עדר של חדי קרן ישראלים שועט לוול סטריט: סנטינל וואן מנפיקה עם צמיחה בהכנסות, אבל גם הפסדים

חברת אבטחת הסייבר, שלאחרונה הוערך כי בכוונתה להנפיק לפי שווי של 10 מיליארד דולר, מציגה צמיחה חזקה בהכנסות, שהוכפלו ברבעון הראשון של 2020, אך גם עם הכפלת ההפסד הרבעוני, שעמד על כ-63 מיליון דולר

תומר וינגרטן. מנכ"ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: סנטינל וואן
תומר וינגרטן. מנכ"ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: סנטינל וואן

שוק ההנפקות בוול סטריט ממשיך להיות חזק, ובסוף השבוע דווח על חברת טכנולוגיה ישראלית נוספת שנמצאת בדרך להנפקה ראשונית - סנטינל וואן. זאת, לצד השלמת הצעת מכר של ישראלית אחרת שכבר נסחרת בניו יורק - חברת התובלה הימית צים .

סנטינל וואן (Sentinel One), העוסקת בתחום אבטחת הסייבר, עוד לא דיווחה מהו השווי שאליו היא שואפת בהנפקה הצפויה להתבצע בבורסת ניו יורק, אך נראה שהיא צפויה להיות אחת ההנפקות הישראליות הגדולות בוול סטריט בחודשים האחרונים.

מדובר בעוד יוניקורן ("חד קרן" - חברה שהגיעה לשווי של מעל מיליארד דולר בשוק הפרטי) מישראל, שיוצאת לשוק הציבורי בחודשים האחרונים. לפי פרסום בבלומברג מלפני מספר חודשים, החברה מתכננת הנפקה ראשונית לפי שווי של 10 מיליארד דולר.

בחודשים האחרונים יוצא לשוק הציבורי בוול סטריט מספר גדל והולך של חברות טכנולוגיה מישראל, רובן ככולן חברות בשווי של מעל מיליארד דולר. בין היתר, לאחרונה הושלמו הנפקותיהן של סימילרווב וגלובל-אי, ואינוויז הפכה לציבורית באמצעות מיזוג עם חברת SPAC. חברות טכנולוגיה אחרות שנמצאות בדרך להנפקה או מיזוג עם SPAC כוללות בין היתר את מאנדיי, ווקמי, איטורו ואיירון סורס.

את ההנפקה של סנטינל וואן מלווים שורה ארוכה של בנקים כחתמים: מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה, ברקליס, וולס פארגו, UBS, ג'פריס, דויטשה בנק, פייפר סנדלר, BTIG ,Cowen, נידהאם, Loop Capital, דרקסל המילטון ו-R. Seelaus.

 
  

פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית

סנטינל וואן הוקמה ב-2013 על-ידי תומר וינגרטן ואלמוג כהן (שכבר לא מחזיק בתפקיד פעיל בחברה). החברה מפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לאבטחת נקודות קצה כולל מחשבים ניידים, נייחים, שרתים ושרתי ענן ומכשירים נוספים שמחוברים לאינטרנט.

לפי נתוני ivc, עד כה החברה גייסה 797 מיליון דולר בשמונה סבבים, האחרון בוצע ב-2020-2021, ובמסגרתו סנטינל וואן גייסה 367 מיליון דולר לפי שווי של 3.26 מיליארד דולר. במקביל לגיוס, סנטינל וואן רכשה את חברת Scalyr ב-155 מיליון דולר.

נכון לסוף אפריל, החברה מעסיקה מעל 850 עובדים, רובם (מעל 450) בארה"ב. בארץ החברה פועלת מתל אביב, ולפי התשקיף, היא נהנית מהתועלת שבריכוז הגבוה של מומחי אבטחת סייבר בארץ; "העובדים שלנו בישראל מגיעים מהמאגר הגדול של ישראל של מומחים בתחומי אבטחת הסייבר והמודיעין, מומחי מוצר וטאלנט טכני כללי". כ-300 מעובדי החברה מועסקים בתחומי המחקר והפיתוח.

התשקיף מגלה שהכנסות סנטינל וואן הגיעו ב-2020 ל-93.1 מיליון דולר, צמיחה של 100% לעומת 46.5 מיליון דולר ב-2019. גם הוצאות התפעול גדלו, וכתוצאה מכך ההפסד התפעולי העמיק, והגיע ל-116 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי בסך 118 מיליון דולר, גידול של 53.6% לעומת הפסד נקי של 76.6 מיליון דולר ב-2019.

זינוק בהכנסות ובהפסדים ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2021 נמשכה הצמיחה בהכנסות, הפעם בשיעור של 108%, והן הסתכמו ב-37.4 מיליון דולר לעומת 18 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי ברבעון גדל גם הוא ב-135%, והגיע ל-62.6 מיליון דולר.

החברה מציינת כי ה-ARR (הכנסות שנתיות חוזרות), שברבעון הראשון הגיעו לרמה של 75 מיליון דולר, יצמחו ל-161 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022. החברה מעריכה שהיקף השוק שאליו היא פונה יגיע ל-40.2 מיליארד דולר בשנת 2024, עם צמיחה שנתית של 11.9% בממוצע ב-2021-2024. השוק מורכב בין היתר מהגנה על נקודות קצה בארגונים, מאנליטיקה ומאכיפת מדיניות סייבר וניהול ותפעול של מערכות IT.

לפי התשקיף, התגמולים למנכ"ל תומר וינגרטן הסתכמו בשנה שעברה ב-3.6 מיליון דולר, סמנכ"ל הכספים דויד ברנהרדט קיבל תגמולים בעלות של 4.7 מיליון דולר וסמנכ"ל התפעול ניקולס וורנר קיבל תגמולים בעלות של 2.7 מיליון דולר.

בעלי המניות בחברה הם Insight Partners, טייגר גלובל, ,Third Point Ventures Redoing Ventures, דאטה קולקטיב ואנקורג' קפיטל. וינגרטן מחזיק בכ-4% מהמניות.