בדרך לכס יו"ר מגדל: רשות שוק ההון אישרה את מינוי יפתח רון טל כדירקטור

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, אישר את מינויו של מנכ"ל חברת החשמל לתפקיד • רון טל הוא המועמד שבחר בעל השליטה במגדל, שלמה אליהו, למרות שדירקטוריון החברה התנגד למינויו בהתחלה

יפתח רון טל / צילום: יוסי וייס חברת החשמל
יפתח רון טל / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

יפתח רון טל עתיד להתמנות בימים הקרובים לתפקיד יו"ר חברת הביטוח מגדל. רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בראשות ד"ר משה ברקת, הודיעה למגדל כי היא לא מתנגדת למינוי של רון טל, המשמש נכון להיום כמנכ"ל חברת החשמל, כדירקטור במגדל.

עם קבלת האישור יתכנס דירקטוריון מגדל על מנת להצביע על מינויו של רון טל כיו"ר הדירקטוריון.

רון טל הוא מועמדו של בעל השליטה במגדל, שלמה אליהו, לתפקיד היו"ר. אם לא יקרה בימים הקרובים משהו בלתי צפוי והמינוי אכן יצא לפועל, הוא ירשום לעצמו הצלחה, למרות שכאשר הציע את שמו של רון טל נתקל אליהו בקשיים בתוך הדירקטוריון. המינוי המתוכנן יצר התנגדות בקרב חלק מהדירקטורים המכהנים במגדל, בעיקר מצדו של השר לשעבר חיים רמון, המכהן הן בדירקטוריון חברת הביטוח והן בדירקטוריון חברת האם, מגדל אחזקות.

יכפר על הכישלון עם מוטי רוזן

לכאורה, ההפרדה בין שני הדירקטוריונים היא קריטית, מכיוון שחברי דירקטוריון מגדל אחזקות הם שיקבעו מי ישב בדירקטוריון חברת הביטוח, ואילו את זהות יו"ר הדירקטוריון קובעים חברי דירקטוריון חברת הביטוח. אולם במגדל המצב שונה, מאחר שיחד עם רמון מכהנים בשני הדירקטוריונים ארבעה דירקטורים נוספים - גבי פקר, כרמי גילון, עוזי מוסקוביץ' ואריה מינטקביץ', כך שכאשר אליהו התגבר על ההתנגדות של הדירקטורים בחברת האם למנות את רון טל כדירקטור, הוא יצליח גם למנות אותו ליו"ר חברת הביטוח.

בכך יצליח אליהו לכפר על הכישלון שנחל כשהתכוון למנות את מוטי רוזן לתפקיד יו"ר חברת הביטוח. רוזן עזב את החברה לאחר זמן קצר מאוד בעקבות אי הסכמה חריף עם מנכ"ל מגדל ביטוח, רן עוז.

הוא נכנס לתפקידו כיו"ר מגדל ביטוח וכמנכ"ל מגדל אחזקות במקומו של ניר גלעד, שבעצמו הוזז מתפקידו בתום עימות חריף עם דירקטוריון מגדל אחזקות, שנמשך במרבית 2020. מאז שרוזן נכנס לתפקידו התגלע סכסוך חריף בינו ובין המנכ"ל עוז, שהגיע למצב שבו השניים לא יכלו לעבוד זה עם זה. הדירקטוריון ובעל השליטה ניסו להביא לפשרה בין השניים, אך ללא הצלחה, ובסופו של יום הדירקטוריון נתן גיבוי למנכ"ל. לאחרונה הבהיר עוז כי לתפיסתו הוא צריך לכהן לא רק כמנכ"ל מגדל ביטוח אלא גם כמנכ"ל מגדל אחזקות.

רוזן הודח מתפקידו כיו"ר החברה הבת המרכזית מגדל חברה לביטוח, והוא כבר לא חבר דירקטוריון. הוא משמש כמנכ"ל החברה האם מגדל אחזקות עד שימונה מנכ"ל חדש. על פי הסכם הפשרה, הפיצוי על 2020 וההודעה המוקדמת, שניהם בהיקף של כ-3.5 מיליון שקל, ישולמו לרוזן, ויתר הסכום שבמחלוקת, כ-2.5 מיליון שקל, יהיה במוקד הליך גישור בין הצדדים.