הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בבורסה; אקוואריוס קפצה ב-9%, נופר ב-8.5%

אורה סמארט ונקסט ויז'ן קפצו ב-13%-15% ביום המסחר הראשון שלהן • מדד ת"א 35 שמר על יציבות ות"א 90 רשם עלייה של 0.75% • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:28

יום המסחר בבורסה הסתיים במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מדד ת"א 35 שמר על יציבות ות"א 90 רשם עלייה של 0.75%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

אורה סמארט ונקסט ויז'ן קפצו ב-13%-15% ביום המסחר הראשון שלהן. עוד בלטו בעליות חדות וואליו קפיטל, שמיים, נופר אנרג'י, ברנמילר ואלוט.

16:05

מדד ת"א 35 שומר על יציבות ות"א 90 רושם עלייה קלה. עליות בולטות רושמות שמיים , נופר אנרג'י , אקוואריוס  ופרידנזון. 

15:15

העליות בבורסה בתל אביב נמשכות. מדד ת"א 35 נסחר בעלייה קלה של 0.1%, ת"א 90 עולה 0.7% ות"א 125 מסתפק ב-0.3%. מחזור המסחר מסתכם עד כה ב-959 מיליון שקל. 

מדד הבנקים מתחזק ב-0.9%, כאשר הבינלאומי  מתחזק ב-1% לאחר שדיווח על השקת שירות MultiBank, שמרכז מידע מכל חשבונות הלקוח בכל הבנקים בישראל. בשלב הראשון, השירות כולל מידע על פרטי חשבון עו"ש, יתרות חשבון עו"ש, ויתרות עו"ש מט"ח.

חברת האנרגיה המתחדשת סולאיר  דיווחה על גיוס של 60 מיליון שקל והיא עולה כעת 4.8%.

14:15

המסחר בבורסה המקומית ממשיך להתנהל בחיובות.

בטבלת העליות שולטות החברות החדשות שהצטרפו לתל אביב השבוע, בהן אורה סמארט  שמזנקת 23% ונקסט ויז'ן  שקופצת 20% - שתיהן ביום המסחר הראשון שלהן. גם שמיים ממשיכה לרכז עניין ועולה 17%.

בפסגת מדד ת"א 125 שולטות אקוואריוס מנועים, ג'נסל  ונופר אנרג'י. בתחתית: ישראל קנדה , באטמ , מיטב דש , אלטשולר שחם גמל  ופרשמרקט .

מודי שפריר, האסטרטג הראשי של בנק מזרחי טפחות, התייחס לנתוני מאזן התשלומים של הלמ"ס וציין כי הם "מהווים עדות נוספת לעוצמת 'הכוחות הבסיסים' התומכים בשקל חזק בטווח הארוך. העודף ב'חשבון השוטף' עמד ברבעון הראשון על רמה גבוהה של 5.9 מיליארד דולר, לאחר עודף של כ- 20.3 מיליארד דולר בשנת 2020 (5% מהתמ"ג). העודף הניכר במאזן התשלומים, כמו גם הקמת הממשלה (והציפייה להעברת תקציב) תומכים ביציבות דירוג האשראי של ישראל ברמה גבוהה של AA - עם תחזית 'יציבה'".

12:30

העליות במדדי ת"א עלו ל-0.2% במדד ת"א 35, 0.3% במדד ת"א 125 ו-0.5% במדד ת"א 90. מדד הבנקים מטפס ב-0.9%, בהובלת לאומי ודיסקונט עם עלייה של 1% כל אחד. 

מניית ביומיקס הדואלית, שנסחרת בניו יורק לאחר שהתמזגה לחברת SPAC, מתקדמת היום ביותר מ-8%. על הצד השלילי נמצאות אופקו, באטמ ולייבפרסון.

פרידנזון  מטפסת קרוב ל-7% לאחר שהודיעה היום שהיא מכניסה את ג'נריישן קפיטל כשותף לתחום המתחמים הלוגיסטיים לפי שווי פעילות של 120 מיליון שקל.

אקוואריוס מנועים , שדיווחה אתמול על הקמת מפעל לתעשיית הרכב באמירויות וזינקה 18%, ממשיכה לטפס מעלה גם היום ועולה קרוב ל-15%.

11:25

המסחר ממשיך להתנהל על הצד החיובי, עם עליות של 0.1% במדדי ת"א הגדולים. מדד הבנקים מתחזק בקרוב לחצי אחוז. מחזור המסחר עד כה עומד על 264 מיליון שקל.

שותפות  ביומיט פודטק   העוסקת בהשקעות בתחום תחליפי הבשר, מזנקת יותר מ-10% לאחר שדיווחה על התקשרות במזכר הבנות לא מחייב עם חברה העוסקת בפיתוח הנדסת תאי בשר מתורבת. על פי ההסכם השותפות, ביומיט תשקיע 1 מיליון דולר כנגד הקצאת 9% ממניות חברת המטרה על בסיס דילול מלא.

