תביעה: לבטל זכיית יועץ לשעבר לליכוד לתפקיד בכיר במש' התחבורה

התנועה לאיכות השלטון הגישה תביעה נגד משרד התחבורה, נציבות שירות המדינה ושילה אדלר שנבחר לתפקיד ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה • משרד התחבורה: "שילה בעל ניסיון ניהולי עתיר, הטענות ייענו בתשובת המדינה לבית הדין"

שילה אדלר / צילום: טל שניידר
שילה אדלר / צילום: טל שניידר

התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את זכייתו של שילה אדלר מתפקיד ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה. הסיבה לכך, לטענתם, היא כי הוא אינו עומד בתנאי סף של המכרז לפיו על המועמדים להציג ניסיון ניהולי בתקציב של 50 מיליון שקל במשך שש שנים.

בתנועה הגישו תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, נגד נציבות שירות המדינה, משרד התחבורה ואדלר כשהם מבקשים מבית המשפט שיורה על הוצאת צו הצהרתי על ביטול מינויו של אדלר; צו שמורה על כינוס מחודש של ועדת הבוחנים שבחנה את המועמדים במכרז; וכן צו שיורה על זימון הצדדים לדיון דחוף בתביעה "בשל העובדה שהנתבע 3 (שילה אדלר. ג"ל) עודנו מכהן בתפקיד, וכל עיכוב בקיום הדיון בדבר היעדר התאמתו לתפקיד, פירושו נזק רב יותר למינהל תכנון ופיתוח תשתיות, גוף מרכזי במשרד התחבורה", נכתב.

בסוף 2020 מונה שילה אדלר ששימש בעבר כיו"ר מועצת יש"ע, וכיועץ אסטרטגי לליכוד בבחירות לכנסת ה-21 לתפקיד המשנה למנכ"ל משרד התחבורה (תפקיד אמון). בהמשך כאמור נבחר במכרז לתפקידו הנוכחי שהינו תפקיד ביצועי. הקשר לליכוד מוזכר כבר בפתח התביעה. "עניינה של תביעה זו בזכיית אדלר בעל הקשרים הפוליטיים הענפים למפלגת השלטון ולשרת התחבורה, במכרז לתפקיד בכיר ביותר במשרד התחבורה, בעוד שאינו עומד בתנאי הסף אשר נקבעו במכרז. התביעה תבקש לטעון כי זכייתו של אדלר דינה בטלות. זאת משום שתאי הסף מהווים רכיב הכרחי בשמירה על עיקרון השוויון בדיני המכרזים, בעיקרון החשוב ביותר בעת קיום מכרז, ואי העמידה בהם פירושה פגם מהותי אשר פירושו בהכרח ביטול הזכייה במכרז", נכתב בתביעה.

בגוף התביעה מסבירים אנשי התנועה לאיכות השלטון כי הם ביצעו בדיקות, בעיקר ברשת האינטרנט על מנת לברר האם אדלר עומד באחד מתנאי הסף של המכרז - ניהול גופים בעלי תקציב של 50 מיליון שקל "לאור הבדיקות האלה התחזק חששה של התובעת כי אדלר לא עמד בתנאי הסף לתפקיד ומעולם לא ניהל תקציב בהיקף של 50 מיליון שקל כנדרש במכרז. יחד עם זאת ועל מנת שלא להגיע בפני בית דין נכבד זה כאשר באמתחתה אך ורק מידע המבוסס על חיפושים במרשתת, הוסיפה התובעת ופעלה על מנת לקבל מידע נוסף בדרך של התכתבות מול הנתבעים - שהם הרשות הציבורית האמונה על הקפדה על תנאי הסף ועל ניהול מכרזים תקינים בשירות הציבורי - על מנת שיעבירו לה את המידע הרלבנטי, ככל שקיים. לצערה הרב של התובעת, וכפי שיפורט להלן, מילאו הנתבעים פיהם מים ומיאנו להשיב לכלל פניותיה של התובעת - מטוב ועד רע", נכתב בתביעה.

יוזכר כי אין זו הפעם הראשונה שבה התנועה לאיכות השלטון מבקשת לסכל מינוי של מקורב לליכוד בקדנציה של רגב. בקיץ שעבר פעלה התנועה לסיכול את מינויו של דני בנלולו - מועמדה דאז של שרת התחבורה, מירי רגב, לתפקיד יו"ר רשות שדות התעופה. ברשות החברות קיבלו את עמדתם ומועמדותו אכן נפסלה בשל זיקה פוליטית והיעדר ניסיון מקצועי.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "שילה אדלר מונה לתפקיד המשנה למנכ"ל משרד התחבורה בחודש נובמבר אשתקד, לאחר שנבחר על ידי הועדה למינוי בכירים בנציבות שירות המדינה. במהלך חודש מרץ נבחר אדלר בתהליך גיוס של מכרז פומבי של הנציבות לתפקיד ראש מנהל תשתיות. שילה בעל ניסיון ניהולי עתיר ומגוון וכן בעל ניסיון פיקודי בסדיר ובמילואים, כמפקד גדוד ומפקד חטיבה במילואים. הגיוס למשרה נשוא התביעה נוהל על ידי נציבות שירות המדינה ולא על ידי משרד התחבורה. טענות התביעה ייענו בתשובת המדינה לתביעה שתוגש לבית הדין".