יתמקדו בפגאיה: האחים פרדו מוכרים שליטה בחברת המימון גיבוי לחתם יהונתן כהן ב-41 מיליון שקל

לאחר שיצקו פעילות לשלד בורסאי וחוו רכבת הרים במניה, מוכרים אריאל ואביטל פרדו את השליטה בגיבוי לחברת החיתום אינפין • זאת לקראת הנפקה אפשרית בוול סטריט של חברת הפינטק פגאיה בה הם מחזיקים

יוסי לוי ויהונתן כהן / צילום: יח"צ אינפין קפיטל
יוסי לוי ויהונתן כהן / צילום: יח"צ אינפין קפיטל

כשנתיים וחצי לאחר שהחתם יהונתן כהן החל ללוות את חברת האשראי החוץ-בנקאית גיבוי אחזקות, הוא בדרך להפוך לבעל השליטה בה. זאת בעקבות רכישת החזקותיהם של  האחים אריאל ואביטל פרדו בחברה (55% מהמניות), בהשקעה של 41 מיליון שקל.

האחים פרדו חתמו על הסכם למכירת החזקותיהם בגיבוי לידי חברת החיתום אינפין של כהן תמורת כ-33 מיליון שקל, ועוד כ-8 מיליון שקל "בגין הזכויות על-פי שטרי ההון" שיש לחברה.

עיקר הסכום (כ-37 מיליון שקל) ישולם לאחים פרדו במועד השלמת העסקה, והיתרה באמצעות הלוואת מוכר שיעניקו לאינפין, בריבית שנתית של 5%, אשר תיפרע בשני תשלומים של עד שנה ממועד השלמת העסקה.

העסקה מתבצעת לפי מחיר מניה של 8 שקלים, ומשקפת לגיבוי אחזקות שווי אפקטיבי של יותר מ-70 מיליון שקל - נמוך בכ-30% משווי השוק הנוכחי שלה. עוד משקף מחיר העסקה מכפיל רווח של יותר מ-25, ומכפיל של יותר מ-1.4 על ההון העצמי של גיבוי אחזקות, העומד על כ-50 מיליון שקל.

מאז הושלם מיזוג הפעילות של גיבוי אחזקות לשלד בורסאי בתחילת 2019 ועד כה, רשמה המניה תשואה חד-ספרתית, כשבדרך חוו המשקיעים בה רכבת הרים עם זינוק של 560% עד לרמת השיא שקבעה לפני כשנה (ושיקפה לחברה שווי שחצה רף של חצי מיליארד שקל), ממנו צללה ביותר מ-80% לשוויה הנוכחי. כל זאת במחזורים נמוכים המאפיינים חברות בסדרי הגודל שלה.

אינפין מחזיקה ב-5% והובילה גיוס האג"ח הראשון

אינפין היא חברת החיתום שהובילה את גיוס האג"ח הראשון (בהיקף של כ-50 מיליון שקל) שביצעה גיבוי אחזקות חודשים ספורים אחרי שהצטרפה לבורסה, באמצעות מיזוג לשלד. כיום בידיה של אינפין קרוב ל-5% מהונה של גיבוי אחזקות, שקיבלה להחזקתה בתחילת שנת 2020 במסגרת הקצאת מניות פרטית (ואופציות) שביצעה גיבוי לה ולבית ההשקעות מור, בתמורה כוללת של קרוב ל-7 מיליון שקל, ולפי מחיר מניה של יותר מ-10 שקל.

את הרבעון הראשון של השנה סיכמה גיבוי אחזקות  עם גידול של יותר מ-50% בהכנסות המימון שלה לכ-7 מיליון שקל, ועם רווח נקי של קצת יותר מ-1 מיליון שקל, אחרי שאת 2020 כולה סיכמה עם הכנסות מימון של 19 מיליון שקל ורווח נקי של כ-3.5 מיליון שקל.

אריאל פרדו (33) הוא הדמות הדומיננטית בניהול עסקיה של החברה, בשעה שאחיו אביטל מקדיש את זמנו לחברת הפינטק פאגאיה, העוסקת בניהול השקעות בתחום האשראי, יחד עם שני שותפיו, גל קרובינר ויהב יולזרי, שייסדו את הפעילות יחד בשנת 2016.

את גיבוי אחזקות מיזגו האחים פרדו לשלד הבורסאי אולטרה אקוויטי, שבו החזיקו עד אז אנשי העסקים דן קרובינר ויהודה יולזרי (אבות שותפיו של אביטל פרדו בפאגאיה).

בשבועות האחרונים התפרסמו ידיעות לגבי מיזוג אפשרי של פאגאיה לחברת SPAC, על פי שווי שינוע סביב כ-8 מיליארד דולר, וכן כי היא בוחנת אפשרות לבצע הנפקת הון ראשונית (IPO) של מניותיה.

לפני כשנה גייסה פאגאיה יותר מ-100 מיליון דולר, בסבב גיוס אותו הובילה קרן העושר של ממשלת סינגפור, וככל הידוע היא מנהלת כ-2 מיליארד דולר באפיקי חוב שונים.

הבטיחו כי "הכניסה לבורסה היא חתונה לטווח ארוך"

לאחר כניסתה של גיבוי אחזקות לבורסה, אמר אריאל פרדו בראיון לגלובס כי "המטרה שלנו היא להפוך לאחד הגופים המובילים בשוק המימון החוץ-בנקאי", וכן כי "אנחנו מאמינים שהכניסה לבורסה היא חתונה לטווח ארוך" - מה שבפועל לא התקיים.

מצד הרוכשת, אינפין, אותה הקים כהן בשנת 2016, כשנתיים לאחר שעזב את תפקידו כמנכ"ל כלל חיתום, פעילות החיתום שלה מתמקדת בגיוסי חוב לחברות הנדל"ן האמריקאיות הנסחרות בבורסה המקומית. במסגרת זו היא הובילה מתחילת השנה הנפקות אג"ח בהיקף של קרוב ל-300 מיליון שקל לכמה מחברות הענף.

בימים האחרונים הובילה אינפין את גיוס ההון הראשוני של חברת התוכנה הרפואית איידנטי הלת'קייר, שגייסה קרוב ל-30 מיליון שקל בת"א.

עוד בעסקי המימון החוץ-בנקאי בבורסה, חברת ערך פיננסים עדכנה כי חתמה באמצעות חברה מוחזקת על מזכר הבנות לרכישת עד 20% ממניות חברת הפינטק אפ-קפיטל, העוסקת בתחום מימון שרשרת האספקה. זאת תמורת עד 20 מיליון שקל - בעסקה המשקפת לאפ-קפיטל שווי של כ-100 מיליון שקל.