עמנואל מקרון ספג סטירה במהלך ביקור בדרום-מזרח צרפת

תיעוד של התקרית, שהפכה לוויראלית ברשתות החברתיות בשעה האחרונה, מראה כי הגבר צועק "הלאה עם המקרוניזם" לפני שהוא סוטר למקרון

עמנואל מקרון / צילום: Shutterstock, Alexandros Michailidis
עמנואל מקרון / צילום: Shutterstock, Alexandros Michailidis

גבר אלמוני סטר היום (ג') לנשיא צרפת עמנואל מקרון במהלך ביקור באזור דרום (Drome), בתקרית שמעוררת סערה בצרפת ובאירופה. קטע וידיאו מהאירוע מראה את מקרון (43) ניגש לקהל שניצב מאחורי גדר מתכת. גבר הלובש מסכת הגנה אוחז בזרועו הימנית ואז סוטר לו. מקרון נרתע לאחור וסוכנים של שירות הביטחון הצרפתי התנפלו על האיש. הוא הורד לקרקע וכלי התקשורת הצרפתיים דיווחו כי שני גברים נעצרו בחשד למעורבות בתקרית.

תיעוד של התקרית, שהפכה לוויראלית ברשתות החברתיות בשעה האחרונה, מראה כי הגבר צועק "הלאה עם המקרוניזם" לפני שהוא סוטר למקרון. הנשיא הצרפתי נחשב למי שמעדיף להיפגש באופן קרוב עם הציבור הצרפתי, והוא הודיע לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו במאי כי יקיים מסע מקיף ברחבי צרפת. בווידיאו מהאירוע נראה מקרון כשהוא ממשיך ללחוץ ידיים לתומכים מעבר לגדר הברזל אפילו אחרי התקיפה.

ארמון האליזה אמר בתגובה כי אכן היה "ניסיון" לתקוף את הנשיא הצרפתי, אך לא סיפק פרטים נוספים. לפי דיווח ב"לה מונד" העצורים הם שני גברים בני 28, התוקף ואדם שליווה אותו. הם נעצרו ב-14:45 (שעון ישראל), לפי התביעה במקום. האירוע התרחש בכפר אליו הגיע מקרון כדי לשוחח עם עובדי תעשיית התיירות והמזון, כחלק מרצונו "לחוש את הדופק" בצרפת עם ההיחלצות ממגיפת הקורונה.