מקורות נכנסת לתחום ניטור איכויות מים, ומקימה סטארט-אפ בתחום

חברת Watersight שהקימה החברה הממשלתית בשיתוף חברת Newsight Imaging מנס ציונה, תתמקד בניטור ופענוח נתוני איכות המים • החברה שמבקשת לפנות לקהל המקומי ולשווקים בחו"ל הכריזה על יציאה לסבב גיוס ראשון, בחיפוש אחר משקיעים אסטרטגיים

מנכ"ל מקורות, אלי כהן / צילום: אוראל כהן
מנכ"ל מקורות, אלי כהן / צילום: אוראל כהן

חברת המים הממשלתית מקורות הודיעה על הקמה של סטארט-אפ בשם Watersight שתפעל בתחומי ניטור איכויות מים. לצורך הקמת הסטארט-אפ חברה מקורות לחברה ישראלית בשם Newsight Imaging שפועלת מנס ציונה, ושמתמחה בפיתוח חיישנים לתעשיות שונות ובהם הרכב והרפואה.

מהודעתה של מקורות עולה כי לחברה מספר פטנטים רשומים באירופה ובארה"ב, והיא אף זכתה בעבר במספר מענקים של הרשות לחדשנות. בין היתר מבקשת החברה להקים את חברת הבת לאור צפי שמבוסס על הערכות שלהם כי שוק בקרת המים עשוי לצמוח במהירות בשנים הקרובות. "לכן בכוונת החברה החדשה לפתח מוצרים שונים החל מאפשרות לניטור ביתי, דרך ניטור מערכות מים בבניינים ושכונות, וכלה בניטור מערכות מים שלמות של מדינות", נמסר בהודעת מקורות.

עוד מסבירים בחברה כי המערכת, שגודלה יהיה כמה סנטימטרים בודדים ושתוצב במקורות מים, תבצע תוך שניה אלפי צילומים של זרם המים, כאשר עיבוד הנתונים יאפשר "ניתוח מהיר ותוך שברירי שניה של איכות המים, סכנות וחומרים זרים שלא אמורים להימצא שם", הסבירו בחברה.

כן נמסר כי מנכ"ל החברה החדשה הזמני יהיה אלי אסולין שמשמש כמנכ"ל Newsight Imaging. "הקמת החברה מסכמת שת"פ של כ-18 חודשים בין הצדדים, כאשר הטכנולוגיה שתוצע ללקוחות כבר סיימה שתי בדיקות עצמאיות: הראשונה בשיתוף מכון שמיר בקצרין", נכתב בהודעת החברה. במקורות לא מסרו כמה כסף הם ישקיעו בהקמת המיזם.

מנכ"ל מקורות אלי כהן מסר כי, "מקורות מתקדמת עוד צעד לעולמות הטכנולוגיה. היכולת לנטר מרחוק אחר איכות המים תשפר את השירות שאנחנו מעניקים לתושבי ישראל, ומשם ללקוחות עתידיים שיוכלו לחסוך זמן והוצאות כספיות נוספות תוך שמירה קפדנית על צלילות המים".