בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; AMC זינקה בכ-15%, מאנדי ב-8.3%

בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות • הביטקוין קפץ לאחר שמייסד טסלה צייץ שהחברה תקבל ביטקוין כתשלום אם ישתמשו באנרגיה ירוקה לשם כריית המטבע

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.7% ואילו הדאו ג'ונס נסוג ב-0.25%. 

אפל בלטה בעלייה חדה. מנגד, מניות צים ולמונייד בלטו בירידות חדות. 

20:45

נמשכת המגמה המעורבת בניו יורק. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ל-1.50%. 

עליות חדות רושמות מניות ראדא , קומפיוג'ן, איתוראן , ננו דיימנשן וקולפלאנט.

18:50

בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות. בוול סטריט מגמה מעורבת כשמדד הנאסד"ק נסחר בעלייה קלה ומנגד הדאו ג'ונס יורד בכ-0.6%.

הנפט מסוג WTI רושם עלייה קלה ל-71.3 דולר לחבית.  סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר, מציין כי כיום יש, ל-OPEC+ מלאי נפט רבים, רוסיה לא צפויה לחזור לרמות ייצור הנפט שנראו לפני המגפה, וארה"ב גם כן מחדשת מאגרים, והדבר עשוי לאפשר לארגון מדינות ייצוא הנפט להגדיל את תפוקת הנפט היוצאת לשוק בהמשך השנה - מחסור בנפט לא נראה באופק.

"גורמים אלה מגבילים את עליית מחירי הנפט, ואנו בלומברד אודייר צופים כי נכסים במדינות המייצאות נפט וגם המטבעות המקומיים יתחזקו כתוצאה מהמחירים הנוכחיים . הסיכון לתרחיש זה, הוא התנגשות אינטרסים בתוך ארגון מדינות ייצוא הנפט, שתוחמר בעקבות חזרה איראנית חד צדדית לשווקי הנפט הבינלאומיים. איראן כיום כבר מייצאת נפט על פי ההערכות, בעיקר לסין. נראה שמדינות OPEC+ חשות בנוח עם מחירי נפט גבוהים, ואינן מצפות בקוצר רוח לחזרה האיראנית לשוק. הארגון ידוע בכך שהוא מעדיף תמיד להגיב לביקוש בשוק, ולא לנסות ולחזות שינויים שעשויים להוביל לעלייה קצרת טווח במחירי הנפט. כל עליית מחירים מתמשכת נראית כיום מוגבלת במידת מה, בעיקר בעקבות המלאי הרב שיש שאינו יוצא אל השוק. מחירי הנפט כיום נתמכים על ידי הציפייה של השוק לעליית הביקוש לנפט ככל שעוד כלכלות ברחבי העולם נפתחות. משקיעים החוששים מהאינפלציה מניעים גם הם את התמיכה במחירי הנפט המשמש כנכס מגדר לתיקים. במהלך 12 החודשים הקרובים אנו מצפים כי מחיר חבית נפט יעמוד על 60-70 דולר".

17:33

מגמה מעורבת בוול סטריט. בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות חדות מאנדיי , אלוט , קומפיוג'ן, סייברארק וסיליקום.

מניית צים , מנגד, יורדת בכ-4%.

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. עליות בולטות רושמות AMC ומאנדיי.

מייסד טסלה אילון מאסק צייץ שהחברה תקבל ביטקוין כתשלום אם ישתמשו באנרגיה ירוקה לשם כריית המטבע - ומקפיץ את המטבע מעל רף 40 אלף דולר.

15:10

העליות בבורסות אירופה התמתנו, וכעת הדאקס והקאק נסחרים ביציבות בעוד שהפוטסי מתקדם 0.2%. פולקסווגן ואדידס מאבדות גובה בגרמניה, ובאנגליה איזיג'ט ממשיכה לרדת.

במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט, הדאו ג'ונס עבר לירידה של 0.1%, והעלייה על הנאסד"ק העמיקה ל-0.3%. חברת התרופות Novavax מטפסת כ-10% במסחר המוקדם לאחר שדיווחה על הצלחה של 90% בחיסון הקורונה שלה, והגנה של 100% מפני מחלה קשה או בינונית.  פיליפס   מאבדת משקל לאחר שדיווחה על ריקול ל-4 מיליון מכשירי נשימה בעקבות חשש לרעילות.

13:20

המסחר באירופה ממשיך להתנהל על הצד החיובי. הדאקס והקאק מוסיפים 0.3%, הפוטסי מתחזק ב-0.5%. בין המניות הפעילות בלונדון אפשר לציין את אסטרהזניקה שעולה 0.2% ובריטיש טלקום שמוסיפה 1.8%. מנגד, אמריקן איירליינס מאבדת 0.3% ואיזיג'ט נפרדת מ-2%. 

המסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט מתקדם בעליות, כאשר מדד הנאסד"ק צפוי להתחזק ב-0.2%.  AMC   שבה לרכז עניין בטרום המסחר עם עלייה צנועה ביחס לתקופה האחרונה של 3.2%, ומדיה-קו הולדינג מזנקת 65% במסחר המוקדם, לאחר מינוי צוות הנהלה חדש, בהם מנכ"ל - רחסאן רחסאן לינדזי.

שוק הקריפטו ממשיך ליהנות מעליות שערים ברוב המטבעות, ובראשם הביטקוין שמתחזק ב-10% ונסחר סביב 39 אלף דולר. האת'ריום מתקרב לרמה של 2,500 דולר, הדוג'קוין על 32 סנט.

11:30

העליות בבורסות אירופה נמשכות, אם כי הן מתונות יותר ומסתכמות בעד 0.4% (למדד הקאק הצרפתי). מניית אייר ברלין צונחת ביותר מ-30% בבורסה הגרמנית.

הנפט האמריקאי ממשיך לטפס ומחיר לחבית עומד כעת על 71.5 דולר. ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, התייחס לנושא ואמר כי "הביקוש לדלק למכוניות בארה"ב המשיך לעלות והוא חצה את רף התשעה מיליון חביות ביום. הביקוש לדלק מטוסים עלה גם כן לכ-1.5 מיליון חביות ביום. קיימים סימנים ברורים לעליית הביקושים לטיסות בהמשך השנה, בדגש על עונת הקיץ. בהקשר זה, מספר הטסים בארה"ב המשיך ועלה והגיע ליותר מ-2 מיליון איש ליום לאחרונה, הרמה הגבוהה ביותר מאז פרוץ משבר הקורונה, ורק כחצי מיליון איש ליום פחות מן הרמה שלפני פרוץ המגיפה. גם ברמה העולמית צפויה העלייה במספר הטסים להימשך".

10:20

המסחר בבורסות אירופה החל הבוקר על הצד החיובי, עם עליות של עד 0.7% במדדי הפוטסי, הקאק והדאקס. סימנס אנרגיה מטפסת בגרמניה 1.1%, אדידס והדויטשה בנק בעלייה של 0.2%. בלונדון, רולס רויס מאבדת 1.1%.

9:30

נעילה חיובית בבורסת יפן, כאשר מדד הניקיי טיפס ב-0.7%. בלטו ביפן מניית נינטנדו שירדה 3%, טויוטה שהתחזקה ב-0.4% וסוני שאיבדה 0.3%.

מדד הקוספי נסחר בעלייה קלה של 0.1%, הניפטי משיל 0.5%.

הביטקוין ממשיך להיסחר ברמה של 39 אלף דולר. שגיא בקשי מנכ"ל חברת הפינטק Coinmama התייחס לציוץ של אילון מאסק שהקפיץ את ערך המטבע, ואמר: "פעם אחר פעם קהילת הביטקוין מובכת מרצף הציוצים של מאסק ומתגובותיהם שבאות לאחר מכן בנושא בנושא והנרטיב של שומר ערך וביזוריות הפסיד בקרב, אך לא במלחמה. אנחנו מדברים על מטבע חדש, על כלכלה אלטרנטיבית. זו היא תופעה חדשה לאנושות. הביטקוין ימשיך בהתפחותו ונכון להיום ההערכה היא שרק 2.5% מאוכלוסיית העולם מחזיקה סכום מינימלי בביטקוין (לאור העובדה שניתן לקנות שברירי מטבע), אנו עדיין נמצאים בשלב מוקדם ונראה כי. ההיסטוריה לא תזכור סדרת ציוצים של מנכ״ל, חזק ופופולרי ככל שיהיה. בסופו של דבר אנחנו מדברים על מטבע חדש שמהווה כלכלה אלטרנטיבית".

8:00

בורסות סין והונג קונג סגורות היום לרגל חג סירות הדרקון, וגם באוסטרליה לא מתקיים מסחר בעקבות יום ההולדת למלכה. מדד הניקיי היפני מטפס 0.6%, בהמתנה לפרסום נתוני הייצור התעשייתי לחודש אפריל. נינטנדו מאבדת 2.8%, סופטבנק, טויוטה ופוג'יפילם עם עליות קלות.

במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט נרשמות עליות קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת על 1.46%.

הזהב ממשיך לאבד גובה ונסחר תמורת 1,864 דולר לאונקייה. הנפט האמריקאי מתייקר ל-71.2 דולר לחבית.

הביטקוין זכה לעליית שער משמעותית הלילה ושב לרמה של 39 אלף דולר ליחידה. גם הפעם, ציוץ של אילון מאסק הוא האחראי לעניין המשקיעים. מאסק צייץ בטוויטר שטסלה תשוב לקבל ביטקוין כתשלום ברגע שיוכח שמתאפשר לכרות את המטבע גם באמצעות שימוש מהותי באנרגיה ירוקה (50% לפחות).

שאר המטבעות נסחרים ללא שינויים חדים.