רה"מ נתניהו: "זו ממשלה שתאבד את הנגב ולא תעמוד בלחצים אמריקאים"

נתניהו מזהיר מפני הקמתה של הממשלה החדשה שאותה כינה "ממשלת הונאה" • "העובדה שיותר מ-90% ממצביעי השמאל בעד הממשלה מעידה שזו ממשלת שמאל מלאה" • "אנחנו מגנים כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא" • ניר אורבך מימינה אמר ש"יחליט בקרוב" כיצד יחליט בנוגע לממשלה החדשה

בנימין נתניהו באולם ירושלים בכנסת לקראת הצהרתו / צילום: רפי קוץ
בנימין נתניהו באולם ירושלים בכנסת לקראת הצהרתו / צילום: רפי קוץ

ראש הממשלה נתניהו מזהיר מפני הקמתה של הממשלה החדשה, שאותה כינה "ממשלת הונאה ורמיה המסוכנת למדינת ישראל". בדברים שנשא בפני חברי סיעת הליכוד אמר נתניהו "לא תכננתי להקים ממשלה עם רע״ם, לא בתמיכה ולא בהימנעות. מעולם לא הסכמנו לתת למנסור עבאס אוטונומיה פלסטינית בנגב או את ועדת הפנים. זו ממשלה שתאבד את הנגב ולא תעמוד בדרישה אמריקנית להפסקת בניה ביו"ש ובירושלים. אני יודע כמה דחינו לחצים אמריקנים כבדים בשנים הקשות ביותר - הם לא יעשו את זה. הם לא יוכלו לומר לא להקפאה ולעקירה".

הוא הזכיר את הקמת הקונסוליה האמריקאית הצפויה במזרח ירושלים, והדגיש את העניין האיראני: "זו ממשלה שלא תוכל להתנגד להסכם הגרעין עם איראן שיוביל לארסנל של פצצות גרעין. קבינט עם מיכאלי והורוביץ לא יאשר שום מבצע מעבר לקווי האויב ובטח לא באיראן. זו ממשלת שמאל שלא תוכל לעמוד על דברים גדולים כקטנים ולחצים להקפאה עקירה, חלוקת הנגב. מכירת הנגב ואיראן גרעינית . ממשלה שנשענת על תומכי טרור לא תוכל לצאת למבצע בעזה".

נתניהו טען כי מדובר בהונאה של הציבור מצידן של המפלגות הימניות: "העובדה שיותר מ-90% ממצביעי השמאל בעד הממשלה הזו מעידה שזו ממשלת שמאל מלאה. מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל, ומי שמצביע בעד ממשלת שמאל איננו ימין. המפלגות האלה (ימינה ותקווה חדשה) הוליכו את הציבור שולל" נתניהו חזר על קריאתו לחברי כנסת ממפלגות אלה להצביע נגד הממשלה ואמר פעמיים: "לא מאוחר מדי".

בתחילת דברים דיבר נתניהו על סוגיית ההסתה: "אנחנו מגנים כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא. הסתה זו לא ביקורת פוליטית אלא קריאה לאלימות. במשך תקופה נקטו נגדי, נגד משפחתי ונגד הליכוד בקריאות לאלימות כולל קריאות לרצוח אותי ואת משפחתי ומה היתה התגובה הציבורית והתקשורתית? שקט. הסתה לאלימות ובאלימות מחוץ לתחום. חופש הביטוי איננו הסתה. אי אפשר להתייחס לביקורת מימין כהסתה וביקורת מהשמאל כחופש ביטוי. עצם הניסיון לסתום פיות הוא מסוכן לדמוקרטיה".

נתניהו אמר את הדברים במענה לפרסומים על חשש מהסתה בימין והצבת אבטחה על חברי הכנסת עידית סילמן וניר אורבך מימינה בשל איומים כלפיהם.

ימינה קיימה בצהריים ישיבת סיעה משלה ברעננה - ושם הודיע חבר הכנסת ניר אורבך כי טרם החליט וכי יודיע בהקדם על החלטתו. חברת הכנסת סילמן סיפרה על איומים ומעקבים אחריה. יו"ר הסיעה נפתלי בנט אמר כי ההסכמים הקואליציוניים לקראת סגירה וכי בכל התחומים החשובים, לימין יש הישגים רבים.