מעקב אחר הבריאות, הגדרות התראות ועדכוני פרטיות: כל החידושים שאפל הציגה

ההכרזה הערב התמקדה בפיצ'רים החדשים של ה-iOS ולא כללה מחשבים או מכשירים חדשים • בין ההכרזות היו עדכונים ל-AirPods, השקת מערכת "פוקוס", שיפור השיתופיות בשיחות ועוד

מערכת ההפעלה iPadOS / צילום: אפל
מערכת ההפעלה iPadOS / צילום: אפל

כנס המפתחים השנתי של חברת אפל , ה-WWDC 21, מתקיים השבוע. האירוע שיפתח את השבוע המיוחד של חברת אפל יתחיל ממש הערב (ב'), אז החברה תקיים את אירוע ההכרזות שלה כחלק מהכנס. ברוח התקופה, הוועידה של החברה תתקיים באופן וירטואלי. בגלובס נעדכן בסיקור שוטף אחר ההכרזות הגדולות של החברה הערב, ניתן לצפות בהכרזות ביוטיוב.

אפל שחררה סרטון וידאו שהופיע בשירות המוסיקה Apple Music שמעיד על קיום אירוע נוסף, שיכלול הכרזות נוספות. בשעה 22:00 שעון ישראל, כשעתיים לאחר האירוע המרכזי, אפל תקיים אירוע ויתמקד במוסיקה.

21:45

הספארי מקבל עיצוב חדש: שורת הלשוניות מצומצמת, ההגדרות עברו ל-3 הנקודות שבשורת הקישור למעלה. בנוסף, אפל מכניסה "תוספים" גם לאייפון ולאייפדים - תוספים כמו grammarly, ייכנסו גם לאייפון ולאייפדים.

אפל התייחסה לחנות האפליקציות שלה כהולכת בין ביצים, שכן היא מתמודדת עם התביעה המשפטית מול אפיק גיימס. החברה התחייבה שוב למוצרים מאובטחים כפי שהיא עשתה עד עכשיו. החברה הציגה נתונים כמו 600 מיליון משתמשים שבועיים.

אפל הודיעה כי היא תאפשר למפתחים לשנות תמונות או תצוגות, כדי לבדוק מה הדרך הטובה למשוך משתמשים. בנוסף, היא תאפשר למפתחים להציג בחנות האפליקציות אירועים שמתרחשים בתוך האפליקציות, מתחרויות ועד אירועים מיוחדים. יהיה אפשר לראות את זה בעמוד העמוד של האפליקציות, הם יוכלו לראות את זה גם בהמלצות שיש בחנות האפליקציות, וגם בווידג'ט של האפסטור.

החברה משיקה גם את Xcode Cloud - שבונה את האפליקציה של המפתחים בענן, כדי להקל על שיתופי הפעולה בתוך צוותי הפיתוח. השירות יריץ בדיקות אוטומטיות במקביל לכל סוג של מכשיר ופלטפורמה של אפל.

החברה מעדכנת כי מפתחים יוכלו כבר מהיום לקבל הבטא של מערכות ההפעלה שהוכרזו היום. הבטא לציבור ישוחרר ביולי, כשמערכות ההפעלה החדשה יצאו בסתיו לכולם.

21:25

בחטיבת הבית החכם, אפל הציגה אקססוריז שתומכים בסירי. משמע, חברות צד שלישי יקבלו אפשרות להפעיל דרכם את סירי, עם האבטחה שאפל מתחייבת אליה.

החברה משיקה את Universal Control - החברה תאפשר לקשר כמה מוצרים שלה לשימוש כללי יותר. כך יהיה אפשר להעביר קבצים בין המוצרים ולעבוד בצורה יותר רחבה.

21:05

החברה עוברת לבריאות. בנושא זה, אפל משיקה שלושה פיצ'רים חדשים:

ניידות - החברה תדע לזהות אם יש סיכוי שאתם הולכים בצורה לא יציבה, מה המהירות שלכם, מה המרחק של הצעדים שלכם. ככה הם ידעו אם אתם הולכים בצורה שיכולים לסכן אתכם. האפליקציה תתריע לכם אם היציבות שלכם נמוכה, ותציע לכם תרגילים שיעזרו לכם.

מעבדות - אפליקציית הבריאות של אפל תכלול גם מידע שיעזור לכם להבין את בדיקות המעבדה שלכם.

טרנדים - כשיש ממצא חדש, האפליקציה תזהה את זה ותתריע לכם על זה.

החברה משיקה אפשרויות שיתוף לגבי בריאות. יהיה אפשר לקבל מידע בהסכמה על בני המשפחה ועל האנשים הקרובים עליכם. תוכלו לקבל התראה אם יש מידע בריאותי חשוב על מישהו שאישר שתקבלו את המידע עליו.

20:55

החברה עוברת לפרטיות. החברה תסתיר את כתובת ה-IP שלכם ממעקב, כדי לא לאפשר לגורמים חיצוניים לדעת אם פתחת את הדואר שלכם ומתי, ותעשה את אותו הדבר בספארי. בנוסף, אפל משיקה אזור פרטיות שיתפקד כדו"ח פרטיות. זה דומה לאותה תכונה באנדרואיד 12 שהושק באירוע האחרון, שמציגה את ההרשאות השונות שהחברות מחפשות.

אפל מכריזה על הגדרות פרטיות הרבה יותר משופרות ב-iCloud+, ולמעשה מסתירה את המידע, אפילו מעצמה לטענתה. "הבקשות שלכם מתבצעות באמצעות שני ממסרי אינטרנט נפרדים" - במילים אחרות, אפל לא יכולה לראות את המידע עליכם.

20:50

החברה עוברת במהירות ל-AirPods. האוזניות יתכתבו עם המצב ששמתם את המכשיר ב"פוקוס" (שינה, עבודה וכו'), ותקפיץ לכם את ההתראות החשובות, על פי מה שקבעתם מראש. בנוסף, ב-iOS 15, האוזניות יימצאו ב-Find My אם איבדתם אותן ותקבלו התראה אם השארתם אותם בטעות במקום מסוים והתכוונתם ללכת.

בנוסף, אפל מציגה את מערכת ההפעלה iPadOS ואת העיצובים השונים. הווידג'יט של התמונות הרבה יותר גדול, והכל נראה הרבה יותר מרווח.

לגבי פתקים - יהיה אפשר לתייג אנשים בתוך פתקים לשימוש משותף יחד. בנוסף, יהיה אפשר להוסיף תגיות לפתקים כדי למצוא אותם יותר מהר. לצד אלו, החברה משיקה את Quick Note, דרך מהירה לפתוח פתק במהירות: להחליק מתחתית האייפד כדי לפתוח פתק חדש.

20:30

אפל מתחילה לדבר על העיצוב ומראה את ההתראות השונות. ההתראות מקובצות בעיצוב מאוורר יותר. בנוסף, אפל משיקה "סיכום התראות", סיכום של ההתראות בזמנים שתבחרו, נגיד בבוקר אחרי השינה.

לצד זאת, החברה משיקה את "פוקוס", אם תפעילו "נא לא להפריע" - יהיה כתוב בהודעות כדי שאנשים אחרים ידעו. עוד שימוש ב"פוקוס" הוא שתוכלו להגדיר במה אתם צריכים להתרכז (עבודה, אישי, שינה ועוד). וברגע שאתם מגדירים נגיד "עבודה", ולבחור איזה אפליקציות רלוונטיות בעבודה ורק הן יוצגו ותקבלו התראות עבורן.

החברה משיקה גם את "Live Text",שיאפשר לכם להשתמש במצלמה ולזהות את הטקסט שמופיע שם, וכך תוכלו להעתיק את הטקסט שמופיע. 

אפל תאפשר להכניס שירים לתמונות שלכם כדי להפוך את החוויות ליותר חיות. ההשקה הזו נועדה להפוך את השימוש במערכת ההפעלה ליותר חוויתי, לצד שיפור כלים קיימים כמו Spotlight.

עיצוב חדש לאפליקציית מזג האוויר שיעזור למשתמשים לקרוא כמו שצריך את המצב ואת התנאים בחוץ. כמו כן, ישנו עיצוב חדש לאפל מאפס שלה, מה שהופך אותו לחוויית תלת מימד.

20:10

ההכרזה הראשונה היא בנוגע ל-iOS15. החברה הודיעה שהם מביאים את Spatial Audio לפייסטיים - כלומר, שהסאונד יגיע בצורה יותר כללית, בדומה לאיך שהם נמצאים בחדר אצלם. מבחינת אודיו, החברה מוסיפה השתקת רעשים - ככה שתשמעו את הסאונד עם מי שאתם מדברים בצורה יותר נקייה. ומבחינת הווידיאו - יהיה אפשר לעשות שיחות עם גריד שרואים את כולם, וגם הוספת אפשרות דיוקן לשיחות - משמע טשטוש הרקע כדי להדגיש את הדמות.

החברה מוסיפה גם תכנון פייסטיים, שנותן לקבוע פייסטיים עתידי ולשתף אותו עם מי שצריך להשתתף.

אפל משיקה את SharePlay, מה שיהפוך את השיחות לשיתופיות יותר. יהיה אפשר להפעיל את Apple Music בשיחת פייסטיים, ככה שכל האנשים בשיחה יוכלו לשמוע יחד מוזיקה או לשתף מסך ועוד כמה אפשרויות שונות

20:00

אפל מתחילה עם סרטון של מפתחים ששמחים לפתח אפליקציות ושירותים לפלטפורמה של אפל, אפשר להעריך שזה קשור למאבק המשפטי מול Epic Games והקושי שאפל מטילה על מתחרים.

17:00

אז על מה אפל צפויה להכריז? על פי הדיווחים, אפל צפויה לחשוף הערב את הדור הבא של המעבד העצמאי שלה, ה-M2. על פי השמועות, החברה הכפילה את הליבות. בנוסף, החברה עשויה להשיק MacBook Pro חדש ומשופר. חלק מהשמועות מדברות על iMac ו-Mac Pro חדשים שיוכרזו בהמשך השנה.

כמדי שנה, אנחנו מתבשרים על מערכות ההפעלה החדשות של אפל. החברה מתכננת להשיק את ה-iOS 15 החדש שלה, לצד iPadOS 15, מערכת ההפעלה לאייפדים. הדיווחים בעולם מדברים על עיצובים חדשים ואפשרויות חדשות מצד אפל - כמו ווידג'טים המותאמים אישית לפי בחירה.

לאור הסערה שקרתה בגלל עדכון הגרסה iOS 14.5 בכל ענייני הפרטיות, השמועות מדברות על תפריט פרטיות חדש שמאפשר לראות את כל ההגדרות שקשורות לתחום לשימוש המשתמשים. יתרה מזאת, החברה מדברת על הגדרות התראות חדשות, שיעזרו לכם להגדיר את המצב שלכם כמו בנהיגה או שינה, ולפי זה תקבלו את ההתראות שלכם בצורות שונות.