שרת האנרגיה הנכנסת קארין אלהרר: מתחייבת להצעיד את המשרד קדימה

בטקס חילופי השרים במשרד האנרגיה אמרה שרת האנרגיה החדשה קארין אלהרר כי היא מחויבת לקדם פתרונות סביבתיים במשק האנרגיה "שיצמצמו את הפגיעה באיכות הסביבה" • השר היוצא יובל שטייניץ מנה את הישגי המשרד בתקופת כהונתו, ובהם הפיכת משק האנרגיה למבוסס גז טבעי ואנרגיות מתחדשות תוך צמצום משמעותי בשימוש בדלקים מזהמים

מתוך טקס החלפת שרים במשרד האנרגיה / צילום: דוברות משרד האנרגיה
מתוך טקס החלפת שרים במשרד האנרגיה / צילום: דוברות משרד האנרגיה

בנאומה הראשון כשרת האנרגיה, השרה הנכנסת קארין אלהרר הצהירה כי היא מחויבת לקדם פתרונות סביבתיים במשק האנרגיה "שיצמצמו את הפגיעה באיכות הסביבה". עם זאת היא נמנעה מלהצהיר מהן כוונותיה לגבי תוכניות או רפורמות ספציפיות.

לדבריה היא מקיימת בימים אלה פגישות רבות, בעיקר עם מנכ"ל המשרד אודי אדירי, וציינה את הישגי המשרד בשנים האחרונות בתחומי הגז והחשמל. עוד אמרה כי "אני מתחייבת כאן ללמוד כדי להצעיד את המשרד קדימה עוד יותר. בכל התחומים ובכל יום בישיבות עם אודי (מנכ"ל המשרד. ג"ל) אני מגלה עוד ועוד ונפעמת ומאוד מקווה לעמוד בכל האתגרים ולעשות הכל כדי גם לקדם את המשרד, ולהביא לידי ביטוי את הכוח האנושי המדהים שיש כאן".

אלהרר נאמה כחלק מטקס חילופי השרים במשרד שהתקיים היום. לפניה נאם השר היוצא הד"ר יובל שטייניץ, שכיהן בתפקידו מאז 2015, וניכר בקולו שהתרגש. שטייניץ מנה את הישגי המשרד כפי שהוא רואה אותם ובהם הפיכת משק האנרגיה למבוסס גז טבעי ואנרגיות מתחדשות כיום, תוך צמצום משמעותי בשימוש בדלקים מזהמים. לדבריו, בנקודת הזמן כשנכנס למשרד ב-2015, רוב משק האנרגיה התבסס על פחם, סולר ומזוט. שטייניץ ציין את הרפורמה במשק החשמל שמקטינה את ההתבססות על חברת החשמל ופיתוח המשק ליצרנים פרטיים, וכן את העובדה ישראל הפכה ליצואנית אנרגיה (מכירה של גז טבעי לירדן ומצרים).

בסוף דברי השרה התבדח שטייניץ עם מנכ"ל משרדו, אך מדבריו ניתן להסיק כי לאדירי נותרו "שבועות ספורים בתפקיד", לדברי שטייניץ.