מייסדי מאנדיי: "אנחנו רק בתחילת הטרנד ומצפים לצמיחה ארוכת טווח לאורך שנים רבות"

רועי מן וערן זינמן בריאיון ל"גלובס" לאחר ההנפקה המוצלחת: "לכל העובדים יש מניות. היה לנו חשוב שכך זה ייעשה מתחילת הדרך"

ערן זינמן ורעי מן, מנכ"לים משותפים, מאנדיי.קום / צילום: נתנאל טוביאס
ערן זינמן ורעי מן, מנכ"לים משותפים, מאנדיי.קום / צילום: נתנאל טוביאס

מניית מאנדיי החלה להיסחר היום ורושמת כעת עלייה של כ-7%. זאת לאחר שהחברה השלימה אמש את התמחור בהנפקה הראשונית שלה בנאסד"ק בהצלחה גדולה - שווי החברה בהנפקה נקבע על 6.8 מיליארד דולר, ובכך הופכת מאנדיי להנפקה הישראלית הגדולה אי פעם בוול סטריט (אם לא לוקחים בחשבון את חברת הגיימינג פלייטיקה, הנמצאת בבעלות סינית, שהונפקה בתחילת השנה).

מאנדיי פיתחה מערכת הפעלה לעבודה באמצעותה ארגונים בכל סדר גודל יכולים ליצור את הכלים והתהליכים הדרושים להם לניהול כל היבט בעבודתם. מטרת הפתרון של מאנדיי היא לאפשר לארגונים לבנות בקלות אפליקציות וכלים לניהול עבודה, שיתאימו בדיוק לצרכים הפרטניים שלהם. החברה הוקמה בשנת 2012 על-ידי רועי מן וערן זינמן, שמכהנים בה כמנכ"לים משותפים. היא מעסיקה כ-800 עובדים, ובארץ היא פועלת מתל אביב. 

החברה גייסה כ-574 מיליון דולר, והוא עשוי לגדול בהמשך ב-57.4 מיליון דולר נוספים, אם החתמים יממשו אופציה שניתנה להם לרכישת עוד 370 אלף מניות במחיר ההנפקה תוך 30 יום. 

בריאיון ל"גלובס" אומרים מן וזיגמן לאחר ההנפקה המוצלחת כי "ההרגשה נהדרת, מאוד מרגש. בכל מדינה שבה יש צוות של מאנדיי דאגנו לחגוג , אם זה בישראל במטה החברה שלראשונה, בארה"ב העובדים טסו מכל המדינות לניו יורק, באוסטרליה לונדון ועוד. כמה מהעובדים הוותיקים בחברה טסו למעמד ההנפקה בניו יורק וגם בני משפחותינו, משפחות חברי ההנהלה והמשקיעים שהיו איתנו לאורך הדרך".

האם לכל העובדים יש מניות בחברה והם ייהנו מהצלחת ההנפקה ? 

"כן, היה לנו חשוב שכך זה ייעשה מתחילת הדרך. ההצלחה משותפת לכל החברה על כל אחד ואחת מעובדיה ברחבי העולם".

מה התוכנית העסקית הבסיסית שלכם לשנים הקרובות?

"זיהינו הזדמנות ענקית בשוק שכולל את כל מי שבעצם עובד עם מחשב (information workers) כ-1.2 מיליארד אנשים בעולם. אנחנו רוצים לתת לארגונים ולאנשים את הכוח לבנות את התוכנה בעצמם כדי שהם יוכלו לבנות ולשלוט בעתיד הניהול הארגוני שלהם".

איפה אתם רואים את החברה בעוד 5 שנים ובעוד 10 שנים ? האם החברה צפויה לעבור לרווחיות תפעולית בשנים הקרובות או שהדגש ימשיך להיות על צמיחה מהירה בהכנסות ?

לדבריהם, "אנחנו מאמינים שזאת רק ההתחלה, למעשה אנחנו פועלים בגרינפילד ( green field ) , אנחנו רק בתחילת הטרנד ואנחנו מצפים לצמיחה ארוכת טווח לאורך שנים רבות. אנחנו בהחלט מכוונים לצמיחה מהירה וניצול ההזדמנות האדירה שזיהינו . אנחנו גאים להיות חברה ישראלית שהמטה שלה ממוקם וימשיך להיות בישראל ולבנות חברה גדולה ומובילה עולמית בקטגוריה שיצרנו, מערכת הפעלה לעבודה".