רוצים עוד לייקים באינסטגרם? מנהל הרשת החברתית מסביר כיצד לעשות זאת

בפוסט בבלוג החברה, ראשון מתוך סדרת פוסטים מובטחים, מי שעומד בראש הרשת החברתית אינסטגרם, אדם מוסרי - מסביר כיצד להשיג יותר חשיפה בזירה שלהם • מוסרי עונה גם לטענות נגד החברה, שיש דעות או השקפות עולם שהחברה מנסה להשתיק

אדם מוסרי, ראש אינסטגרם / צילום: Reuters, Beck Diefenbach
אדם מוסרי, ראש אינסטגרם / צילום: Reuters, Beck Diefenbach

מנהל אינסטגרם, אדם מוסרי, פרסם הערב (ג') פוסט בבלוג החברה וחשף איך הרשת החברתית מסדרת את הפוסטים שאנחנו רואים בפיד שלנו - ובמילים אחרות, איך משתמשים יכולים להגדיל את החשיפה שלהם ברשת החברתית. ההסבר הזה נועד כדי לענות על טענות ושמועות נגד אינסטגרם כי היא מסתירה או מגבילה חשיפה בכוונה לפוסטים מסוימים. טענה שאינסטגרם הכחישה כמה פעמים.

על פי הפוסט של מוסרי, החברה משתמשת באלפי אלגוריתמים, גורמים ועוד כדי לקבוע מה תראו בפיד שלכם, ואין רק אלגוריתם אחד שמחליט. למעשה מוסרי מתחייב להסביר טוב יותר למשתמשים מדוע מסירים תוכן ואיך השירות מציג הודעות למשתמשים. אחד הנתונים הבולטים שמוסרי הציג בהצהרה שלו היא רוב עוקבים באינסטגרם שלכם לא ראו את הפוסטים שלכם, כי "רוב האנשים נחשפים לפחות ממחצית מהפיד שלהם".

מדובר בפוסט ראשון מתוך סדרה שלפי מוסרי, "תשפוך אור על האופן בו הטכנולוגיה של אינסטגרם עובדת וכיצב היא משפיעה על החוויות של המשתמשים ברחבי האפליקציה". אינסטגרם משתמשת במגוון אלגורתמים ותהליכים כדי לקבוע מה כל אחד יראה בפיד שלו. מוסרי פירט גם מה הגורמים החשובים ביותר לסדר התוכן שתצפו בו בפיד שלכם:

הראשון, מידע על הפוסט - כמה אנשים אהבו את הפוסט, ומידע על התוכן עצמו כמו מתי פורסם, כמה זמן הסרטון, מה המיקום שמתויג לפוסט ועוד. גורם שני חשוב הוא המידע על המשתמש שפרסם את הפוסט. "זה עוזר לנו להבין עד כמה האדם יכול לעניין אותך - כמו כמה פעמים אנשים תקשרו עם אותו משתמש בשבועות האחרונים", כך נכתב בהודעה.

גורם שלישי - הפעילות של המשתמש, מה שעוזר לחברה להבין במה המשתמש עשוי להתעניין. כמו לדוגמה הפוסטים האחרונים שאהבתם. גורם רביעי זו האינטרקציה עצמה עם הפוסטים של המשתמש, עד כמה אתם אוהבים את הפוסטים של המשתמש, האם אתם מגיבים, האם אלו יחסים הדדיים עם המשתמש ועוד. אינסטגרם למעשה לוקחת את כל הגורמים האלו וחוזה מה הסיכוי שתיצרו אינטראקציה עם הפוסט ותגיבו או תאהבו אותו. "ככל שיש סיכוי גדול יותר שתיצרו אינטראקציה, כך תראו את הפוסט גבוה יותר", כתב מוסרי.

בפוסט, מוסרי מפרט גם את הגורמים החשובים שהם לוקחים בחשבון כדי להציג Reels וכדי להיות חלק מכרטיסיית ה-Explore, התוכן שמוצג משחשבונות שאתם לא עוקבים אחריהם.

מוסרי גם התייחס לטענות של אנשים שמאשימים את אינסטגרם בהשתקת משתמשים או הגבלת חשיפה. מוסרי התחייב שהחברה תעשה עבודה טובה יותר בהסברת הצעדים שלה. "אנו מפתחים התראות טובות יותר בתוך האפליקציה כדי ליידע משתמשים מדוע הפוסט שלהם הוסר. אנו בודקים דרכים להודיע לאנשים מתי הם מפרסמים דברים המנוגד לכללי הקהילה שלנו", כתב מוסרי והתחייב לעוד עדכונים בנושא בקרוב.

לפוסט המלא