מזרזת חקירות: הודו מחריפה את המלחמה בחברות הטכנולוגיה הגדולות

רשות התחרות ההודית הודיעה על צעדים שיחריפו את המאבק שלה נגד חברות הביג טק • בין היתר, הרשות תזרז בדיקה לבחינת התנהגות בלתי תחרותית מצד אמזון וחברה נוספת

-CCI החלה לבחון את ההאשמות נגד גוגל / צילום: Shutterstock, Heide Pinkall
-CCI החלה לבחון את ההאשמות נגד גוגל / צילום: Shutterstock, Heide Pinkall

רשות התחרות בהודו, The Competition Commission of India (CCI), מתכננת לזרז בדיקה ישנה כדי לבחון האם  אמזון  ו-Flipkart (חברת מסחר נוספת) התנהגו בצורה בלתי תחרותית, כך לפי דיווח ברויטרס. בחודש ינואר בשנה שעברה, רשות התחרות בהודו יזמה בדיקה על בסיס תלונה שהתקבלה, לפיה אמזון ו- Flipkart קידמו מוכרים נבחרים בזירות שלהן ובכך הקשו על התחרות.

על פי גורמים המעורבים בפרטים ששוחחו עם רויטרס, החברות עשויות לערער, אבל הרשות צפויה לדרוש מידע הקשור לטענות במהירות האפשרית. חקירות מהסוג הזה לרוב נמשכות חודשים, אך הגורמים טוענים שהפעם הבדיקה תזורז. בנוסף, הרשות תזרז את כל התיקים הקשורים לחברות טכנולוגיה גדולות, באמצעות פריסת כוח אדם ועבודה קשה יותר. אחד הגורמים אמר לרויטרס כי "מקרים הקשורים לחברות טכנולוגיה מקבלים עדיפות ברשות מכיוון שהם יכולים להשפיע משמעותית על הכלכלה ועל חברות הסטראטאפ ההודיות".

החברות לא הגיבו לדיווחים.

אמזון לא לבד - הודו שמה לה על הכוונת את כל חברות הטכנולוגיה הגדולות. פייסבוק וטוויטר בסכסוך מתמשך מול הודו לגבי אופן עיבוד הנתונים שלהן. בנוסף, ה-CCI החלה לבחון את ההאשמות נגד גוגל, שכן טוענים נגדה שמערכת ההפעלה אנדרואיד שולטת בשוק הטלוויזיות החכמות, והיא עשויה בקרוב להורות על חקירה מקיפה בתחום ההגבלים העסקיים בנושא, כך לפי הגורמים. גוגל לא הגיבה לדיווח. זו לא תהיה הבדיקה הראשונה, אלא השלישית נגד גוגל. הודו כבר בוחנים תיקים הקשורים לאנדרואיד באופן כללי וגם באפליקציית התשלומים שלה.

בחודש פברואר האחרון רויטרס פרסמו תחקיר שהתבסס על מסמכים של אמזון והוכיח שהחברה העניקה במשך שנים יחס מועדף לקבוצה קטנה של מוכרים בפלטפורמה שלה בהודו. אמזון שהכחישה את הטענות, אמרה לבית המשפט שהיא חולקת על הפרסום ברויטרס.