ההסתדרות הלאומית לביה"ד: אנחנו הנציגים החוקיים של עובדי גולן טלקום

לאחר שההסתדרות הכללית הכריזה כי העבירה את נציגות העובדים אליה, פנתה ההסתדרות הלאומית באופן דחוף לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לקבוע כי היא הארגון היציג בקרב עובדי גולן טלקום

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום. תזומן לעדות? / צילום: יחסי ציבור ועד עובדים
מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום. תזומן לעדות? / צילום: יחסי ציבור ועד עובדים

המאבקים סביב הייצוג של עובדים בחברות התקשורת עולה שלב, ולאחר שההסתדרות הכללית הודיעה השבוע כי עלה בידה להעביר את עובדי גולן טלקום תחת אחריותה, מודיעה היום (ד') ההסתדרות הלאומית על כך שפנתה לבית הדין לענייני עבודה כדי שיקבע כי היא נציגת העובדים בחברה.

ההסתדרות הלאומית מבקשת צו המונע מהנהלת החברה לסייע להסתדרות הכללית לפעול לשם יציגותה בקרב עובדי גולן טלקום. בפנייתה לבית הדין מתארת ההסתדרות הלאומית את הליך ההתארגנות וכניסת ההסתדרות הכללית אל תוך משרדי גולן טלקום, תוך שיתוף-פעולה לכאורה עם הנהלת החברה וחברת סלקום.

על-פי התיאור, אנשי ההסתדרות הכללית פעלו ביד חופשית בשטח של גולן טלקום, בעוד ההסתדרות הלאומית היא הארגון היציג במקום. לטענת ההסתדרות הלאומית, סלקום ומנכ"ל גולן טלקום אילן סיגל שיתפו פעולה עם המהלך.

בפנייתה לבית הדין קובעת ההסתדרות הלאומית: "אין ולא יעלה על הדעת כי מעסיק שחפץ בייקרו של ארגון עובדים אחר, וזאת בשל יציגותו בקרב עובדים אחרים השייכים לקבוצה, יפעל לסילוקו של ארגון העובדים היציג במקום".

בפנייתה לבית הדין מבהירה ההסתדרות הלאומית כי תבקש לזמן לעדות בדיון גם את יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב - "עדות אשר תוכיח לבית הדין הנכבד כי הנהלת סלקום היא אשר הורתה על ביצוע המהלך ואפשרה את קיומו להסתדרות הכללית".

שלומי אזולאי, יו"ר ועד עובדי גולן טלקום, מסר בתגובה: "אנו מצרים על המחטף שעשתה ההסתדרות הכללית כלפי עובדי החברה תוך פיזור הבטחות חסרות בסיס לעובדים. ועד עובדי גולן טלקום הביא הישגים חסרי תקדים לעובדים וימשיך לדאוג לעובדי החברה".

את ההסתדרות הלאומית מייצגים עו"ד בטי מצר-לוי ועו"ד רוית קרן-רוזין ממשרד מצר-לוי וקרן-רוזין ועו"ד רן קונפינו, מנהל המחלקה המשפטית בהסתדרות הלאומית. 

מההסתדרות הכללית נמסר בתגובה: "לאחר שחתמה על הסכם קיבוצי המחריג קרוב ל-20% מעובדי גולן טלקום, ותוך שהיא משמשת בפעלולים משפטיים על-מנת לכבול את העובדים לאותו הסכם, בוחרת ההסתדרות הלאומית להכפיש את ההסתדרות ואת ועד העובדים הנחוש של חברת סלקום. את תגובתנו המלאה ניתן בבית הדין, והוא שיכריע. את הזמן עד לדיון עדיף שישקיע ועד העובדים של הלאומית במחשבה איך קרה שביום אחד עזבו אותו והביעו בו אי-אמון 70% מהעובדים אותם הוא מתיימר לייצג".