גנץ הגיש מחדש את ההצעה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון הר מירון

ההצעה שהונחה ע"י גנץ זהה להצעה שהניח על שולחן הממשלה הקודמת • בדיקה בלשכת בנט העלתה כי יש בהחלט כוונה להעלות את הנושא לדיון באחת מישיבת הממשלה הראשונות, זאת לאחר קבלת התייחסותם העקרונית של שרים הנוגעים בדבר

בני גנץ / צילום: יוסי זמיר
בני גנץ / צילום: יוסי זמיר

בין הפעולות הראשונות של הממשלה החדשה תהיה התדיינות על הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. ראש הממשלה בנט דיבר על כך ושר הבטחון בני גנץ, שהגיש הצעה כזו לשולחן הממשלה הקודמת, חידש את פנייתו הבוקר.

בהודעה ששלחה לשכתו נאמר כי כפי שהתחייב, שר הביטחון בני גנץ שלח הבוקר מחדש למזכירות הממשלה את הצעת ההחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון, כדי להעבירה להתייחסות שרי הממשלה החדשים. ההצעה שהונחה על ידי גנץ, זהה להצעה שהניח על שולחן הממשלה הקודמת. לפי ההסכם הקואליציוני והסיכומים שאליהם הגיע גנץ, הצעת ההחלטה אמורה לעלות ולהיות מאושרת בממשלה כבר בישיבתה הקרובה.

גנץ כתב במכתב הנלווה להצעה, כי: "מדובר בחוב מוסרי וערכי למשפחות, אך לא פחות חשוב מכך, מדובר בהכרח לחקור ולהימנע מאירועים טראגיים שכאלו בעתיד". עוד כתב כי ועדת חקירה כזו "תוכל לתכלל את כלל היבטי החקירה באופן ממצה, שכן מדובר בגוף החקירה שלו נתונות הסמכויות הרחבות ביותר, ובידיו הכלים לגיבוש ההמלצות המתבקשות לאור ממדי האסון ומורכבותו".

בדיקה בלשכת בנט העלתה כי יש בהחלט כוונה להעלות את הנושא לדיון באחת מישיבת הממשלה הראשונות, זאת לאחר קבלת התייחסותם העקרונית של שרים הנוגעים בדבר ובהם השר לשירותי דת מתן כהנא ושרת הפנים איילת שקד.