פרשת הפרוטקשן בדרום: קב"ט שיכון ובינוי נחקר בחשד למרמה והלבנת הון

שיכון ובינוי דיווחה אמש לבורסה כי קב"ט החברה, האחראי על נושא שמירה ואבטחה בחברה, נחקר במשטרה ונשלח למעצר בית • בדיווח צוין כי "לחברה לא נמסר על קשר לפעילות החברה, ככל שקיים כזה"

שיכון ובינוי / צילום: בר-אל
שיכון ובינוי / צילום: בר-אל

קצין הביטחון של שיכון ובינוי  נחקר בחשד לעבירות מרמה והלבנת הון בפרשת הפרוטקשן בדרום. הוא עוכב אתמול (ג') בשעות הבוקר ונחקר עד הערב במשרדי להב 443 בלוד. בשעות הערב הוא שוחרר לביתו למעצר בית למשך 5 ימים.

שיכון ובינוי דיווחה אתמול בלילה לבורסה כי קב"ט החברה, האחראי על נושא שמירה ואבטחה בחברה, נחקר במשטרה ונשלח למעצר בית. בדיווח צוין כי "לחברה לא נמסר על קשר לפעילות החברה, ככל שקיים כזה. חברה-בת של החברה נדרשה להמציא מסמכים בקשר לנושאי החקירה, שהינם צדדים שלישיים שאינם קשורים לחברה, ולהפקיד כל סכום כסף שהיא חייבת, אם וככל שהיא חייבת, לנשואי החקירה לקרן החילוט".

אתמול בבוקר התפוצצה הפרשה החדשה עם מעצרם של 13 חשודים, רובם מנהלי חברות שמירה ובעלי תפקידים בחברות. בין העצורים בעלים של חברת בנייה,ובנו המשמש כעורך דין ויועץ משפטי של החברה. גם דודו של בעל חברת הבנייה נעצר בצרפת במסגרת הפרשה.

החקירה החלה בשנת 2018, ומנהלים אותה רשות המסים ומשטרת ישראל. במסגרת החקירה נבדק חשד לביצוע עבירות מס והלבנת הון בהיקף של מאות מיליוני שקלים באמצעות חברות מתחום השמירה והאבטחה. בין העבירות הנחשדות - גביית דמי חסות בהיקפים גדולים מחברות בנייה. בפרשה מעורבות חברות בנייה גדולות ומוכרות במשק כשיכון ובינוי ואלקטרה.

השופט ארז מלמד מבית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול את מעצרם של החשודים בפרשה. יחידת החקירה יאל"כ טענה בבית המשפט היום כי במשך שנים הוצאו חשבוניות פיקטיביות בסכום של מיליוני שקלים שפגעו אנושות בקופת המדינה. בנוסף נטען כי ישנן עבירות מרמה חמורות, איומים ומס.

חוקר היחידה החוקרת יאל"כ טען בדיון: "יש מאות פעולות חקירה. עובדים על התיק עשרות חוקרים. המשטרה סבורה כי נאספה תשתית ראייתית".

בדיון בבית המשפט טענו עורכי הדין שחר חצרוני ושחר מנדלמן כי בעלי חברת השמירה, שהוא החשוד המרכזי בפרשה, שיתף פעולה בחיפוש בביתו ופתח את הכספת בביתו. "החשוד נעדר עבר פלילי. זו חקירה שנמשכת למעלה משלוש שנים. שיתף פעולה באופן מלא בחקירה ובחיפושים שלו במשרד. פתח את הכספת עם כסף בפנים".

עו"ד ירון לונדון, המייצג את קב"ט שיכון ובינוי, מסר: "לאחר ששוחחתי עם מרשי והבנתי במה מדובר, אני יכול לומר שהוא פעל כדין וללא רבב. הוא לא קשור לעבירות שלכאורה בוצעו על-ידי חברות השמירה". 

*** חזקת החפות: חקירת הפרשה נמצאת בראשיתה, ולכל החשודים עומדת חזקת החפות.