סלקום  ומשק אנרגיה  דיווחו הבוקר שישתפו פעולה בתחום של אספקת חשמל לצרכנים ביתיים ועסקיים, באמצעות הקמת מיזם משותף שיפעל למתן הצעות ערך ללקוחות בתחומים של מכירת חשמל מוזל, התייעלות אנרגטית, חשמל חכם, בית חכם, מוצרי אגירה וטעינה, וכיוצא בזה. בעוד שמניית סלקום מגיבה להודעה בעלייה של קרוב ל-2%, מניית משק אנרגיה מאבדת יותר מ-8.5%.

10:00

פתיחה חיובית הבוקר בבורסה המקומית, עם עליות קלות בשלושת המדדים המובילים. 

נקסט ויז'ן מערכות, שעוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מצלמות יום ולילה מיוצבות לכלים קרקעיים ואוויריים, השלימה בשבוע שעבר הנפקה מוצלחת כאשר גייסה כ-113 מיליון שקל לפי שווי שוק של כ-407 מיליון שקל. הבוקר, יום המסחר הראשון שלה, היא מזנקת עשרות אחוזים.

וויטסמוק  הודיעה על קבלת אישור מרשות ניירות ערך להמשיך לפעול בתחום המסחר בנכסים דיגיטליים, ומטפסת כ-9%.

אלקטרה  הודיעה היום על משא ומתן עם צד שלישי למכירת החזקותיה בחברת פי.אס.פי השקעות בע"מ (5.25%), שהיא הבעלים של תחנת כוח בגלבוע בהספק MW 300 הפועלת בטכנולוגית אגירה שאובה. טרם הוסכמו תנאי המכירה, לרבות התמורה, אך נכון לשלב זה של המו"מ היא צפויה לעמוד על סך של עד 245 מיליון שקל.

07:40

1. צפי לפתיחה ירוקה

המסחר בתל אביב הבוקר צפוי להפתח על הצד החיובי, בהמשך ליום מסחר טוב אתמול: מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.8% מעל 1,700 נקודות ומדד ת"א 90 עלה ב-1.6%. מחזור המסחר הסתכם ב-695 מיליון שקל. עליות בולטות רשמו אקוואריוס , המשביר , פוקס , שמיים  ואלביט הדמיה .

2. ממשלה חדשה

עם המון רעשי רקע ומחאות הן ברחוב והן בכנסת עצמה, הושבעה אתמול ממשלת ישראל ה-36 בראשותנפתלי בנט. שר האוצר הנכנס, אביגדור ליברמן, ימנה על פי הערכות למנכ"ל המשרד את רם בלינקוב, יו"ר נת"ע ולשעבר ראש אגף התקציבים באוצר. האג’נדה הכלכלית של בלינקוב דוגלת ב"שוק חופשי", אך תחילה הוא יידרש להעביר תקציב וחוק הסדרים שכולל את כל הרפורמות הדרמטיות שהיו בהקפאה בשנים האחרונות.

3. מסחר חלקי באסיה

בורסות סין והונג קונג סגורות היום לרגל חג סירות הדרקון, וגם באוסטרליה לא מתקיים מסחר בעקבות יום ההולדת למלכה. מדד הניקיי היפני מטפס 0.6%, בהמתנה לפרסום נתוני הייצור התעשייתי לחודש אפריל. נינטנדו מאבדת 2.8%, סופטבנק, טויוטה ופוג'יפילם עם עליות קלות.

במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט נרשמות עליות קלות.

הזהב ממשיך לאבד גובה ונסחר תמורת 1,864 דולר לאונקייה. הנפט האמריקאי מתייקר ל-71.2 דולר לחבית.

4. הביטקוין שוב מתחזק

הביטקוין זכה לעליית שער משמעותית הלילה ושב לרמה שמתקרבת ל-39 אלף דולר ליחידה. גם הפעם, ציוץ של אילון מאסק הוא האחראי לעניין המשקיעים. מאסק צייץ בטוויטר שטסלה תשוב לקבל ביטקוין כתשלום ברגע שיוכח שמתאפשר לכרות את המטבע גם באמצעות שימוש מהותי באנרגיה ירוקה (50% לפחות).

שאר המטבעות נסחרים ללא שינויים חדים.

5. תחזית אינפלציה מחודשת

ולסיכום, אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, ציין כי בית ההשקעות עדכן את תחזית האינפלציה השנתית מ-1.5% ל-1.7%, ופירט: "הסיבות העיקריות לעדכון הן התייקרות בשיעור חד במחירי הפירות העונתיים; הודעות חברות המזון על העלאות מחירים צפויות; דיווחים על כוונות האוצר להעלות מס רכישה על המשקיעים בשוק הדיור (משפיע על הסעיף הוצאות דיור אחרות במדד המחירים); מדד המחירים ליצרן ומדדי מחירי היבוא בעולם, בעלי השפעה משמעותית על האינפלציה בישראל, עלו בשיעורים חדים; וסקר הערכות בעסקים של הלמ"ס משקף ציפיות גבוהות לעליית מחירים".