צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה; ירי מנשק קל בוצע לעבר העוטף

אתמול פרצו לפחות 8 שריפות שנגרמו בשל הפרחת בלוני תבערה • תקיפות חיל האוויר בוצעו לאחר הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל ובה הנחה על הגברת המוכנות והיערכות צה"ל למגוון תרחישים, הכוללים גם את חידוש הלחימה • לאחר התקיפות נשמעה אזעקה בכפר עזה

חיל האוויר תוקף מטרות חמאס ברצועת עזה / צילום: Reuters, MOHAMMED SALEM
חיל האוויר תוקף מטרות חמאס ברצועת עזה / צילום: Reuters, MOHAMMED SALEM

צה"ל תקף הלילה (ה') עמדת שיגור רקטות ומתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס. בתקיפה השתתפו מטוסי קרב, והמטרות העיקריות היו במרחב העיר עזה ובח'אן יונס.  מצה"ל נמסר כי הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים הערכת מצב, בה הנחה על הגברת המוכנות והיערכות לתרחישים שונים, בהם חידוש הלחימה.

התקיפה האווירית הגיעה ברקע המתיחות המתמשכת בדרום וכתגובה לשיגור בלוני התבערה מהרצועה לשטחי ישראל, שהציתו שמונה שריפות באזור העוטף. לאחר תקיפת צה"ל ברצועה נשמעה אזעקה באזור קיבוץ כפר עזה, לא היו נפגעים. דובר צה"ל מסר כי ההתרעה הופעלה כתוצאה מירי שאינו רקטי משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי צה"ל ימשיך להשמיד יכולות ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור ורואה בחמאס אחראי לנעשה ברצועת עזה. בדיווחים פלסטיניים נמסר כי חיל האוויר תקף לפחות שמונה יעדים. צה"ל פעל בנוהל "הקש בגג" המבקש להתריע על הפיצוץ טרם התרחשותו, לטובת עזיבת אזרחים את המקום. לאחר מכן תקף צה"ל עמדת שיגור וכן כמה מתחמים צבאיים של חמאס.


חמישי היה היום השלישי ברציפות בו מופרחים הבלונים מעזה, לאחר שברביעי פרצו לפחות ארבע שריפות בנגב המערבי. בלילה שבין שלישי ורביעי חיל האוויר תקף מתחמי טרור ברצועת עזה, בעקבות כ-20 השריפות שהבלונים הציתו בעוטף בזמן מצעד הדגלים בירושלים. בליל רביעי, חיל האוויר תקף מחנות ואתרי מפגש של פעילי טרור בחאן יונס ועזה. היתה זו תקיפת צה"ל הראשונה שבוצעה בתקופת כהונתו של נפתלי בנט כראש הממשלה, והראשונה ברצועה מאז תום מבצע "שומר החומות". בתוך כך, הקבינט המדיני ביטחוני מתוכנן להתכנס ביום ראשון - לראשונה תחת כהונתו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

 שירותי הכבאות וההצלה מסרו כי לפי קביעת חוקרי הדליקות - השריפות פרצו מבלוני התבערה. בין שמונה השריפות שפרצו, ארבע התפשטו בשדות קוצים בתחום המועצה האזורית אשכול, ושריפה אחת נוספת פרצה בתחום המועצה האזורית שער הנגב בשדה שלף. שירותי הכבאות וההצלה מסרו כי צוותי הכבאים פעלו בסיוע כוחות של צה"ל, קק"ל, רשות הטבע והגנים, רבש"צים ומתנדבים נוספים, עד שהגיעו לשליטה מלאה על האש.