אלביט דיווחה על 2 עסקאות בהיקף של 52 מיליון דולר

העיסקה הראשונה היא של חוזה המשך בסך כ-23 מיליון דולר לאספקת מערכות רדיו תוכנה נוספות עבור צבא שוודיה • השנייה היא של החברה הבת אלביט מערכות בארה"ב, שזכתה בהזמנות בסך 29 מיליון דולר להשבחת מערכות ראיית לילה של טייסי צבא ארה"ב

משקפות ראיית לילה מתקדמת
משקפות ראיית לילה מתקדמת

אלביט   מערכות דיווחה הבוקר לבורסה ולציבור על 2 עיסקאות בהיקף של 52 מיליון דולר.

העיסקה הראשונה היא של החברה הבת שלה בגרמניה, אלביט מערכות דויטשלנד, שזכתה בחוזה המשך בסך כ-23 מיליון דולר ממנהל הרכש השוודי לאספקת מערכות רדיו תוכנה נוספות עבור צבא שוודיה. החוזה יבוצע על פני תקופה של 30 חודשים.

בהמשך לחוזים קודמים שהתקבלו משנת 2016 ממנהל הרכש השוודי , אלביט מערכות תספק כעת מערכות נוספות של רדיו תוכנה מסוג E-LynX TM לכלי רכב צבאיים במסגרת תכנית שדרוג הרדיו הטקטי של שוודיה. משפחת מערכות רדיו תוכנה E-LynX תוכננה בגישה של ארכיטקטורה פתוחה, משלבת צורות גל ייחודיות ומאפשרת אימוץ של צורות גל אירופאיות ושל נאט"ו. מערכות אלה, מאפשרות תקשורת צבאית יעילה, מאובטחת ומוצפנת של קול, נתונים ווידאו במספר ערוצים במקביל.

מערכות התקשורת הללו יודעות לזהות לבד את העומסים, את ניסיונות החסימה וכדומה, תוך שימוש בבינה מלאכותית בכדי לנהל את משאבי הספקטרום והרשת ולנתב את התקשורת ביעילות מרבית. פתרון הרדיו תוכנה E-LynX נבחר על ידי מספר צבאות אירופיים, כולל שוויץ, ספרד ומדינות נאט"ו נוספות.

מערכות רדיו של אלביט / צילום: אלביט מערכות
 מערכות רדיו של אלביט / צילום: אלביט מערכות

חיים דלמר, מנכ"ל אלביט מערכות תקשוב וסייבר אמר: "אנחנו מעריכים את האמון והביטחון שצבא שוודיה מביע ביחס ליכולות התקשורת הדיגיטלית שלנו, המעידים על האיכות הטכנולוגית ועל האמינות של הפתרון שאנו מספקים. שוודיה מהווה שוק חשוב עבור אלביט מערכות ואנו מקווים להמשיך ולהרחיב את פעילותינו במדינה".

העיסקה השניה היא של החברה הבת אלביט מערכות בארה"ב, שזכתה בהזמנות בסך 29 מיליון דולר להשבחת מערכות ראיית לילה של טייסי צבא ארה"ב.

במסגרת ההזמנות, אלביט מערכות אמריקה תשדרג את מערכות ראיית הלילה לטייס מסוג AN/AVS-6 Aviator’s Night Vision Imaging Systems (ANVIS) של יחידות המסוקים שבשירות פעיל בצבא ארה"ב ושל המשמר הלאומי של ארה"ב, באמצעות שפורפרות הגברת ראייה בעוצמה גבוהה בטכנולוגיית פוספור לבן. שדרוג יכולת ראיית הלילה של משקפות ה-ANVIS הקיימות בציים של צבא ארה"ב יחליף את מגבירי הראייה הירוקים הנמצאים בשירות כיום. פוספור לבן משפר את משקפות ה-ANVIS משום שהוא מציג תמונות בפרטים בגווני שחור לבן באופן שעשוי להראות טבעי יותר לעין. שפורפרות הגברת הראייה החדשות אף תספקנה לטייסים ניגודיות טובה יותר ורזולוציית תמונה גבוהה, למרחקים גדולים יותר.

רענן הורוביץ, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמריקה, אמר: "טייסי צבא ארה"ב יכולים לבצע את משימותיהם בהצלחה ולטוס בביטחון, בכל תנאי תאורה. שדרוג המשקפות הקיימות של ציי צבא ארה"ב לפוספור לבן בעל עוצמה גבוהה מספק בהירות משופרת. בין אם החיילים נמצאים ביבשה או באוויר, הצוות שלנו מחויב לספק יכולות מתקדמות לצבא ארה"ב שתתאמנה לצרכי ראיית הלילה המשתנים שלו".