לידיעת הנהגים בירושלים וראשל"צ: אתם סובלים מהעומסים הגדולים ביותר

ראשון לציון מובילה גם השבוע בעלייה בעומס בכבישים, ירושלים מטפסת למקום השני • גלובס ממשיך לעקוב אחר העומס בכבישים במדד שבועי

מדד הפקקים השבועי
מדד הפקקים השבועי

העומס בכבישים מוסיף להיות כבד יותר מאשר בימים שלפני תקופת הקורונה. כך עולה ממדד העומס בכבישים של גלובס שמבוסס על נתוני חברת ווייז. לפי המדד, בשבוע שבין 3 ביוני לבין 9 ביוני נרשמה עלייה של 15.6% בהיקף התנועה (הנסועה, סך הקילומטרים) בכבישי ישראל. המדד כולל את חמש הערים הגדולות מבחינת אוכלוסייה: ירושלים, תל אביב, חיפה, ראשון לציון ופתח תקווה. יודגש כי הנתונים משקפים את סך הקילומטרים הכולל שנסעו משתמשי האפליקציה. כן נציין כי התקופה הנמדדת היא ביחס לפרק זמן ממוצע של שבועיים באמצע חודש פברואר 2020, ימים שנחשבים "רגילים" לפני תקופת הקורונה.

יציב ביחס לשבוע שעבר

כמו בשני המדדים האחרונים, ראשון לציון מוסיפה להציג את העלייה הגבוהה ביותר מבין חמש הערים שנמדדות במדד גלובס. בתקופה שנמדדה נרשם בה גידול בנסועה של 24.2%. אגב מדובר גם בגידול לעומת השבוע הקודם, אם כי לא בצורה גבוהה. העיר שהגיעה למקום השני בהיקף התנועה היא ירושלים, שם נרשם גידול של 17% לעומת התקופה של פברואר 2020. מדובר בעלייה של 4.7% לעומת היקף התנועה בשבוע הקודם (27 במאי עד 2 ביוני 2021). יתר הערים במדד רשמו אף הן עלייה דו ספרתית בהיקף הנסועה, אם כי ברמה נמוכה מזו של ראשון לציון ושל ירושלים.

בהשוואה לשבוע שעבר, נותרה הנסועה בכבישים ברמה דומה. אם בשבוע שעבר המדד עמד על 115.4 נקודות, הרי שהשבוע מדובר ב-115.6 נקודות, מה שמצביע על עלייה זניחה של פחות מרבע אחוז.

 
  

עלייה ניכרת בסוף השבוע

כמו במדד הקודם, גם השבוע העלייה המשמעותית ביותר בנסועה על הכבישים נרשמה בסופי השבוע. מבחינת ימי השבוע, ביום חמישי שבתקופה הנמדדת נרשמה התנועה הכבדה ביותר (עלייה ממוצעת של 15.4% לעומת התקופה בפברואר 2020). עם זאת בשבוע שלפני כן יום חמישי לא נרשם כיום העמוס ביותר בשבוע, כך שקשה לומר שמדובר במאפיין קבוע. נתון מעניין נוסף בהקשר זה ניתן ללמוד מכיוונה של חברת נתיבי איילון, שם בודקים את עומסי התנועה לאורך כביש 20. אמנם הנתונים של החברה לא חופפים בצורה מלאה לאלה של ווייז (מבחינת התקופה הנבחנת, ג"ל). אך ניתן לומר שיום חמישי 3 ביוני היה היום העמוס ביותר בכביש לעומת יתר הימים שקדמו לו באותו השבוע, כשבסך הכול נסעו בנתיבי איילון ביום זה 798,401 כלי רכב.