השריפה בהרי ירושלים: הוסרה הסכנה מעל הישובים מעלה החמישה, יד השמונה ונווה אילן, אך טרם הושגה שליטה באירוע

כ-70 צוותים פועלים לכיבוי האש, יחד עם 10 מטוסים, שני מסוקים ורחפנים • מפקד מחוז ירושלים בכבאות, טפסר ניסים טויטו: "אנחנו עדיין לא שולטים באש אך מכילים אותה לאחר שבלמנו את התקדמותה. לאחר שנשיג שליטה נחקור את מקור הדליקה"

 

 

שריפה בקרבת המסילה באיזור שער הגיא / צילום: דני זקן
שריפה בקרבת המסילה באיזור שער הגיא / צילום: דני זקן

משעות הבוקר, מתחוללת שריפה גדולה בהר הרוח ובהר איתן, בסמוך לנווה אילן וירושלים. כוחות הכיבוי פועלים במקום, אך האש מתפשטת. במהלך הצהריים החל פינויים של תושבי האזור, תנועת הרכבות הופסקה ומספר כבישים נחסמו לתנועה בשל סכנת התפשטות האש. כך, בכביש 1, העליות למחלף חמד נחסמו בשני הכיוונים בעקבות שריפה ביער נטף. באזור ישנם ארבעה מטוסי כיבוי.

משעות הערב ריכוז המאמץ הוא בהר הרוח שבו האש מסרבת לדרוך ומדי פעם שבים ומתלקחים מוקדי שריפה חדשים. מטרת הפעילות הלילית היא כיבוי האש ואיתור מוקדי שריפה חדשים. האיתור ייעשה באמצעות אמצעי חוזי המופעלים על ידי הכבאות, מסוק משטרתי. סך הכל עלו באש עד כה 2,650 דונם של חורש.

לאורך היום כוחות כבאות רבים הוזנקו לאזור ביבשה ובאוויר, כאשר האש ממשיכה להתרחב ולדלג למוקדים נוספים. תושבי מעלה החמישה פונו, והאש מתפשטת לכיוון אבו גוש ונווה אילן.

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, מעדכנים כי לאור השריפה המתרחשת בשני מוקדים בפרוזדור ירושלים, בליווי ריחות כבדים של עשן, מומלץ לחולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ. ליתר האוכלוסייה לצמצם פעילות גופנית בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן. זאת, פרט למקומות שבהם המשטרה וכוחות הכיבוי הורו על פינוי.

השריפה בהרי ירושלים / צילום: דרור ברון, רשות הטבע והגנים
 השריפה בהרי ירושלים / צילום: דרור ברון, רשות הטבע והגנים

אזהרת המשרדים כוללת את האזורים הבאים: בנווה אילן לכיוון אבו גוש והר הרוח לכיוון נטף, ועשן שאופף חלקים נרחבים של אזור השרפות (מעלה החמישה, קריית ענבים, טלז סטון, קריית יערים, בית נקופה, נטף, אבו גוש, שכונות מערביות של מבשרת ציון, הר אדר, נווה אילן, מוצא והאזור) וירושלים.

צמחייה שעולה באש באזור הרי ירושלים / צילום: כב
 צמחייה שעולה באש באזור הרי ירושלים / צילום: כב

בשעה זו עורך מפקד מחוז ירושלים בכבאות, טפסר ניסים טויטו, הערכת מצב עם מפקדי כוחות הכיבוי. כ-70 צוותים פועלים לכיבוי האש, יחד עם 10 מטוסים, שני מסוקים ורחפנים. טפסר ניסים טויטו עידכן כי הסכנה מעל היישובים הסמוכים לשריפה, ביניהם מעלה החמישה, יד השמונה ונווה אילן הוסרה. עם זאת, טרם הושגה שליטה על השריפה. "אנחנו עדיין לא שולטים באש, אך מכילים אותה לאחר שבלמנו את התקדמותה. לאחר שנשיג שליטה נחקור את מקור הדליקה. הכוחות ימשיכו להיות פרוסים לאורך הלילה עד לכיבוי הסופי של השריפות הרבות ועל מנת למנוע התחדשות של האש", אמר טויטו.