נתניהו ומשפחתו יעזבו את בלפור עד 10 ביולי

לשכת ראש הממשלה ולשכת יו"ר האופוזיציה פרסמו הודעה משותפת לפיה לשכות השניים תיאמו את מועד העזיבה • עד אז לא יתקיימו במעון פגישות רשמיות • למשפחת נתניהו שלושה בתים, שניים בירושלים - ברחוב עזה וברחוב הפורצים - ואחד בקיסריה

נפתלי בנט ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, Ronen Zvulun
נפתלי בנט ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

נקבע מועד לצאת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ומשפחתו מהמעון הרשמי ברחוב בלפור: עד שבת 10 ביולי. כלומר, שלושה וחצי שבועות ממועד השבעת הממשלה החדשה.

בהודעה משותפת ללשכת ראש הממשלה ולשכת יו״ר האופוזיציה נאמר כי לשכות השניים תיאמו בשיחה במוצאי שבת את המועד. לפי הסיכום, עד אז לא יתקיימו במעון פגישות רשמיות. נתניהו קיים במהלך השבוע החולף בבית בלפור פגישות כאלה, ובהן עם ניקי היילי, מי שהייתה שגרירת ארצות הברית באו"ם ונחשבת מועמדת אפשרית לנשיאות מטעם הרפובליקנים ב2024.

ביום א׳, 11 ביולי 2021, ב׳ באב תשפ״א, יעבור המעון לשימוש ראש הממשלה נפתלי בנט.

המדינה תספק לנתניהו את עלויות המעבר, שיתקיים ככל הנראה במהלך השבוע שלפני המועד האחרון. הוא רשאי לקחת עימו מתנות אישיות בעלות ערך פחות שקיבל במהלך כהונתו, לאחר שיקבל לכך אישור מהיועץ המשפטי של המשרד. 

עם זאת, הוצאות משפחת נתניהו השוטפות במעון יהיו על ראש הממשלה לשעבר. למשפחת נתניהו שלושה בתים, שניים בירושלים - ברחוב עזה וברחוב הפורצים - ואחד בקיסריה. בית זה יהיה ככל הנראה המעון העיקרי של ראש הממשלה לשעבר, ולשם יועברו רוב חפציו האישיים מבלפור.

לאחר עזיבת משפחת נתניהו יגיעו למקום בנט ורעייתו גילת כדי להחליט האם לערוך במקום שיפוץ ולהתאים את הבית למשפחה עם ארבעת הילדים. המשפחה תצטרך להחליט אם מרכז חייהם עובר לירושלים, לרבות בתי הספר של הילדים, או להשאירם ברעננה.