"לא הרבה עסקים יכולים להגיד 'הקורונה עשתה לי טוב'. בכל פעם שהיה סגר, קיבלנו המון טלפונים"

ד"ר קרולינה נלינגר (39), נשואה + 2, בעלת חברת DNG מדיקל להשתלות שיער • "גברים ישראלים מבקשים קו שיער כמו זה שהיה להם בגיל 20. אני צריכה לעשות עליהם עבודה פסיכולוגית" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

ד"ר קרולינה נלינגר, בעלת חברת DNG מדיקל להשתלות שיער / צילום: Annie Bigio
ד"ר קרולינה נלינגר, בעלת חברת DNG מדיקל להשתלות שיער / צילום: Annie Bigio

קשה לחשוב על מרחק גדול יותר מעיר הפשע והמאפיה מדיין שבקולומביה, שבה גדלה ד"ר קרולינה נלינגר, לבין העיר השלווה והרגועה רעננה, שאליה הגיעה עם משפחתה לפני 12 שנה. "אבא שלי תמיד אמר שאנחנו צריכים לעשות עלייה, כי הוא ציוני. אז כשסיימתי את לימודי הרפואה שלי, בגיל 26, כל המשפחה עלתה לארץ. במשך שנה גרנו במרכז קליטה, ושם הכרתי את בעלי - התפקיד שלו היה לעזור לעולים חדשים להיכנס לשגרה הישראלית".

לנלינגר, כיום בעלת חברת DNG מדיקל להשתלות שיער, "לא היה קל להשתלב", כדבריה. במשך שנה היא עשתה סטאז' בבית החולים מאיר בכפר סבא, ולאחר מכן עברה לעבוד במכון פתולוגיה בבילינסון. "במקביל, עבדתי במכון פרטי של השתלות שיער, וראיתי שזה מה שאני אוהבת", היא מספרת.

"לפני ארבע שנים פתחתי קליניקה עצמאית בפתח תקווה, כי רציתי מקום שיהיה קרוב לבלינסון. אחרי שנתיים החלטתי להתרכז רק בקליניקה שלי, כי שעות העבודה המרובות הקשו עליי מבחינה משפחתית".

למה בחרת להתרכז ברפואה אסתטית?
"זה תחום שמאוד משך אותי. זה יפה לרפא מישהו, אבל לפעמים יש אנשים שהם אמנם בלי מחלה, אבל לא מרוצים מהאופן שבו הם נראים. בעיניי חשוב לעזור להם להיות יותר שמחים. זה עושה לי הרגשה טובה".

אילו דרישות יש לישראלים בתחום הזה?
"אני אוהבת שהכול טבעי, אבל הרבה גברים מבקשים קו שיער דומה לזה שהיה להם בגיל 15 או 20. אני מסבירה להם שזה לא נראה יפה: אנחנו מתבגרים, ואדם צריך להיראות טוב לגילו. בעצם אני צריכה לעשות עליהם עבודה פסיכולוגית".

הקורונה הועילה לך: השמיים נסגרו, פחות טיסות להשתלת שיער בטורקיה.
"לא הרבה עסקים יכולים להגיד 'הקורונה עשתה לי טוב', ואני כן. הקורונה עזרה לנו לגדול. בכל פעם שהיה סגר, הגיעו הרבה טלפונים. כל מי שהיה קודם לכן בייעוץ ואמר 'אני צריך לחשוב על זה', חזר ואמר 'אני רוצה לסגור, כדי להיות בבית בהחלמה בזמן הסגר'".

לא פשוט לעולה חדשה להיות עצמאית.
"היה לי קשה לי להבין את הפרוצדורות של משרד הבריאות, ביטוח לאומי, מס הכנסה, ביטוח לפציינטים. יש לי שותף ישראלי, שעזר לי מאוד בזה. אני המנהלת הרפואית, והוא המנהל האדמיניסטרטיבי".

מה הכי קשה בלהיות עצמאית?
"יש הרבה נקודות שבהן את מרגישה לבד. כשעבדתי בבית החולים היה מי שידאג לביטוח שלי, לימי חופשה וימי מחלה. בעצמאות אף אחד לא דואג לי, רק אני לעצמי".

אילו תובנות צברת לאורך הדרך?
"מילים רפואיות שמאוד ברורות לי יכולות להפחיד אחרים, אז למדתי שחשוב איך לדבר ואיך למכור. למדתי גם שחשוב לשאול ולבדוק. לא להתחיל משהו חדש מתוך מחשבה ש'זה בסדר', אלא להתייעץ עם רואה חשבון, עורך דין או משרד הבריאות. אם לא עושים את זה, הקנס אחר כך יכול להיות מאוד כבד".

כיום נלינגר מעסיקה בקליניקה שמונה עובדות, ובקרוב תפתח סניף חדש בחיפה. "בקליניקה בפתח תקווה אנחנו מלמדים רופאים לעשות השתלת שיער, כך שיש לי תלמידים מכל הארץ. הרופאים מהצפון יעבדו בסניף בחיפה, ובהמשך נפתח מקום נוסף בדרום".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il