד ירון דוד, כי "החשד האמיתי צריך להיות שבן ארי גנב את דרכנו של חברו ועשה בו שימוש ככל הנראה לצאת מהארץ. המעצר נעשה בהסכמה על מנת לאפשר לרשות למלא את כל צרכי חקירתה והוא ישוחרר כבר ביום חמישי בצהריים. לכן לא ברור מדוע לפגוע בו על ידי פרסום זהותו".

*** חזקת החפות: יודגש כי מיכאל בן ארי ונחום אייזנשטאט הם בגדר חשודים, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות