מנכ"ל תנובה אייל מליס נחקר בחשד שנתן שוחד למקורבי ליצמן

החקירה הגלויה של פרשת השחיתות במשרד הבריאות נמשכת: לפי החשד, מליס היה מעורב בהעברת שוחד מהחברה באמצעות תרומות לעמותות הקשורות למוטי בבצ'יק, עוזרו הבכיר של ליצמן • עו"ד אילן סופר: "תנובה, תחת ניהולו של אייל מליס, פעלה ופועלת אך ורק במסגרת החוק"

אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה / צילום: רפי קוץ
אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה / צילום: רפי קוץ

טלטלה בתנובה. מנכ"ל החברה, אייל מליס, נחקר באזהרה בחשד למעורבות בפרשת מתן השוחד לעוזריו של שר הבריאות, יעקב ליצמן. לפי החשד, מליס היה מעורב בהעברת שוחד מהחברה באמצעות תרומות לעמותות הקשורות למוטי בבצ'יק, עוזרו הבכיר של ליצמן. אתמול פורסם בגלובס כי עובדת בכירה בחברה שנחקרת אף היא באזהרה אמרה בחקירתה כי מליס היה האחראי הבלעדי לאישור התרומות.

לפי המידע שבידינו, הבכירה לשעבר בתנובה אמרה לחוקריה כי אין לה מושג מה נעשה עם הכסף וכי כשהיא ראתה שפועלים מעל לראשה, היא הודיעה על התפטרות מעבודתה. יצוין כי עד היום מליס מסר עדות פתוחה במשטרה ולא נחקר באזהרה.

החשדות נגד תנובה נוגעות להעברת שוחד לכאורה בדרך של תרומות לעמותות הקשורות לחסידות גור, כדי לקדם את האינטרסים שלהם במשרד הבריאות. בין השאר בניסיון לרכך את הפגיעה בתנובה שנגרמה בשל רפורמת סימון המוצרים.

רפורמת סימון המזון המזיק של משרד הבריאות הכוללת מדבקות על מוצרים עתירי נתרן, סוכר או שומן רווי גדולות נכנסה לתוקף ב-1 בינואר 2020 באמצעות חוק סימון מוצרים המחייב חברות לסמן באופן ברור מוצרי מזון עתירי שומן, סוכר ונתרן, באמצעות מדבקות אדומות בולטות על האריזה.

בכירה לשעבר בתנובה עוכבה, נחקרה בחשד לשוחד וחקירתה נמשכת. הבכירה לשעבר נחקרה אודות העברת תרומות ומסרה כי לא קבעה למי יינתנו תרומות.

בא כוחו של מליס, עו"ד אילן סופר, מסר בתגובה: "תנובה, תחת ניהולו של אייל מליס, פעלה ופועלת אך ורק במסגרת החוק. אני משוכנע שבסיום החקירה גם גורמי החקירה ישתכנעו בכך. בכוונתו של אייל מליס להמשיך ולעמוד לרשות החקירה ולשתף עימה פעולה ככל שידרש".

עו"ד אייל בסרגליק שמייצג את הבכירה לשעבר בתנובה מסר: "כפי שציינו בעבר, למרשתי אין כל קשר לא לפרשיה ולא לתרומות של החברה. היה ברור ששמה שורבב על לא עוול בכפה לפרשיה, והיא לא ידעה או יודעת על דבר שאינו תקין".

**** חזקת החפות: ההליך הפלילי נגד המעורבים בפרשה נמצא בראשיתו, החשודים מכחישים את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.