הרמטכ"ל אביב כוכבי ימריא לביקור עבודה בארה"ב

כוכבי, שימריא ביום ראשון, יהיה אורחו של יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי • הרמטכ"ל ישתתף, בין השאר, בדיונים על איום הגרעין האיראני ויציג את עיקרי העשייה המבצעית של צה"ל במבצע "שומר החומות"

הרמטכ"ל אביב כוכבי / צילום: ארז חרודי
הרמטכ"ל אביב כוכבי / צילום: ארז חרודי

הרמטכ"ל אביב כוכבי ימריא ביום ראשון לביקור עבודה רשמי בארצות הברית כאורחו של יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי. הביקור תוכנן להתקיים במהלך חודש אפריל ונדחה בשל הערכת המצב המבצעית ומבצע "שומר החומות". במהלך ביקורו יקיים הרמטכ"ל פגישות עבודה עם בכירים במשרד ההגנה ובצבא האמריקאי, ביניהם היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, שר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי, ואחרים.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי במסגרת המפגשים ידון הרמטכ"ל עם עמיתיו באתגרים ביטחוניים המשותפים שעל הפרק, וביניהם סוגיות הנוגעות לאיום הגרעין האיראני, מאמצי ההתבססות של איראן במזרח התיכון, מאמצי התעצמות חיזבאללה, השלכות איום הטילים המדויקים ובניין כוח משותף. בנוסף, יציג הרמטכ"ל את עיקרי העשייה המבצעית של צה"ל במבצע "שומר החומות" בדגש על השינויים שבאו לידי ביטוי במהלך המבצע, בהקשרי יכולות האש, המודיעין המדויק, הקישוריות הדיגיטלית ורב-הזרועיות. חלק מעניין אחר בביקור יהיה מפגש של כוכבי עם ראשי מכוני מחקר ומעצבי דעה אמריקאים כחלק ממאמץ הסברה בינלאומי נרחב, שהחל במהלך מבצע שומר החומות.

הביקור מתקיים לאחר קבלת ההחלטה על העברת האחריות על ישראל לפיקוד סנטקום האמריקני CENTCOM וביקורו של מפקד סנטקום בצה"ל בחודש ינואר האחרון.

אל הרמטכ"ל תתלווה רעייתו, יעל כוכבי, ונספח צה"ל בוושינגטון, אלוף יהודה פוקס. בנוסף, יצטרפו לביקור ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן וראש חטיבת המחקר, תת-אלוף עמית סער שעתידים לקיים במקביל פגישות נוספות עם בכירים במערכת הביטחון האמריקאית.

סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר ימלא את מקומו של הרמטכ"ל בהעדרו.