אקרשטיין נדרשה לקיצוץ מחיר משמעותי ונכנסה לבורסה לפי שווי של מיליארד שקל

הכוונה הראשונית של החברה הייתה להנפיק בשווי של 1.4 מיליארד שקל • גורמים בשוק ההנפקות מדווחים על התקררות מסוימת, שמתבטאת בהפחתה בשווי חברות מבוססות ורווחיות

אקרשטיין גיורא / צילום: ענבל מרמרי
אקרשטיין גיורא / צילום: ענבל מרמרי

קבוצת אקרשטיין, שבשליטת גיורא אקרשטיין ובני משפחתו, השלימה הנפקה ראשונית בבורסה, לאחר שהפחיתה משמעותית את היקף ההנפקה המתוכננת ואת השווי שעמד על כמיליארד שקל לפני הכסף (לעומת כוונה ראשונית להנפיק בשווי של 1.3-1.4 מיליארד שקל).

כמו במקרה של ורידיס, גם הנפקת אקרשטיין כללה גיוס הון לחברה (בהיקף של 150 מיליון שקל) לצד הצעת מכר מצד בהמשפחה השולטת בסכום זהה של 150 מיליון שקל. ההנפקה, זכתה לביקוש כולל של 371 מיליון שקל והיא משקפת לקבוצת אקרשטיין שווי של 1.15 מיליארד שקל אחרי הכסף.

הנפקת מניותיה של קבוצת אקרשטיין הגיעה כ-18 שנה לאחר שבעל השליטה מחק את זרוע הפעילות המרכזית שלה, חברת אקרשטיין תעשיות, מהמסחר בתל אביב באמצעות הצעת רכש, ששיקפה אז לחברה שווי של כ-150 מיליון שקל בלבד. אקרשטיין תעשיות, העוסקת בייצור מוצרי מלט ובטון לענפי התשתיות והבנייה, מוכרת בעיקר הודות ל"אבנים המשתלבות" שייצרה, אשר מרצפות רחובות רבים בארץ.

שני מגזרי הפעילות המרכזיים של אקרשטיין הם בתחומי התעשייה וההנדסה, האחראים יחד על קרוב ל-90% מהכנסותיה. במסגרת פעילות התעשייה אקרשטיין מייצרת ומשווקת מוצרי בטון לפיתוח סביבתי ועיצוב נוף, אריחים לריצוף וחיפוי, אבני גן ושפה, מוצרי תשתית דוגמת צינורות ומוצרי בנייה, ועוד. בפעילות מגזר ההנדסה אקרשטיין מייצרת ומשווקת מוצרי בטון באופן ייעודי בעיקר על פי צורך ודרישת הלקוח.

לאקרשטיין גם פעילות של ייצור אבנים משתלבות ומוצרים משלימים בארה"ב, עם שלושה אתרי ייצור באריזונה ובקליפורניה, והיא פועלת גם בתחום הנדל"ן המניב. כן יש לה השקעות ברומניה ובתחום האנרגיה הסולארית בישראל, בהיקפים מצומצמים.