לירון עזריאלנט גייסה 33 מיליון דולר להשקעה בסטארט-אפים צעירים

מירון קפיטל, שמנהלים עזריאלנט ודניאל רודיטי, משקיעה בסטארט-אפים בשלבי סיד ופרה-סיד המוקדמים מאוד • עזריאלנט: "יש לנו פריבילגיה להשקיע לפני שהכול משתגע, בשלבים שעדיין יותר קשה לחלק מהיזמים להשיג מימון"

לירון עזריאלנט / צילום: Nir Slakman
לירון עזריאלנט / צילום: Nir Slakman

מירון קפיטל הכריזה היום (ב') על סגירה ראשונית של הקרן השנייה שלה, המיועדת להשקעות בסטארט-אפים צעירים בשלבי סיד ופרה-סיד. מירון קפיטל קיבלה עד היום התחייבות ממשקיעים להשקעה של 33 מיליון דולר. המטרה של מירון היא לאסוף עד לספטמבר-אוקטובר התחייבויות ממשקיעים ל-50 מיליון דולר שיושקעו בתחומי תוכנה ארגונית, סייבר, פינטק, DevOps ובריאות דיגיטלית.

מירון קפיטל הוקמה על ידי לירון עזריאלנט ודניאל רודיטי, שמשמשים שניהם כשותפים-מנהלים. עזריאלנט (35) היא בוגרת תואר שני במדעי המחשב ומנהל עסקים ב-MIT ושימשה כמנהלת השקעות בכירה בקרן בלאמברג. רודיטי (30), יליד שווייץ שלמד בארה"ב, עלה לישראל ב-2015 והצטרף לצוות ההשקעות של קרן בלאמברג, שם הכיר את עזריאלנט.

בזמן עבודתה בבלאמברג, קיבלה עזריאלנט פנייה ממשקיע פרטי מאיחוד האמירויות שרצה להשקיע בסטארט-אפים ישראלים. היא צירפה את רודיטי וכך נולדה מירון קפיטל. המשקיע מאיחוד האמירויות היה המשקיע היחיד בקרן הראשונה של מירון קפיטל שהושקה ב-2017 ועמדה על 50 מיליון דולר. מתוך הסכום, 23 מיליון דולר שימשו להשקעות ראשוניות בסטארט-אפים והשאר להשקעות המשך. הקרן השקיעה ב-16 סטארט-אפים ורשמה ארבעה אקזיטים.

הקרן השנייה של מירון, שהסגירה הראשונית שלה הושלמה בחודש שעבר, היא קרן רבת משקיעים, כאשר משקיע העוגן בה הוא פמילי אופיס משוויץ. בנוסף אליו השקיעו בקרן משקיעים פרטיים נוספים לצד מנהלי קרנות גידור וקרנות השקעה (fund of funds).

קרן מירון 2 אמורה להשקיע ב-18-20 סטארט-אפים עם צ'ק ראשוני של בין חצי מיליון ל-2.5 מיליון דולר. מתוך קרן זו כבר בוצעו ארבע השקעות ראשונות בארבעה סטארט-אפים: Laminar, הפועלת בתחום הגנת המידע והפרטיות; LendAI, הפועלת בשוק הלוואות המשכנתא; Sorbet, המאפשרת לעובדים לנצל את ימי החופשה שלהם או להמיר אותם לכסף; ו-Firmbase, הפועלת בתחום הפינטק.

מירון היא קרן קטנה בשוק ההייטק הישראלי שבו סכומי הכסף המושקעים רק הולכים וגדלים בקצב מהיר. "יש לנו פריבילגיה להשקיע לפני שהכול משתגע, בשלבי סיד ופרה-סיד שם עדיין יותר קשה לחלק מהיזמים להשיג מימון. אחר כך אנחנו יכולים ליהנות מעודף הכסף שמוזרם לחברות בסבבים הבאים, A ו-B", אומרת עזריאלנט. "מכיוון שאנחנו קרן קטנה אין לנו בעיה להשקיע עם שותפים נוספים ואנחנו לא חייבים להוביל את הסיבוב".