הרפורמה בפריסת תשתיות סיבים משותפת בבנייני מגורים נתקעה. אך במשרד התקשורת לא מוותרים

הרפורמה שנועדה לקדם פריסה משותפת של סיבים על ידי המפעילים בבנייני מגורים לא מתרוממת • המשרד זימן אליו את המפעילים כדי לנסות להחיותה מחדש

פריסת סיבים אופטיים / צילום: Shutterstock
פריסת סיבים אופטיים / צילום: Shutterstock

הניסיון לקדם רפורמה בפריסת תשתיות סיבים משותפת בבנייני מגורים מקרטעת, ומשרד התקשורת יעשה ניסיון נוסף לקדמה. לגלובס נודע כי משרד התקשורת זימן אליו את נציגי המפעילים לשולחן עגול השבוע, במטרה לברר מדוע ולמה הרפורמה לא מתרוממת ומה אפשר לעשות על מנת לייעלה.

מדובר ברפורמה שפורסמה בחודש יולי שעבר, ומטרתה הייתה לקדם שיתופי פעולה בין המפעילים בפריסה בתוך בניינים (בעגה המקצועית - הפריסה הוורטיקלית). זאת על מנת למנוע מצב שבו ייפרסו 3-4 תשתיות סיבים במקביל, מה שיוצר עומס תשתיות בתוך הבניינים אך גם מחוץ לבניינים מבחינת הנראות.

הרעיון היה שהמפעילים שפורסים תשתיות ידווחו אחת לחודש על אזורי הפריסה העתידיים שלהם, וכל מפעיל שמעוניין לפרוס באותם בניינים יחבור למפעיל הפורס ויישא בעלויות באופן יחסי.

בפועל זה לא קרה, ומשרד התקשורת נדרש להתריע כמה וכמה פעמים, ואף חייב את המפעילים למלא אחר ההנחיה. ככל הידוע, בחודשים האחרונים חלק מהמפעילים חולקים את המידע כך או אחרת אבל התוצאה היא שאין אף מפעיל שניצל הזדמנות ופרס תשתיות ביחד עם מפעיל אחר.

מבחינת המשרד הרי שמדובר בכוונה טובה שיש היגיון מאחוריה, אבל בפועל הרפורמה לא מתממשת כיוון שהמפעילים מעדיפים לפרוס לבדם במקום להתעסק בתיאומים עם מפעילים אחרים וכו', מה גם שחלק מהמפעילים עובדים בטכנולוגיות שונות.

סיבה נוספת היא שחלק מהמפעילים מעדיפים לרכוב על תשתיות בזק במסגרת השוק הסיטונאי במקום להיכנס לפריסה עצמאית, במיוחד כאשר מדובר באזורים שבהם הצפי לביקושים לסיבים לא יהיה גבוה בשלב הנוכחי.