משרד התקשורת מפרסם את המכרזים לפריסת סיבים אופטיים בפריפריה

המשרד מציב יעד מרכזי להגיע עם תשתית הסיבים ל-85% ממשקי-הבית עד 2025 ול-45% פריסה עד סוף 2021 • שר התקשורת יועז הנדל: "זו סגירת מעגל עבורי"

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין

משרד התקשורת מפרסם היום (ג') קול קורא, במסגרתו הוא מפרט את תנאי המכרז לפריסת סיבים אופטיים באזורים שבהם בזק לא תפרוס. המכרזים הם חלק ממדיניות חדשה שבה מוותר המשרד על חובת הפריסה האוניברסלית שחלה במקור על בזק והוט.

בהודעה שפרסם הודיע המשרד כי הוא מציב יעד מרכזי להגיע עם תשתית הסיבים ל-85% ממשקי -הבית עד 2025 ול-45% פריסה עד סוף 2021. 

שר התקשורת יועז הנדל אמר כי היום זו סגירת מעגל עבורו, והוא מעדכן את רישיון בזק לאחר שהממשלה הקודמת אישרה את הרפורמה. לדברי הנדל, המטרה שלו היא להיות ענייני, לעמוד במדדים ולתת שירות ראוי לאזרחים.

לדבריו, "היום ישראל נמצאת בפריסה של 40%, כשיש תחרות, וזה היעד שהצבנו. קצב הגידול של ישראל הוא מהמהירים באירופה. כשנכנסתי למשרד התקשורת, היינו מובילים מהסוף. היום אנחנו באמצע, וב-2025 נהיה מהמובילים בעולם. הפריסה היא לא רק באזורי הכדאיות הכלכלית אלא גם בפריפריה, וזה הישג ייחודי לישראל. היעד הוא שינוי דרמטי ממה שהכרנו בעשור האחרון".

הקול הקורא הוא למכרזים שישלימו את חובת הפריסה. המספרים בשאר המקומות הם מספרים מדהימים, למשל, 50% ברמת הגולן ייפרסו על-ידי בזק. עוטף עזה, יהודה ושומרון ייפרסו בהיקף נרחב.

הנדל אמר כי הוא מתכוון להקדים את היעדים. לדבריו, "דרך תחרות והורדת רגולציה מייצרים מתן הזדמנויות לכולם".