עסק ביום | פיצ'ר

"כשלא הייתה לי שום הכנסה, המענקים היו בגדר נס עבורי. אלה היו נשיקה וחיבוק שעזרו לי להגשים חלום"

אדווה קישינובסקי, בת 38, נשואה ואם לשלושה משיזף • מרצה, מלווה ויזמת בתחום הזוגיות, בעלת המיזמים "חבילה של אהבה" ו"בחזקת שניים" • "יש המון צמא לכלים לזוגיות, ללמוד, לחוות וליצור ביחד" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

אדווה קישינובסקי / צילום: מירב דבש
אדווה קישינובסקי / צילום: מירב דבש

לפני שבע שנים הקימה אדווה קישינובסקי את העסק שלה, "בחזקת שניים", מתוך השקפה שלפיה טובים השניים מן האחד גם להכפלת האנרגיה והיצירה המשותפת בזוגיות. "בתור מרצה לצעירים במכינות קדם-צבאיות לפני ואחרי שירות, ומי שמעבירה סדנאות לזוגות ולנשים, יצאתי עם סדרת אירועים להעשרה זוגית. הסביבה והתרבות שבה אנו חיים לא נותנת לנו מספיק ידע וכלים איך כדאי לנו להיות בזוגיות בריאה, חזקה ושמחה. אומרים לנו בסרטים שהם "חיו ואושר ואושר עד עצם היום הזה", כל סרט נגמר בנשיקה אבל לא מראים לנו מה קורה אחר כן.

"זה הוביל אותי להבנה שזה התחום שבו אני רוצה להתרכז, לטובת הזוגיות, במיוחד בשלב שבו גם יש ילדים קטנים. הבנתי שכל התרבות הזוגית שלנו היא פסיבית. יוצאים ביחד למסעדה, להופעה או לסרט והריגוש מגיע מבחוץ. הדבר הכי גדול בבילוי זה הדיבור אבל אליו צריך להוסיף ריגוש והפתעה. לא מספיק שיש מזל למצוא את האחת/אחד צריך כלים יומיומיים לתחזוק הזוגיות".

במסגרת פעילותה, קישינובסקי יצאה בסדרת אירועים בשיתוף עם עיריית ירושלים לזוגות שבאו להרצאת טד, כיבוד קל ולפעילויות שונות כמו ריקוד, פיסול, אקרובאלאנס וכדומה. האירועים פרחו משך שנה וחצי, הביקוש גדל, "ואז הכול נעצר ביום של הקורונה. עד היום עוד לא היה אירוע אחד מחדש. יש לי אירוע ששולם לפני שנה וחצי וכל פעם נדחה וכרגע הוא מתוכנן לאחרי החגים. הפרנסה שלי נשענה על ההרצאות ואירועי 'בחזקת שניים', והקורונה עצרה את הכול".

בעקבות העבודה של בן זוגה יונתן, מנכ"ל עמותת דרך ארץ, אחרי שלוש שנות מגורים בירושלים העתיקו עם שלושת ילדיהם את מגוריהם ליישוב הקהילתי שיזף בדרום.

ואיך מחזיקים את הראש מעל המים? קישינובסקי מציינת כקרש הצלה את המענקים לעצמאיים שקיבלה מהמדינה, תמיכה שקיבלה ממעו"ף ומענק של 30 אלף שקל שקיבלה מהמיזם WE19 של פרופ' אמנון שעשוע וענת רמתי שעשוע, שהוקם במשבר הקורונה וחילק מענקים של עשרות אלפי שקלים לעסקים קטנים.

"כשלא הייתה לי שום הכנסה, זה היה בגדר נס עבורי. זו הייתה נשיקה וחיבוק שעזרו לי להגשים חלום: בין סגרים ובידודים קיבלתי החלטה לקדם רעיון שהיה לי בראש וחשבתי שאגשים רק לקראת הפנסיה - שיווק של מארזים לדייט זוגי אקטיבי הביתה. יצרתי שלושה סוגים של דייטים ולקראת ט"ו באב אשיק את הקופסה 'צחוק מאהבה' שכוללת עשר משימות משעשעות. יש גם את 'קופסת סיפור אהבה' שתשאיר לילדים ולנכדים את סיפור ההיכרות והמסלול המשותף של ההורים. ההזמנות נעשות באתר האינטרנט שלי והמשלוחים הם לכל הארץ. כמו כן ישנו מארז 'חבילה של אהבה'. המארזים יהוו את עיקר הפעילות עד שהאירועים יחזרו, כשהכוונה היא להשאיר אותם גם לאחר מכן. יש המון צמא לכלים לזוגיות, ללמוד לחוות וליצור ביחד, מתוך הבנה שהזוגיות של היום שונה אלפי מונים מהזוגיות של פעם".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il